niedziela, 29 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Dacia

Nowa Dacia Sandero 2021 – sześć wad konkurenta takich aut Toyota Yaris, Skoda Fabia i Kia Rio

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2020-12-26
w Dacia, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
6.7k 503
29
6.2k
UDOSTĘPNIEŃ
20.5k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Kolejne problemy Stellantis. Urzędnicy USA zbadają warunki pracy w jednej z fabryk koncern w Meksyku

Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone

Alpine A110 Rédélé. Limitowana seria supersamochodu

Nowa Dacia Sandero trafiła już w ręce pierwszych dziennikarzy w Europie Zachodniej. Dzięki temu możemy dowiedzieć się jakie są plusy i minusy jednego z najbardziej oczekiwanych aut roku 2021.

Zmiany, w porównaniu do poprzednika, są bardzo duże i Sandero jest chwalone m.in. za komfort jazdy, nowe wnętrze, bogate wyposażenie i bezkonkurencyjny stosunek ceny do jakości. Dacia chce w Polsce powalczyć z takimi konkurentami jak Toyota Yaris, Skoda Fabia czy Kia Rio o palmę pierwszeństwa i podobnie jak w przypadku Dacii Duster stać się pierwszym wyborem dla klientów indywidualnych, tyle że w segmencie miejskich samochodów klasy B.

Zobacz: nowa Dacia Sandero – kiedy polski cennik? 

Nowa Dacia Sandero i nowa Dacia Sandero Stepway to samochody budżetowe, ze wszystkimi konsekwencjami tego faktu. „Rozchodzi się jednak o to, żeby te plusy nie przesłoniły wam minusów!” – można by zacytować klasyka. Niska cena nie bierze się przecież znikąd, producent wykorzystując najnowszą platformę Renault Clio V i Renault Captur do stworzenia Sandero musiał ograniczyć koszty produkcji. Samochód zyskał oczywiście na bezpieczeństwie i wyposażeniu, ale są rzeczy, które mogą się dla niektórych nabywców okazać wadami każącymi spojrzeć w stronę nieco droższych modeli.

Zobacz: Używana Dacia Duster 1.5 dCi po pięciu latach użytkowania

1. Wyciszenie

Osoby, które miały okazję pojeździć nowym Sandero i Sandero Stepway podkreślają, że wyciszenie jest lepsze niż w poprzednim modelu i do około 100 km/h w kabinie jest dość cicho, jednak powyżej tej prędkości zaczyna już nieco dokuczać szum powietrza. Także próba kręcenia silnika powyżej 3 tysięcy obrotów oznacza wzrost poziomu hałasu w kabinie. Nie ma wątpliwości, że producent na wyciszeniu raczej oszczędził. Nie ma tu przecież wielowarstwowych klejonych szyb ani mat wygłuszających.

2. Twarde materiały w kabinie

Nowy projekt wnętrza nowego Sandero testującym się bardzo podoba. W wyższych wersjach wyposażenia można mieć materiałowe wstawki w kabinie, co znacznie poprawia estetykę. Tworzywa sztuczne są jednak nadal twarde. Są lepsze niż w pierwszym Sandero, powinny być odporne na długoletnie użytkowanie, nie ma tu jednak nic miękkiego.

3. Odgłos zamykania drzwi

Nowe Sandero ma zupełnie inne nadwozie, niż poprzednik, ale jedna rzecz się nie zmieniła – odgłos zamykanych drzwi nadal brzmi jak w tanim samochodzie. To konsekwencja braku wyciszenia drzwi.

4. Brak silnika diesla

Dacia stawia na silniki benzynowej z fabryczną instalacją LPG. Dla niektórych klientów brak jednostki wysokoprężnej może być wadą. 1.5 dCi nie trafi ani do Sandero ani do Sandero Stepway, w przyszłości pojawi się za to napęd hybrydowy znany z Clio, prawdopodobnie z nieco zmniejszoną mocą (130 KM zamiast 140). Diesel obecnie oferowany jest w Polsce m.in. w nowej Dacii Duster.

5. Obsługa radia przez smartfona (w niektórych wersjach)

Dacia zdecydowała się w niektórych wersjach na sterowanie funkcjami samochodu przez smartfona użytkownika. Samo rozwiązanie jest ciekawe i bardzo nowoczesne, ale nie wszyscy chyba będą chcieli za każdym razem po wejściu do auta podłączać telefon by sterować radiem.

6. Automatyczna skrzynia biegów tylko w wersji benzynowej

Nowa Dacia Sandero umożliwia wybór wersji z automatyczną skrzynią biegów X-Tronic. Opcja ta dostępna jest wyłącznie z 90-konnym silnikiem benzynowym, na razie nie ma możliwości wybrania jej dla opcji ze 100-konnym silnikiem z fabryczną instalacją LPG.

Prawda czasu, prawda ekranu

I tak dotarliśmy do końca listy wad, o których piszą dziennikarze, którzy jeździli nowym Sandero. Skoro zaczęliśmy cytatem z filmu, to zakończymy także filmowo: „Na każdą rzecz można patrzeć z dwóch stron. Jest prawda czasów, o których mówimy, i prawda ekranu, która mówi…”, że nowa Dacia Sandero to jedna z najciekawszych premier 2021 roku i nie możemy się doczekać jazd testowych, żeby napisać o tym aucie więcej. Nasi stali Czytelnicy pamiętają, że kilkanaście lat temu, gdy inni dziennikarze nie chcieli nawet Dacii testować, my doceniliśmy prostą konstrukcję i niską cenę pierwszych modeli, takich jak Dacia Logan (i spotkaliśmy w czasie zdjęć z nim UFO) a Dacią Logan MCV przejechaliśmy w trzy dni blisko pięć tysięcy kilometrów, w co nie do końca mógł uwierzyć kierownik parku prasowego Dacii i Renault w Polsce.

W obliczu rosnących cen nowych samochodów Dacia staje się coraz bardziej atrakcyjną propozycją a nowe modele są lepsze niż kiedykolwiek. Recepta marki na tani samochód to wybór sprawdzonej i zamortyzowanej technologii, własny projekt nadwozia oraz oszczędne gospodarowanie budżetem. I jak na razie to podejście dobrze się sprawdza.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

4.1 15 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DaciaSandero
Udostepnij2462Tweet1539Udostepnij431
Poprzedni

Zaskakujące wyniki testów bezpieczeństwa samochodów dostawczych Euro NCAP: Peugeot Expert ze srebrnym wyróżnieniem, Citroën Jumper z brązowym

Następny

Megane po liftingu jest jeszcze lepsze! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 52-53/2020

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Megane po liftingu jest jeszcze lepsze! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 52-53/2020

Nowy elektryczny Citroën AMI trafił do Chin. Sfotografowano go w Wuhan

Carlos Ghosn

Były szef grupy Renault-Nissan zostanie przesłuchany w Libanie przez francuskich śledczych

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
29 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Michał - Peugeot 508 I kontra Peugeot 605: który okaże się lepszy?
  • Wojtek - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Yaro - Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • ernest - DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Anonimowo - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Duster1 - Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Roman - Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022
  • Anonimowo - Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Grześ - Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką
  • Chip - Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Kolejne problemy Stellantis. Urzędnicy USA zbadają warunki pracy w jednej z fabryk koncern w Meksyku
  • Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • Alpine A110 Rédélé. Limitowana seria supersamochodu
  • BWT Alpine F1 Team przed Grand Prix Monako
  • Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką
  • Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
29
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.