Nowa Dacia Sandero przyłapana podczas testów. Wkrótce debiut

14 14 783

Nowa Dacia Sandero skryta pod osłoną kamuflażu przechodzi testy na publicznych drogach. Kiedy odbędzie się debiut i jak zmieni się model?

Aktualnie na rynku znajduje się Dacia Sandero II generacji, która odbyła swój debiut w 2012 roku. Cztery lata później samochód przeszedł face lifting. Hatchback zdecydowanie zasłużył już na wymianę pokoleniową. Dacia zaplanowała premierę kolejnej generacji na przyszły rok. Nowe Sandero zadebiutuje najprawdopodobniej w marcu podczas salonu samochodowego w Genewie. Rumuńska marka testuje nowy model na drogach publicznych, ale niestety skuteczny kamuflaż dokładnie skrywa wygląd pojazdu przed oczami obserwatorów. Jeśli jednak model podąży za zmianami wprowadzonymi do Dustera, a właśnie tego się spodziewamy, możemy być pewni, że nowe Sandero będzie znikało z salonów w bardzo szybkim tempie.

Przeprojektowanej sylwetce będzie towarzyszył nowy wygląd przednich i tylnych reflektorów, charakter pojazdu zmieni się także za sprawą większej i bardziej wyrazistej osłony chłodnicy. W przypadku nowego Sandero, Dacia porzuciła przestarzałą platformę B0 na rzecz płyty CMF-B, na której bazuje nowe Renault Clio. Rumuńska marka będzie starała się jednak zrobić wszystko, aby zachować atrakcyjną cenę samochodu.

Co pod maską? Nowa Dacia Sandero pożyczy silniki od V generacji Clio. Bazowa wersja będzie napędzana wolnossącą jednostką o mocy 65 KM i maksymalnym momencie obrotowym 95 Nm. W ofercie znajdziemy 75-konny motor benzynowy oraz jednostkę 1.0 TCe 100, która napędza również Dustera. Sandero zostanie wyposażone w diesla 1.5 dCi o mocy 85 lub 115 KM. Na razie nie wiadomo, czy Dacia wykorzysta także 130-konny silnik TCe.

O tym, jak na drodze radzi sobie Dacia Sandero w wersji Stepway z silnikiem 0.9 TCe możecie przeczytać w naszym redakcyjnym teście.

Źródło: Motor1.com

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
7 Wątki komentarzy
7 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
14 Autorzy komentarzy
PawelRobertentuzjasta elpegieOddŁukasz Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Robert
Gość
Robert

Czy ja dobrze widzę? W końcu „normalne” klamki?

Robert
Gość
Robert
Loverboy
Gość
Loverboy

Zapowiada się hit. Cena????

Seb
Gość
Seb

Ciekawe. Skoro auto będzie większe, to wersja Stepway skanibalizuje Dustera.

South-PL
Gość
South-PL

o Dustera możesz być spokojny – ma napęd 4×4 – i z powodu właściwości terenowych jest wybierany przez klientów. Powiedziałbym, że Duster skanibalizował niszę rynkowej w której była zadomowiona kiedyś Panda 4×4

Jakman
Gość
Jakman

Ja tam myślę, że zdecydowana większość sprzedawanych Dusterów to 4×2, z których większość nie pozna nawet polnych dróżek. Za to ten prestiż posiadania SUV-a…

Pawel
Gość
Pawel

A ja Zonie kupiłem Stepway 1.5 dci i po lesie smiga nawt 4×4 nie potrzebny tylko pierwsze co zmieniłem to te opony ,jakiś kawał ktos zrobił z tymi letnimi kondonami

Trzeba
Gość
Trzeba

Pożyjemy, zobaczymy. Ta premiera jest już mocno klikowana od wiosny i wciąż przesuwania. Jeżeli pojawi się mcv (bo to nie jest wcale takie oczywiste) i będzie dostępne w wersji tce100 lpg to będzie to bardzo sympatyczne auto. Szczegolnie jeżeli pojawi się 2osiowa regulacja kierownicy, lepsze fotele, a zachowana będzie prostota i duży bagażnik. Mamy już jedną w firmie i chętnie nabede nowa.

Jamcijest
Gość
Jamcijest

Mówili ma być, ma być ! MCV + PCV + WCandbidetką + TCE + CNG + LPG +, +, +, …., 6osiołowy all-wheel drive ….

jojo
Gość
jojo

zarys maski jak w duster

Jamcijest
Gość
Jamcijest

I ta nowa Sanderka ma mieć hiper silnik 175 – 250 cm3 produkowany przez czeskie zakłady JAVA, 36 zaworów + 6 turbo/korbo/wspomagaczo/kompresorów + ekologiczny utylizator spalin zamieniający je na Chanel nr 4,19. Gwarantowana bezawaryjność – nawet do 16,6 tys. przebiegu.

Łukasz
Gość
Łukasz

Chłopie…żeś się wypowiedział….szacun

Odd
Gość
Odd

Problem w tym że VW AG nic tam nie zaprojetowało i zasadniczo nie ma się co zepsuć.

entuzjasta elpegie
Gość
entuzjasta elpegie

ten wlew gazu na przednim zderzaku jak najbardziej na plus :-)