Nowa Dacia Sandero i Toyota Yaris to przedstawiciele klasy B, a więc jednego z najbardziej konkurencyjnych segmentów rynku. Nieduże samochody miejskie posiadają w ofercie prawie wszyscy producenci. Zarówno Dacia jak i Toyota mają swoje zalety, które porównywali dziennikarze hiszpańskiej edycji magazynu Autobild. Jak wypadło to porównanie?
Dacia Sandero czy Toyota Yaris – który jest większy?
Dacia jest jedną z najpopularniejszych marek w Polsce a jej udział w naszym rynku ciągle rośnie. Pod względem wymiarów Dacia oczywiście wygrywa. Ma 4.069 mm długości, 1.733 mm szerokości, 1.599 mm wysokości oraz spory jak na segment rozstaw osi, który wynosi 2.589 mm. Można w niej przewieźć pięciu pasażerów a bagażnik ma 320 litrów. Toyota Yaris jest mniejsza, 3.945 mm długości, 1.695 mm szerokości, 1.510 mm wysokości i zaledwie 2.510 mm rozstawu osi. Bagażnik to zaledwie 286 litrów.
Dacia Sandero czy Toyota Yaris – jaki silnik?
W zakresie silników Dacia może mieć zarówno benzynowy 1.0 75 KM jak i bardzo oszczędny i dynamiczny 0.9 TCE o mocy 90 KM. Mamy także diesla 1.5 dCi 95 KM. W Toyocie do oferty benzynowej 1.0 72 KM i 1.2 VVT 111 KM dochodzi jeszcze hybrydowy napęd o łącznej mocy 101 KM.
Dacia Sandero czy Toyota Yaris – wyposażenie
Dacia Sandero w zakresie wyposażenia wypada dość standardowo. Klimatyzacja manualna, dotykowa nawigacja czy podgrzewane siedzenia to w zasadzie szczyt możliwości w najlepiej wyposażonej wersji. Toyota Yaris oferuje dużo więcej takie jak asystent hamowania, rozpoznawanie znaków drogowych, dwustrefowa klimatyzacja itp.
Dacia Sandero czy Toyota Yaris – cennik
Podstawowa cena Dacii Sandero to 29.000 złotych, Toyota Yaris zaczyna się od 43.500 złotych. Topowa wersja Stepway Laureate benzynowa w Dacii to 46.500 złotych, tymczasem Toyota z napędem hybrydowym to absurdalna kwota 82.400 zł. Dacia nie ma hybrydy ale może być też zamówiona z bardzo oszczędnym LPG za 48.800 złotych.
Dacia Sandero czy Toyota Yaris – który wybrać?
Ponieważ znamy podstawowe cechy obu modeli, nadszedł czas, aby wyciągnąć pewne wnioski. Dacia Sandero jest nie do pobicia w zakresie ceny i oferuje bardziej przestronne wnętrze z większym bagażnikiem. Oprócz benzyny zakres napędów obejmuje oszczędne silniki diesla i LPG, ale pod względem wyposażenia jest nieco bardziej ograniczona, chociaż może się to zmienić wraz z wejściem nowego modelu w 2019 roku. Na duży plus Dacii warto zaliczyć też komfort jazdy.
Toyota Yaris jest nieco mniejsza i odbija się to także na pojemności bagażnika. Nie ma też silnika diesla w ofercie. Yaris jest za to dostępny z hybrydą, ale odbywa się to również kosztem komfortu jazdy. Wybór opcji jest znacznie większy, niemniej jednak górna granica cenowa jest podniesiona absurdalnie wysoko.
źródło: AutoBild. ES
Najnowsze komentarze