Rasowe wersje pojazdów zawsze budzą sporo emocji i nie inaczej jest w przypadku Dacii Sandero z silnikiem 1.6 o mocy 263 KM. Raczej nie zobaczymy tego modelu w salonach sprzedaży, chociaż wiele osób żałuje. Samochód jest przeznaczony jednak do rajdów Grupy R4.
Zobacz więcej o Dacii Sandero:
- Testy Dacii Sandero, Duster i Lodgy
- Artykuły oraz wiadomości o Dacii Sandero
Rasowa wersja miejskiego modelu byłaby bardzo interesującą propozycją w ofercie rumuńskiego producenta. Na rynku południowoamerykańskim możemy znaleźć wprawdzie Sandero w wersji RS, ale Dacia nie wspomina ani słowem o wprowadzeniu mocniejszego modelu na rynek europejski, a szkoda. Sandero RS jest napędzane silnikiem o pojemności 2 litrów i mocy 145 KM. Napęd pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,4 sekundy a prędkość maksymalna pojazdu wynosi 200 km/h. Dużo potężniejsza wersja hatchbacka również istnieje, ale 263-konny model nie powstał w głowach inżynierów Dacii, ale w warsztacie firmy ASM Motorsport z Barcelony, która zajmuje się modyfikacją pojazdów do grupy rajdowej R4.
Przeczytaj nasz najnowszy test Dacii Lodgy – 7-miejscowy samochód z wielką przestrzenią w środku.
Jednym z najnowszych modeli hiszpańskiego zespołu jest Dacia Sandero R4. Napęd pojazdu pochodzi od 1,6-litrowego silnika o mocy 263 KM i maksymalnym momencie obrotowym 382 Nm. Jednostka została powiązana z 5-biegową sekwencyjną skrzynią biegów a napęd jest przekazywany na wszystkie cztery koła. Pojazd posiada zmodyfikowane na potrzeby rajdów zawieszenie, hamulce, układ chłodzenia oraz układ kierowniczy. Wnętrze wyposażono w niezbędne do zmagań wyposażenie takie jak: klatka bezpieczeństwa, sportowe fotele i szelki Sparco oraz system gaśniczy Lifeline. Model Sandero zyskał także dodatkowe elementy aerodynamiczne nadwozia.
Dacia Sandero R4 zadebiutowała w lipcu podczas jazd testowych na torze Circuit de Mora d’Ebre w pobliżu Tarragony w Hiszpanii.
Najnowsze komentarze