Nowa Dacia Sandero zostanie oficjalnie zaprezentowana w Polsce już za kilka dni i pojawi się w salonach. Zanim wybierzecie się ją obejrzeć, warto zobaczyć co mówią o niej zachodnie media. Dziennikarze magazynu L’Argus ocenili nową Dacię Sandero i podsumowali jej wady oraz zalety.
Zalety Dacii Sandero 2021:
Przestronność w środku – auto jest większe i bardziej wygodne, ma większy rozstaw osi i oferuje sporo przestrzeni. Do kompletu całkiem pojemny bagażnik.
Zobacz: Dacia Sandero 2021 – wszystko o nowym modelu
Nowoczesne nadwozie, które już nie wygląda na samochód budżetowy. Bez problemu zamiast Dacii można by wstawić każde logo marki popularnej. Do tego najnowsza platforma wprost z Renault Clio V i Renault Captur, co w efekcie daje wyższy komfort jazdy i większą przyjemność prowadzenia.
Wyższa jakość materiałów wewnątrz, materiałowe wstawki, estetyczny projekt wnętrza. Nie jest to szczyt designu, ale wnętrze zyskało zupełnie nową jakość, jest przyjemne i ożywione, szczególnie w wersji Stepway z kolorowymi wstawkami.
Bogate zmodernizowane wyposażenie. Apple CarPlay, monitoring martwego pola, podgrzewane fotele, elektryczny hamulec postojowy a nawet szyberdach. Do tego system kamer dookoła samochodu i nowa generacja multimediów – mimo niskiej ceny do Sandero można zamówić prawie wszystko.
Rozsądna cena – oferuje dużo za niewiele większą kwotę niż poprzednik. Co prawda nie znamy jeszcze polskiego cennika, bo ten zostanie ujawniony za nieco ponad tydzień, ale na Zachodzie auto podrożało o 400 euro w stosunku do poprzedniego modelu, dając w zamian naprawdę sporo.
Wady Dacii Sandero 2021:
Izolacja akustyczna jest poprawiona w stosunku do poprzedniego modelu. Sandero jest poprawione pod względem wyciszenia w stosunku do poprzednika, warto pamiętać jednak, że przy wyższych prędkościach, w szczególności autostradowych, we wnętrzu pojawia się szum, w szczególności opływającego nadwozie powietrza, szczególnie w wyższej wersji Stepway.
Zobacz: kiedy poznamy polski cennik Dacii Sandero 2021?
Stepway ma jeszcze jedną wadę, w stosunku do zwykłej wersji. Auto ma większy prześwit, jednak producent zdecydował się nieco usztywnić zawieszenie, przez co bardziej odczuwa się nierówności.
I na koniec brak silników diesla. Dacia w nowych modelach całkowicie porzuca sprawdzone i oszczędne jednostki dCi na rzecz benzyny oraz LPG. Fabryczna instalacja gazowa jest tania a koszty jej eksploatacji niskie, ale diesla już nie zamówimy.
Jeśli więc szukacie większej ilości komfortu, standardowe Sandero będzie lepsze. Dla osób, którym nie przeszkadza nieco twardsze zawieszenie i szukają modnego wyglądu crossovera, bardziej odpowiedni będzie Stepway.
źródło: L’Argus
Najnowsze komentarze