Nowa Dacia Sandero pierwsza. Budżetowy samochód pokonał dotychczasowego lidera rankingów i tym samym Volkswagen Golf spadł na drugie miejsce pod względem ilości nowych samochodów sprzedanych w Europie.
Zobacz: Dacia Sandero w najlepszej cenie. Skonfiguruj na Dacia.pl
Sprzedaż Dacii Sandero wzrosła o 6% w lipcu w porównaniu z zeszłym rokiem, gdy tymczasem Volkswagen Gollf spadł o 37% w porównaniu do 2020 i aż o 39% w porównaniu do 2019. Skąd więc zainteresowanie klientów właśnie Dacią Sandero?

Nowa Dacia Sandero to konstrukcja, która bazuje na płycie podłogowej Renault Clio V oraz Renault Captu II. Oznacza to dużo nowocześniejszą konstrukcję niż do tej pory. Pod maską Sandero można znaleźć oszczędne i niedrogie jednostki silnikowe o mocach odpowiednio 65, 90 oraz 100 KM. Ta ostatnia dostępna jest z fabryczną instalacją LPG.
Zobacz: Nowa Dacia Sandero. Test Francuskie.pl
Nasze testy pokazują, że silnik Dacii Sandero jest oszczędny a przy tym wyjątkowo dynamiczny. W wersji benzynowej nawet szybka jazda po autostradzie nie spowodowała wzmożonego apetytu na paliwo i silnik mieścił się w spalaniu nieco powyżej 6 litrów paliwa na 100 kilometrów.

Lista wyposażenia, jak na samochód budżetowy, może być bardzo długa włącznie z bezprzewodowym Apple CarPlay oraz Android Auto a także systemem kamer czy bezkluczykowym dostępem. Sandero zyskało też automatyczną skrzynię biegów X-tronic. Klienci doceniają przestronne wnętrze Sandero, która jest szersza od niejednego kompaktu. Dzięki dużej szerokości i sporemu rozstawowi osi w środku jest wyjątkowo przestronnie. Producent poprawił też jakość materiałów oraz wyciszył nadwozie.
Zobacz: Nowa Dacia Sandero – ile kosztuje?

Dacia Sandero jest dostępna w dwóch wersjach: standardowej oraz Stepway, będącej modnym crossoverem.
Najnowsze komentarze