Nowa Dacia Sandero zdobyła uznanie dziennikarzy francuskiego magazynu L’argus, którzy przyznali modelowi tytuł Samochodu Roku 2021. Sandero otrzymało lepszą punktację niż Ford Puma i elektryczny Peugeot e-2008.
Dacia Sandero III generacji trafiła na rynek francuski pod koniec 2020 roku deklasując konkurentów w kategorii kosztów zakupu. Dziennikarze motoryzacyjni magazynu L’argus przekonują, że nie tylko cena jest atutem modelu rumuńskiego producenta i przyznali Sandero tytuł Samochodu Roku 2021. W ubiegłym roku zwycięzcą okazał się Peugeot 208, który zdobył również najbardziej prestiżowy tytuł dla auta w Europie, czyli Car of the Year 2020.
Nagroda w konkursie Samochodu Roku L’argus została przyznana po raz piąty z rzędu. Głosowanie podzielono na kilka kategorii: technologia, samochód użytkowy, miejski, rodzinny, SUV, samochód elektryczny, sportowy oraz model używany. Jury przyznało również trofeum zwycięzcy pojazdowi, który uzyskał najwięcej punktów we wszystkich kategoriach. Podczas oceny samochodów dziennikarze L’argus biorą pod uwagę cenę, koszty eksploatacji, wrażenia z jazdy oraz wyposażenie. Dacia Sandero zdobyła 49 punktów i pokonała Forda Pumę i Peugeot e-2008.
Według L’argus „nagroda wzmacnia rolę Dacii Sandero jako ulubionego samochodu Francuzów (model jest najczęściej rejestrowany przez osoby prywatne), który dzięki platformie Renault Clio V przeszedł udaną ewolucję. Zachowując niską cenę, Dacia poprawiła w Sandero jakość, wyposażenie i dodała instalację LPG w cenie benzyny. (w Polsce wersja z LPG jest 1000 zł droższa). Model Sandero przejął koronę od Peugeot 208, który w ubiegłym roku był najlepiej sprzedającym się modelem we Francji”.
Nagroda L’argus dla najlepszego pojazdu dostawczego powędrowała do Citroena za model e-Jumpy, a Renault zdobyło wyróżnienie za technologię hybrydową E-Tech oraz używane Renault Zoe.
Najnowsze komentarze