Nowa Dacia Sandero skryta pod osłoną kamuflażu przechodzi testy na publicznych drogach. Kiedy odbędzie się debiut i jak zmieni się model?
Aktualnie na rynku znajduje się Dacia Sandero II generacji, która odbyła swój debiut w 2012 roku. Cztery lata później samochód przeszedł face lifting. Hatchback zdecydowanie zasłużył już na wymianę pokoleniową. Dacia zaplanowała premierę kolejnej generacji na przyszły rok. Nowe Sandero zadebiutuje najprawdopodobniej w marcu podczas salonu samochodowego w Genewie. Rumuńska marka testuje nowy model na drogach publicznych, ale niestety skuteczny kamuflaż dokładnie skrywa wygląd pojazdu przed oczami obserwatorów. Jeśli jednak model podąży za zmianami wprowadzonymi do Dustera, a właśnie tego się spodziewamy, możemy być pewni, że nowe Sandero będzie znikało z salonów w bardzo szybkim tempie.
Przeprojektowanej sylwetce będzie towarzyszył nowy wygląd przednich i tylnych reflektorów, charakter pojazdu zmieni się także za sprawą większej i bardziej wyrazistej osłony chłodnicy. W przypadku nowego Sandero, Dacia porzuciła przestarzałą platformę B0 na rzecz płyty CMF-B, na której bazuje nowe Renault Clio. Rumuńska marka będzie starała się jednak zrobić wszystko, aby zachować atrakcyjną cenę samochodu.
Co pod maską? Nowa Dacia Sandero pożyczy silniki od V generacji Clio. Bazowa wersja będzie napędzana wolnossącą jednostką o mocy 65 KM i maksymalnym momencie obrotowym 95 Nm. W ofercie znajdziemy 75-konny motor benzynowy oraz jednostkę 1.0 TCe 100, która napędza również Dustera. Sandero zostanie wyposażone w diesla 1.5 dCi o mocy 85 lub 115 KM. Na razie nie wiadomo, czy Dacia wykorzysta także 130-konny silnik TCe.
O tym, jak na drodze radzi sobie Dacia Sandero w wersji Stepway z silnikiem 0.9 TCe możecie przeczytać w naszym redakcyjnym teście.
Źródło: Motor1.com
Najnowsze komentarze