• Najnowsze

Nowa Dacia Sandero 2021 LPG – jak jeździ oraz ile pali?

2020-11-21
Peugeot, logo, dealer

Peugeot: nowe logo, wygląd salonów dealerskich i nowa strona internetowa

2021-02-26
Peugeot 308 2021

Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!

2021-02-26
Citroen C4

Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie

2021-02-25
Peugeot 308

Peugeot ujawnił nowe logo! Powrót do korzeni

2021-02-25

Grupa Renault i Faurecia łączą siły w dziedzinie magazynowania wodoru

2021-02-25

Nowy Citroën CC24 w przygotowaniu. Rozpoczęcie produkcji w 2022 roku

2021-02-25

Dacia pozostaje marką budżetową. Przystępne ceny, jeszcze lepszy stosunek kosztów do możliwości!

2021-02-25

Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021

2021-02-25
Peugeot logo

Peugeot zmienia logo. To nadejście „nowej ery”

2021-02-25

Citroën 2CV pick-up z 1984 roku szuka nowego właściciela

2021-02-25
piątek, 26 lutego, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Dacia

Nowa Dacia Sandero 2021 LPG – jak jeździ oraz ile pali?

Tomasz Nowicki Tomasz Nowicki
2020-11-21
w Dacia, Wiadomości
Czas czytania4min
2.1k 42
15
1.8k
UDOSTĘPNIEŃ
6k
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Peugeot: nowe logo, wygląd salonów dealerskich i nowa strona internetowa

Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!

Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie

Nowa Dacia Sandero pojawi się już wkrótce w polskich salonach. Najciekawszą propozycja dla oszczędnych  jest wersja fabrycznie zasilana LPG. Jak się sprawuje? Postanowili to przetestować dziennikarze francuskiego dziennika Capital. Jak sprawdziło się nowe Sandero?

Zobacz: Test Używana Dacia Sandero 75 KM

Wraz z wprowadzeniem nowej Dacii Sandero producent potwierdza, że ​​nie jest już tanim producentem, jakim była 15 lat temu. Nowe, eleganckie nadwozie, platforma z Renault Clio V i nowoczesna stylistyka wnętrza zmieniają bardzo wiele. Gdyby nie jakość materiałów, która nadal jest niższa niż w referencyjnych modelach segmentu (Peugeot 208 i Renault Clio), można by pomyśleć, że to nie Dacia. Bardzo dobrze wyglądają 8-calowy ekran dotykowy, deska rozdzielcza obita tkaniną i fabryczny uchwyt na smartfona, dzięki któremu można sterować funkcjami samochodu. Wyposażenie nie pozostawia wiele do życzenia. Jest elektryczny hamulec postojowy, podłokietnik, hamowanie awaryjne, bezkluczykowy system dostępu do wnętrza – trudno narzekać, szczególnie przy tej cenie.

Na razie nie będzie jednak w ofercie wersji z LPG i automatem. Automatyczna skrzynia biegów jest zarezerwowana dla wersji benzynowej z silnikiem 90 KM.

Zobacz: test używana Dacia Duster 1.5 dCi po pięciu latach 

Przestronność wnętrza poprawiła się w stosunku do poprzedniego modelu. Wpływa na to m.in. większy rozstaw osi. Nad głową również dużo miejsca i z przodu i z tyłu.

Dacia oferuje też na pokładzie Sandero ciekawy system do sterowania samochodem – jest to Media Control, stacja dokująca umożliwiająca podłączenie smartfona do samochodu i sterowanie telefonem za pomocą elementów na kierownicy. Wystarczy zainstalować dedykowaną i bezpłatną aplikację, dostępną zarówno na Androida, jak i Iphona.

Nie uświadczymy pod maską diesla. Dacia zdecydowała się bowiem porzucić olej napędowy w swoim nowym Sandero, nie przewiduje też w najbliższym czasie  żadnej wersji hybrydowej, ponieważ ta technologia jest wciąż zbyt droga. Ale by zmniejszyć emisję CO2, marka stawia na LPG co ucieszy wszystkich miłośników tego taniego paliwa – jest to rozwiązanie fabryczne.

Nieduży zbiornik LPG w bagażniku, kosztem koła zapasowego

Na papierze ta mała 3-cylindrowa jednostka o pojemności 1,0 litra „Eco-G 100” wygląda nieźle. Dzięki podwójnemu zasilaniu i dwóm zbiornikom może pracować zarówno na benzynie, jak i na LPG. Według producenta to wystarczy, aby zapewnić łączny zasięg do 1300 km. Przełączaniem steruje mały przycisk po lewej stronie kierownicy. Rozwijający 100 KM silnik nie ma tendencji do wibracji i wykazuje dobrą elastyczność przy niskich obrotach. Nie jest to jednak rajdówka, minusem może nieduży moment obrotowy (170 Nm).

Zużycie paliwa w teście wyniosło 6,4 l benzyny / 100 km oraz około 8 l LPG / 100 km – wszystko w trasie mieszanej, miasto, autostrada i drogi podmiejskie.

Nowa Dacia Sandero prowadzi się lepiej w porównaniu ze starszą generacją. Nowy, w 100% elektryczny układ kierowniczy działa lekko i precyzyjnie, ułatwia manewrowanie w mieście, a pozycja za kierownicą jest bardziej naturalna także dzięki regulacji kierownicy na wysokość i głębokość. Nie ma tu sportowych wrażeń, prowadzenie na drodze działa raczej uspokajająco a kierowca i pasażerowie docenią niezły komfort jazdy, niezależnie od warunków drogowych. Minusem jest tutaj słabsze wyciszenie, które daje o sobie znać przy prędkościach autostradowych. Słychać wtedy i szum powietrza i odgłosy z drogi.  Także system Stop – Start mógłby działać szybciej. Jednak biorąc pod uwagę cenę, trudno wybrzydzać.

Plusy

  • Cena nadal bardzo konkurencja,
  • Korzyści z LPG,
  • Wysoki komfort jazdy i łatwość prowadzenia.

Minusy

  • Długie przełożenia skrzyni biegów,
  • Brak koła zapasowego w wersji LPG,
  • Hałas przy prędkościach autostradowych.

źródło: Capital FR

Galeria

Newsletter

3.4 7 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DaciaSandero
Udostepnij717Tweet448Udostepnij126
Poprzedni

Renault zaprezentuje sześć zupełnie nowych samochodów. Koniec produkcji silników benzynowych w 2025 r.

Następny

Nowy Citroën C5 – jest kolejne zdjęcie, tym razem przodu

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Nowy Citroën C5 - jest kolejne zdjęcie, tym razem przodu

9 ciekawostek o Peugeot, których (prawdopodobnie) nie znacie

Nowe elektryczne Renault Twingo EV hitem francuskiego rynku

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
15 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Jarzak o Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Anonimowo o Nowa Dacia Duster – 10 powodów, dla których nie warto kupić tego samochodu
    • jan o Citroën C5 Exclusive 2.7 HDi – najbardziej komfortowy samochód klasy D?
    • DjAnj o Nowy Citroen C5 (lub C6) na wizualizacji. Nadchodzi nowy król komfortu!
    • Anonimowo o Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021
    • Janusx o Renault będzie produkować samochody dla Mitsubishi?
    • Krzysztof Gregorczyk o Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021
    • Edzio o Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Lukasz o Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021
    • Nick o Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Peugeot: nowe logo, wygląd salonów dealerskich i nowa strona internetowa
    • Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!
    • Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Peugeot ujawnił nowe logo! Powrót do korzeni
    • Grupa Renault i Faurecia łączą siły w dziedzinie magazynowania wodoru
    • Nowy Citroën CC24 w przygotowaniu. Rozpoczęcie produkcji w 2022 roku
    • Dacia pozostaje marką budżetową. Przystępne ceny, jeszcze lepszy stosunek kosztów do możliwości!
    • Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021
    • Peugeot zmienia logo. To nadejście „nowej ery”
    • Citroën 2CV pick-up z 1984 roku szuka nowego właściciela


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    15
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.