Jak spisała się Dacia Sandero podczas pierwszej jazdy? Dziennikarze z francuskiego Automobile Magazine przetestowali nowy model i są pod dużym wrażeniem, choć nie obyło się bez krytyki. Jak wypadł model napędzany silnikiem 1.0 TCe o mocy 90 KM połączony z bezstopniową przekładnią CVT?
Lista zalet, jakie wymienia Automobile Magazine jest dosyć długa, dłuższa niż wykaz elementów, które nie przypadły dziennikarzom do gustu. Nowa Dacia Sandero Stepway została doceniona za niską cenę, w końcu to najtańszy model w swoim segmencie, ale na tym nie koniec. Spodobało się wyposażenie, materiały wykończeniowe, komfort zawieszenia oraz ergonomia w kabinie. Na drugiej szali postawiono m.in. skromny wybór jednostek napędowych. Dacia całkowicie pozbyła się z oferty diesla. Pojazd można zamówić wyłącznie z silnikiem 1.0 TCe 90 lub 100-konną jednostką Eco-G, która pracuje na benzynie oraz LPG. Po stronie wad znalazły się dodatkowo zbyt małe możliwości regulacji kierownicy oraz słabo zabezpieczony próg bagażnika
Według Automobile Magazine crossover swoim dobrymi manierami na drodze przypomina najnowsze Renault Clio, ale rumuński model „nie wykazuje porównywalnej izolacji od hałasu powyżej prędkości 110 km /h”. Dacia Sandero Stepway oferuje wyższy poziom wygody na pokładzie niż poprzednik. Łatwiej ustawić prawidłową pozycję dzięki regulowanej na wysokość i głębokość kierownicy. Francuscy dziennikarze zauważyli jednak ograniczenia w zakresie regulacji.
W kabinie widoczny jest duży postęp. Zdaniem Automobile Magazine niskobudżetowe wrażenie poprzednika znikło bezpowrotnie zarówno w kwestii designu, jak i wykorzystanych przez Dacię materiałów a opaska biegnąca wzdłuż deski rozdzielczej nadała nawet Sandero odrobinę elegancji.
Dzięki nowemu elektrycznemu wspomaganiu kierownicy, Dacia Sandero Stepway charakteryzuje się większą lekkością podczas skrętów. Francuzi wskazali na płynność działania bezstopniowej skrzyni biegów oraz komfortowe zawieszenie crossovera.
Rumuńska marka zadbała o większą ergonomię w kabinie Sandero. Nowy ekran znalazł się na odpowiedniej wysokości a temperaturę w samochodzie wciąż ustawimy za pomocą manualnych pokręteł. Wzbogacono wyposażenie pojazdu. Jako opcję możemy zamówić dostęp bezkluczykowy, automatyczną klimatyzację a nawet monitorowanie martwego pola. Wkrótce dostępne będzie także opcja szyberdachu.
Nie bez powodu Dacia Sandero Stepway zebrała pochwałę za cenę. Model w bogatszej wersji Comfort z silnikiem TCe 90 i skrzynią CVT kosztuje 15.590 euro, czyli ponad 3 tys. euro mniej niż podstawowe Renault Clio TCe 90 z manualną przekładnią. Polskie ceny powinniśmy poznać już w grudniu tego roku.
Najnowsze komentarze