Dacia rozważa wycofanie wersji Access z francuskiego rynku. Choć model kusi najniższą ceną w segmencie B, klienci preferują bardziej atrakcyjny wygląd i lepsze wyposażenie droższych wariantów.
Nowa Dacia Sandero kosztuje na rynku francuskim 8690 euro (41.900 zł w Polsce). Niska cena, niedościgniona przez innych producentów potrafi przyciągać klientów. Pojazd zdobywa pierwsze sukcesy sprzedażowe, ale chętni na Sandero i tak decydują się wydać w salonie dealerskim znacznie więcej niż wynosi cena poziomu podstawowego.
Jeśli weźmiemy pod uwagę dane sprzedażowe, 85% zamawianych egzemplarzy Sandero to wersja Comfort , której cena rozpoczyna się od 11.490 euro. Bazowa wersja stanowi we Francji mniej niż 5% sprzedaży modelu dlatego Dacia rozważa wycofanie wersji Access. Nowy poziom podstawowy stanie się bardziej nowoczesny, lepiej wyposażony i jednocześnie droższy, ale wzrost ceny odbędzie się w dyskretny sposób.
Zobacz także: Ile kosztuje najtańsza nowa Dacia Duster po faceliftingu 2021 z klimatyzacją?
Klienci mają wymagania, których Dacia Sandero Access nie spełnia i trudno się dziwić. Pojazdowi brakuje m.in. klimatyzacji, radia oraz ekranu dotykowego, który dla oszczędności możemy zastąpić smartfonem, ale dopiero od wersji Essential. Poza tym, rozpoczynający cennik model z plastikowymi zderzakami i podstawowym zestawem kół nie wygląda zbyt atrakcyjnie. Mało tego, do wyboru jest tylko jedna wersja napędowa – silnik benzynowy SCe o mocy 65 KM.
Francuzi pożegnali już Dustera w wersji Access, który opuścił katalog po face liftingu. Przyszła kolej na Sandero. Za zmianami może podążyć również polski rynek. Zabieg oferowania droższych modeli poprzez rezygnację z najniższej części cennika stosują również inne marki. Przykładem może być m.in. Peugeot, który nie oferuje już 308 w wariancie Active. Cennik III generacji rozpoczyna poziom Active Pack.
Źródło: L’argus, Dacia
Najnowsze komentarze