Samochody na rynku ciągle drożeją i zakup naprawdę taniego auta powoli staje się niemożliwe, nawet w segmencie B. Sprawdziliśmy jaka jest minimalna kwota, którą musimy wydać na miejskie auto z klimatyzacją i jakie wyposażenie otrzymujemy w standardzie w modelach Citroën C3, Dacia Sandero, Renault Clio i Peugeot 208.
Wybór może być trudny. Wszystko zależy od tego, jakim budżetem dysponujemy. Jeśli chcemy wydać jak najmniej warto wziąć pod uwagę markę Dacia, choć pozostali producenci również mają ofertę wartą uwagi. Citroën stawia na komfort, Renault na bogate wyposażenie w standardzie, natomiast Peugeot zachęca przede wszystkim oryginalnym stylem.
Dacia Sandero z klimatyzacją za minimum 49.800 zł
Dacia Sandero w wersji Access kosztuje tylko 42.900 zł, ale skoro założyliśmy, że samochód musi mieć klimatyzację, trzeba wydać w salonie nieco więcej. Jedną z możliwości jest wybór drugiego poziomu Essential i dodanie klimatyzacji jako opcja za 1700 zł. W takim przypadku zamkniemy się w kwocie 49.800 zł. W wyposażeniu znajdziemy dzieloną tylną kanapę, elektryczne szyby przednie, system awaryjnego hamowania, regulator i ogranicznik prędkości oraz system multimedialny Media Control, który pozwala na obsługę funkcji pojazdu za pośrednictwem smartfona. Dla urządzenia przewidziano specjalny uchwyt na desce rozdzielczej.
Jeśli dołożymy do tej kwoty 800 zł zamówimy Dacię Sandero w wersji Comfort z 8-calowym ekranem dotykowym z możliwością klonowania smartfona, elektrycznie sterowane lusterka boczne, światła przeciwmgłowe, a także klamki i lusterka boczne w kolorze nadwozia, czyli całkiem przyzwoite wyposażenie. Najniższy budżet pozwoli na zakup Sandero z silnikiem benzynowym SCe o mocy 65 KM.
Zobacz konfigurator nowej Dacii Sandero.
Citroën C3 za 55.800 zł
U Citroena również nie dostaniemy klimatyzacji w standardzie, mimo iż podstawowa cena C3 jest wyższa od Sandero Comfort. Samochód w wersji Live z silnikiem benzynowym 1.2 o mocy 83 KM startuje z poziomu 52.100 zł. Aby zamówić auto z klimatyzacją musimy wydać 55.800 zł.
Wyposażenie obejmuje tempomat z ogranicznikiem prędkości, rozpoznawanie znaków prędkości, elektryczne przednie szyby, fotel regulowany na wysokość oraz elektryczne lusterka. Dotykowy 7-calowy ekran z możliwością klonowania smartfona otrzymamy w wersji Feel Pack w cenie 61.300 zł. Pojazd znajdzie zwolenników u klientów, którzy cenią styl, duże możliwości personalizacji oraz komfortową jazdę.
Zobacz konfigurator nowego Citroena C3
Renault Clio – 59.900 zł
Jeszcze większy budżet pozwoli na zakup nowego Renault Clio. Podstawowa cena hatchbacka wynosi 59.900 zł. Podejście marki spod znaku rombu jest nieco inne niż u Dacii i Citroena. Renault nie bawi się w skrajnie ubogie wersje, tylko już na samym początku konfiguracji daje nam kompletnie wyposażony model z klimatyzacją, 7-calowym ekranem dotykowym z systemem Easy Link. Standardem są elektrycznie regulowane przednie szyby, reflektory przednie Full LED, regulator – ogranicznik prędkości oraz podstawowy pakiet systemów wspomagających bezpieczeństwo.
Koła, choć wciąż są to tylko stalówki mają rozmiar 16-cali. W poprzednich modelach oferowano 15-tki. Pod maską najtańszego Renault Clio znajduje się ten sam silnik SCe 65 co w Dacii Sandero.
Zobacz konfigurator nowego Renault Clio.
Peugeot 208 – 60.300 zł
Peugeot 208 to wyróżniający się model z charakterystycznymi groźnymi lampami w kształcie kłów. Auto kosztuje w polskich salonach 60.300 zł i ta cena wystarczy, by cieszyć się atrakcyjnie wyglądającym autem w żółtym kolorze nadwozia. Auto posiada klimatyzację, ale niewiele więcej.
Pozostałe wyposażenie w najdroższym spośród czterech wymienionych modeli pozostawia niedosyt. Na pokładzie znajdziemy 5-calowy, ale tylko monochromatyczny wyświetlacz, elektrycznie sterowane szyby przednie, tempomat z ogranicznikiem prędkości, lusterka boczne podgrzewane, sterowane ręcznie oraz elektrycznie sterowane szyby przednie. Bez dopłaty Peugeot oferuje 15-calowe koła z kołpakami. 208 z kolorowym 7-calowym wyświetlaczem i systemem Mirror Link to wydatek 62.700 zł.
Zobacz konfigurator Peugeot 208.
Najnowsze komentarze