Nowa Dacia Sandero Stepway trafiła na tor testowy i okazuje się, że komfortowe zawieszenie wcale nie przeszkadza osiągać dobrych wyników w teście łosia. Jak poradził sobie budżetowy crossover z Rumunii? Zaskakująco dobrze.
Test łosia pokazuje zachowanie samochodu przy gwałtownych manewrach na drodze. Nie wszystkie auta go przechodzą – test łosia oblała m.in. nowa Toyota RAV4 a zachowanie japońskiego samochodu było tak niebezpieczne, że media odradzały jego zakup. Dacia poradziła sobie z ową wymagającą próbą bez problemu a warto podkreślić, że Sandero Stepway to crossover, czyli wersja podwyższona w stosunku do zwykłego modelu a więc teoretycznie bardziej podatna na przechyły boczne przy skręcaniu.
Reakcje nadwozia Sandero Stepway, pomimo lekkiego kołysania, są prawidłowe i podobne do innych, podobnych samochodów, przy tej prędkości. We wszystkich przejazdach Sandero Stepway reagowało przewidywalnie, bezpiecznie i wyraźnie lepiej niż model poprzedniej generacji. Manewr omijania wykonano bezpiecznie z prędkością 73 km/h.
Z kolei w slalomie widać było intensywną pracę elektronicznych systemów wspomagania stabilności, ale nie spowalniały nadmiernie samochodu podczas manewru, ani nie utrudniały wyraźnie kierowcy prowadzenia pojazdu tam, gdzie chciał.
Dacia Sandero Stepway 2021 okazuje się więc samochodem lepszym niż poprzedni model, oferującym wyższe bezpieczeństwo i zachowującym się przewidywalnie oraz stabilnie na drodze a charakter zawieszenia pasuje do jednostek napędowych oferujących do 100 KM mocy.
Cena nowej Dacii Sandero Stepway zaczyna się od 55.400 zł.
źródło: KM77
Najnowsze komentarze