Organizacja Euro NCAP poddała testom zderzeniowym nową Dacię Sandero Stepway. Wynik trudno nazwać zadowalającym. Nowy hatchback zdobył zaledwie dwie gwiazdki. Liczyliśmy na więcej!
Organizacja Euro NCAP rozbiła nową Dacię Sandero Stepway. Testy zderzeniowe wykonano na wersji ze standardowym wyposażeniem. Trudno zaakceptować fakt, że w czasach, gdy większość pojazdów oferowanych na rynku europejskim zdaje egzamin Euro NCAP na piątkę, Dacia Sandero Stepway otrzymała zaledwie dwie gwiazdki. Wynik jest gorszy od uzyskanego przez poprzednią generację (model zdobył 3 gwiazdki), jednak w tym przypadku, musimy wziąć pod uwagę zmieniające się zasady oceny Euro NCAP. Z biegiem lat coraz większe znaczenie ma elektronika i systemy wspomagające prowadzenie.
Nowa Dacia Sandero powstała na płycie podłogowej wspólnej z „pięciogwiazdkowym” Renault Clio. Niska cena rumuńskiego modelu, ma jednak odzwierciedlenie w wyposażeniu oraz poziomie ochrony, jaki oferuje swoim pasażerom. Euro NCAP zwróciło uwagę na system automatycznego hamowania awaryjnego, który choć dobrze zapobiega kolizji z samochodem, nie wykrywa pieszych ani rowerzystów. W rezultacie, spadła punktacja za bezpieczeństwo niechronionych użytkowników dróg (41 %) i systemy wspomagające bezpieczeństwo (42%).
W pozostałych kategoriach, Dacia Sandero Stepway poradziła sobie lepiej. Za ochronę dorosłych pasażerów model otrzymał 70% a punktacja ochrony dzieci wyniosła 72%.
Jak Dacia skomentowała rezultat?
„W firmie Dacia bezpieczeństwo naszych klientów jest sprawą najwyższej wagi. Z roku na rok poprawiamy poziom bezpieczeństwa naszych samochodów. W rezultacie, każda generacja pojazdu zapewnia większą ochronę od poprzedniej. Nasze wysiłki w zakresie bezpieczeństwa biernego zostały docenione przez Euro NCAP czterema gwiazdkami za ochronę pasażerów, zarówno dorosłych, jak i dzieci oraz dobre wyniki w zakresie kolizji z pieszymi. W zakresie bezpieczeństwa czynnego, w którym wymagania Euro NCAP są coraz bardziej rygorystyczne, zdecydowaliśmy się na wyposażenie, które ma największą wartość dla klientów: standardowy system AEBS oraz system kontroli martwego pola.
Nowe Sandero i Sandero Stepway są bezpieczne i chronią pasażerów na wysokim poziomie, weźmiemy jednak pod uwagę wyniki, zachowując idealną równowagę pomiędzy bezpieczeństwem, oczekiwaniami klientów a przystępną ceną” – komentuje Dacia.
Najnowsze komentarze