Wiadomości

Stellantis na targach Solutrans 2023: Fiat Professional i Citroën AMI, części i usługi

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-11-22
Wiadomości

Kolejna przerwa w produkcji Citroëna C5 Aircross i Peugeota 5008. Powodem brak części

autor Tomasz Nowicki
2023-11-25
Wiadomości

Peugeot e-3008 – znamy ceny w Polsce! Ile kosztuje nowy SUV trzeciej generacji?

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-11-22
Wiadomości

Renault Captur zwycięzcą w kategorii specjalnej The Best of Moto 2023

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-11-24
Wiadomości

Przejście na samochody elektryczne grozi utratą miejsc pracy w Europie, w tym w Polsce. I wcale nie musi być ekologiczne

autor Tomasz Nowicki
2023-11-28
Nowy Fiat Topolino
Wiadomości

Nowy Fiat Topolino jest już dostępny w sprzedaży w Niemczech. Ruszyły zamówienia

autor Małgorzata Kozikowska
2023-11-22
Wiadomości

Zespół BWT Alpine Team F1 kończy Mistrzostwa Świata FIA Formuły 1 2023 na szóstym miejscu

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-11-27

Najnowsze komentarze

  • ADAM - 4-cylindrowy silnik benzynowy PureTech 1.6 218 KM niestety nie dla Europy. Czy Stellantis pamięta jeszcze o klientach?
  • giancardi - Nowa Dacia Duster III na zdjęciach. Wyciek przed premierą! AKTUALIZACJA
  • Adam - Przegląd rynku: używany rodzinny samochód idealny na zimowe warunki do 40 tysięcy złotych.
  • Anonimowo - Nowy Citroën C4 i e-C4 mają nowy cennik. Jakie zmiany?
  • Roman - Stellantis wróci do silników spalinowych? Zaskakująca wypowiedź Carlosa Tavaresa
  • Irbis78 - Nowy Citroën C4 i e-C4 mają nowy cennik. Jakie zmiany?
  • Roman - Nowy Citroën C4 i e-C4 mają nowy cennik. Jakie zmiany?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 90 KM 2021: ile naprawdę pali i jak jeździ? Godny konkurent takich aut jak Toyota Yaris czy Skoda Fabia. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-08-10
w Dacia - testy i opinie, Testy
Czas czytania 6 minut
6.7k 355
A A
98

Nowa Dacia Sandero Stepway to zgrabny crossover, który z powodzeniem może pełnić rolę samochodu miejskiego jak i na wypady poza miasto a nawet dalsze wyjazdy. Przetestowaliśmy go na dystansie ponad tysiąca kilometrów, sprawdzając m.in. ile pali oraz jak się zachowuje na różnego rodzaju drogach, w szczególności na autostradzie i drogach szybkiego ruchu oraz w mieście i w terenie.

Litrowa jednostka TCE 90 jest oszczędna i dynamiczna. Żeby się dostać do komory silnika trzeba podnieść dość ciężką maskę.

Nowa Dacia Sandero Stepway może być wyposażona w jeden z trzech rodzajów napędu. Podstawową jednostką jest silnik benzynowy TCe o mocy 90 KM i taki właśnie zamontowano w naszym testowym samochodzie. Oferuje on 160 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz 90 koni mechanicznych co wystarcza do całkiem sprawnego przemieszczania się po drogach. Druga wersja to TCe 100, wyposażona w fabryczną instalację LPG. Oba silniki oferowane są z manualnymi skrzyniami biegów. Trzecia możliwość w konfiguratorze Dacii Sandero Stepway związana jest z wyborem automatycznej skrzyni biegów, również z silnikiem TCe 90 KM.

Nadwozie w wersji Stepway jest wyjątkowo zgrabne i przestronne. Auto ma 4099 mm długości i aż 1848 mm szerokości, więcej niż niektóre kompakty. Wrażenie przestronności powiększają zabiegi optyczne. Dużym plusem są listwy ochronne drzwi z tworzywa, podobnie jak osłony nad kołami. Auto może mieć niezłe wyposażenie jak na budżetową markę, w tym czujniki parkowania z przodu czy system wspomagania parkowania. W wersji Stepway otrzymujemy dobrze dobrane 16″ felgi. Z zewnątrz trudno coś Sandero zarzucić.

Relingi na dachu można przestawiać: wzdłuż i wszerz

Wnętrze nowej Dacii Sandero Stepway wygląda dość nowocześnie i solidnie. Znajdziemy tu jednak klasyczne, analogowe zegary, które mogą spodobać się tradycjonalistom a duży ekran znajduje się tylko na środku konsoli. Przy nim zamontowano solidny uchwyt na telefon. Jego chwyt jest bardzo mocny i trzeba nie lada siły, żeby go otworzyć!

Zgrabna sylwetka może się podobać

Uchwyt ma obracaną głowicę a telefon można ustawić według swoich preferencji. Pewnym minusem uchwytu jest to, że pusty lekko się rusza, chociaż gdy włożymy telefon to już nie przeszkadza. Uchwyt to ważny tego element samochodu, bo Dacia oferuje coś, co spotyka się raczej w droższych autach, a mianowicie bezprzewodowe Apple Car Play (i odpowiednik w systemie Android), co znakomicie zwiększa możliwości zestawu multimedialnego. Wygodne, funkcjonalne i łatwe w użyciu a konfiguracja rozwiązania jest wręcz banalna, zajmuje kilka minut. Tutaj duże brawa dla producenta.

Charakterystyczny wzór lamp z tyłu

We wnętrzu wersji Stepway zwracają uwagę kolorowe dodatki na desce rozdzielczej i drzwiach. Całość jest wykonana z twardych, ale niezwykle solidnych tworzyw i wnętrze ma zupełnie inną jakość niż poprzedni model. Siedzenia są dość wygodne, można zamówić też regulację fotela na wysokość. Tapicerka również wygląda solidnie a całość nie sprawia wrażenia budżetowego samochodu, chociaż o luksusach nie ma mowy.

Solidnie, całkiem ładnie – to już zupełnie inna Dacia niż pierwsze emodele

Uprzejma Dacia Sandero Stepway

Dacia Sandero potrafi też być bardzo uprzejma. Na przykład potrafi uprzejmie prosić o zmianę źródła dźwięku. W ogóle duże słowa uznania za zestaw Media Nav. Działa szybko, ma bardzo aktualne mapy – nawet remonty na trasie z Warszawy do Elbląga są tam dobrze pokazane, jest estetyczna. Mylić nieco mogą niektóre podpisy w menu. Na przykład nawigacja ma napis Ustawienia a dźwięk reguluje się w menu BAL/FAD,  na szczęście łatwo się do tego przyzwyczaić.

Uprzejmość w cenie

Dacia Sandero Stepway na  autostradzie i drodze szybkiego ruchu

Skrzynia Dacii Sandero Stepway ma sześć rozsądnie zaprojektowanych przełożeń biegów. Przy 130 km/h mamy nieco ponad 2,6 tysiąca obrotów i jest to bardzo rozsądny kompromis między spalaniem a prędkością i hałasem. Wnętrze jest całkiem dobrze wyciszone, przeszkadza jedynie szum wiatru. Jazda z prędkością 140 km/h z lekkim plusem również nie przysparza problemu.

Zawieszenie dobrze daje sobie radę na takich drogach, nie ma problemu ani z utrzymaniem kierunku ani z nadmiernym pochylaniem się. Maksymalna prędkość samochodu to około 180 km/h.

Bezprzewodowe połączenie ze smartfonem działa znakomicie

Dacia Sandero Stepway w mieście i w terenie

Auto jest zwrotne, dość dynamiczne i chętnie przyspiesza (wg. danych producenta przyspieszenie to 12s do setki). Nie jest to oczywiście żaden sportowy bolid, nadwozie nieco pochyla się na zakrętach a dźwięk silnika staje się dokuczliwy powyżej 4 tysięcy obrotów, jednak rzadko kiedy jest potrzeba aż tak go kręcić. Zużycie paliwa podczas jazdy typowo miejskiej w szybkim, dynamicznym ruchu, może przekroczyć 7 litrów.

Zawieszenie dobrze radzi sobie na dziurach. Nie jest bardzo sztywne, ale też nie ma jakiejś nadmiernej miękkości. Amortyzacja jest dobrana optymalnie, nie męczy kierowcy ani pasażerów. Podczas pokonywania nierówności zawieszenie pracuje też dość cicho.

Wysokie krawężniki i jazda w terenie? Dacia Sandero Stepway ma 174 mm prześwitu i powinna sobie poradzić.

Nowa estetyczna grafika czujników parkowania

Dacia Sandero Stepway 90 KM – średnie zużycie paliwa

Średnie zużycie paliwa na całej trasie wyniosło średnio 6,3 litra na 100 kilometrów (2 osoby + bagaże, temperatura na zewnątrz do 30 stopni, włączona klimatyzacja). Zbiornik paliwa ma 50 litrów, można więc osiągnąć dość rozsądny zasięg w granicach 600-700 kilometrów. Część trasy przejechaliśmy w trybie ECO, część w normalnym. Przy takiej mocy silnika używanie trybu ECO polecamy tylko wyjątkowo spokojnym kierowcom, bo auto jednak dużo traci ze swojej dynamiki .

Ile kosztuje Sandero Stepway? 

  • Dacia Sandero Stepway Comfort TCE 90 – 58.900 zł
  • Dacia Sandero Stepway Comfort TCE 100 LPG – 59.900 zł
  • Dacia Sandero Stepway Comfort TCE 90 X-tronic – 64.900 zł

Nasz testowy samochód był jeszcze doposażony m.in. w lakier Orange Atacama (+2400 zł), kamerę cofania (700 zł), czujniki z przodu i z tyłu i klimatyzację automatyczną (+1200 zł), bezkluczykowy dostęp, podłokietnik i nawigację MediaNav (900 zł), więc cena mocno przekroczyła 60 tysięcy złotych.

Bagażnik oferuje 328 litrów pojemności. Można zamówić podwójną podłogę.

Dacia Sandero Stepway – podsumowanie

Nowe Sandero Stepway to duży krok dla Dacii. Samochód jest większy, bardziej dojrzalszy, lepiej wyciszony i wykończony niż poprzednik. Bez problemu może konkurować z takimi modelami i markami jak Skoda Fabia czy Toyota Yaris. Warto zwrócić uwagę, że biorąc pod uwagę cenę wiele osób może się zdecydować też na Dacię Duster, która jest nieco większym samochodem i oferuje m.in. większy bagażnik. Dla tych, którzy nie potrzebują aż tak dużego auta, Sandero Stepway może być dobrym wyborem.

Ceny na dzień 10.08.2021 r.

Dane techniczne wg. producenta.

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.4 26 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Elektryczna rewolucja Renault. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 48/2023

2023-11-28

Nowa Dacia Duster III na zdjęciach. Wyciek przed premierą! AKTUALIZACJA

2023-11-27

Dacia zwiększyła sprzedaż w październiku o 33%. Rekordowe wyniki marki

2023-11-27

Dacia Duster III z opóźnieniami w produkcji? Narasta konflikt w fabryce w Mioveni

2023-11-26
Tagi: DaciaSandero
Udostepnij2430Tweet1519Udostepnij425
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

98 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Nowa Dacia Duster III na zdjęciach. Wyciek przed premierą! AKTUALIZACJA

    8893 udostępnienia
    Udostepnij 3557 Tweet 2223
  • Nowa Lancia Ypsilon Cassina – pierwsze zdjęcie ujawnione

    1906 udostępnienia
    Udostepnij 762 Tweet 477
  • Renault Scenic wśród siedmiu finalistów Car of the Year 2024. Czy nowy rodzinny SUV ma szanse na pierwsze miejsce?

    2621 udostępnienia
    Udostepnij 1048 Tweet 655
  • Peugeot 3008 z silnikiem 136 mHEV przetestowany. Ile pali?

    1115 udostępnienia
    Udostepnij 446 Tweet 279

Testy samochodów

Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Sandero Laureate 1.6 87 KM 2008 – okiem Czytelnika. Niedrogi samochód do miasta. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2008-11-12
Citroen - testy i opinie

Test: Używany Citroën ZX Volcane 1.9 120 KM 1998 automat – szybki kompakt Citroena z mocnym silnikiem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-05-08
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 3008 2.0 HDi 150 KM – wzór do naśladowania. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2013-10-09
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C1 1.0 VTi 68 KM – najładniejszy miejski samochód marki. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-04-07
Testy

Test: Renault Austral – pierwsza jazda, rodzinny i bezpieczny SUV. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-10-14

Najnowsze komentarze

  • ADAM - 4-cylindrowy silnik benzynowy PureTech 1.6 218 KM niestety nie dla Europy. Czy Stellantis pamięta jeszcze o klientach?
  • giancardi - Nowa Dacia Duster III na zdjęciach. Wyciek przed premierą! AKTUALIZACJA
  • Adam - Przegląd rynku: używany rodzinny samochód idealny na zimowe warunki do 40 tysięcy złotych.
  • Anonimowo - Nowy Citroën C4 i e-C4 mają nowy cennik. Jakie zmiany?
  • Roman - Stellantis wróci do silników spalinowych? Zaskakująca wypowiedź Carlosa Tavaresa
  • Irbis78 - Nowy Citroën C4 i e-C4 mają nowy cennik. Jakie zmiany?
  • Roman - Nowy Citroën C4 i e-C4 mają nowy cennik. Jakie zmiany?

Zobacz też

NIK niszczy rządowe wizje. Elektromobilność w Polsce w powijakach

Nowy Citroën C4 Picasso 2013

Peugeot daje klientom kupon na paliwo w wysokości 1200 euro

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
98
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.