Nowa Dacia Sandero jako budżetowa odpowiedź marki na czasy kryzysu i nowy Citroën C4, który ma urzekać klientów komfortem to dwóch mocnych kandydatów do nagrody European Car of the Year 2021. Koncern PSA wystawia jeszcze w szranki DS9, luksusową designerską limuzynę oraz Peugeot 2008.
Trzeba przyznać, że w tym roku konkurencja do tytułu Europejskiego Samochodu Roku jest bardzo zacięta. Producentom wyjątkowo zależy na tym, żeby otrzymać tytuł a lista kandydatów pokazuje mocne propozycje. Są samochody luksusowe, popularne oraz – tak jak Dacia – budżetowe. Dlaczego więc właśnie Citroën i Dacia mają szanse?
Nowy Citroën C4 to powrót do korzeni marki – według dziennikarzy i osób, które miały już okazję pojeździć tym autem, oferuje ogromną dawkę komfortu, nawiązując do legendarnych modeli. Wyróżnia się na tle konkurencji wygodą i zawieszeniem oraz dostępnością wersji spalinowej i elektrycznej. Warto podkreślić, że C4 ma bardzo atrakcyjnie skonfigurowany cennik, w tym na polskim rynku.
Z kolei nowa Dacia Sandero to zupełnie nowa odsłona najtańszego chyba auta tej klasy na rynku, która oferuje znacznie więcej niż poprzednia generacja. Nagroda dla Dacii byłaby docenieniem tych 16 lat przygody marki na rynku, która zaczynała od uproszczonego do granic możliwości Logana a dzisiaj znajduje się w zupełnie innym miejscu niż kiedyś. To także nawiązanie do czasów kryzysu w branży – gdy trzeba oszczędzać, marka budżetowa staje się bardziej wartościowa.
W stawce jest jednak dużo ciekawych samochodów i konkurencja będzie bardzo zacięta:
- Aston Martin DBX
- Audi A3
- Bentley Flying Spur
- BMW 2 Grand Coupé i 4
- Citroën C4
- Cupra Formentor
- Dacia Sandero
- DS 9
- Ferrari Roma i SF90
- Fiat New 500
- Ford Explorer i Kuga
- Honda e i Jazz
- Hyundai i10, i20 i Tucson
- Kia Sorento
- Land Rover Defender
- Lynk & Co 01
- Mazda MX-30
- Mercedes-Benz GLA, GLB, GLS i S
- Opel Mokka
- Peugeot 2008
- Polestar 2
- Rolls-Royce Ghost
- Seat Leon
- Skoda Octavia
- Toyota Mirai i Yaris
- Volkswagen Caddy, Golf i ID.3
Najnowsze komentarze