Po intensywnej serii testów, nowa Dacia Sandrider jest już gotowa do startu w Rajdzie Maroka, który odbędzie się w dniach 6-11 października. Zmagania posłużą jako poligon doświadczalny dla najważniejszego wydarzenia Rajdu Dakar, który odbędzie się w styczniu przyszłego roku w Arabii Saudyjskiej.
Po serii intensywnych testów w Wielkiej Brytanii, Francji i Maroku zespół Dacia Sandriders będzie mógł skorzystać z lekcji płynących z rajdu określanego jako „mini-Dakar”. Rajd Maroka będzie otatecznyn testem zarówno dla pojazdów, jak załogi.
Choć Rajd Maroka (2468 kilometrów) jest dla teamu Dacia Sandriders absolutną nowością, kierowcy mogą pochwalić się już dużym doświadczeniem w rajdach afrykańskich. Zdobyte umiejętności dają im solidną podstawę do dalszego rozwoju. Nową rajdówką wystartują: Nasser Al-Attiyah / Édouard Boulanger, Cristina Gutierrez / Pablo Moreno oraz Sébastien Loeb/ Fabian Lurquin. Nasser Al-Attiyah jest pięciokrotnym zwycięzcą Dakaru, najlepszy wynik uzyskał w 2021 roku.
Ile zarabiają pracownicy w fabryce Dacia? Wynagrodzenia 2024
Dacia Sandriders przed próbą generalną
„Za niecałe trzy miesiące będziemy w Arabii Saudyjskiej na Dakarze, wyjątkowym ludzkim wyzwaniu” – powiedziała Tiphanie Isnard, dyrektor Dacia Sandriders. „Zanim jednak zaczniesz się ścigać, musisz nauczyć się chodzić, dlatego bierzemy udział w ostatniej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA 2024. Pozwoli nam to przyspieszyć nasze przygotowania i zweryfikować całą pracę wykonaną podczas testów”.
Po pięciu sesjach testowych jesteśmy gotowi na pierwszy oficjalny rajd. To próba generalna w realnych warunkach przed wyjazdem na Dakar. To wyczyn wymagający dużego wysiłku całego zespołu i jestem bardzo dumna z pracy, której wszyscy dokonali. Jest to niesamowite poświęcenie” – powiedziała.
Rajd Maroka, jest decydującą rundą drugiego sezonu 2024. Rajd rozpoczyna się prologiem w Marrakeszu 6 października i kończy w Mengoub Bouarfa, w północno-wschodniej części kraju 11 października. Kierowcy zmierzą się z wydmami, kamienistym terenem, wyboistymi drogami i intensywnym upałem. Z 2468 kilometrów wyścigu 1512 kilometrów będzie jazdą na czas, co wiele mówi o skali wyzwania, przed jakim staną kierowcy Dacia Sandriders.
NASSER AL-ATTIYAH (Katar), Kierowca Dacia Sandriders:
„Rajd Maroka jest kluczowy nie tylko dla mistrzostw, ale także dla zespołów, ponieważ wszyscy przygotowują się do Dakaru. W tej chwili prowadzimy w mistrzostwach, więc musimy być mądrzy i utrzymywać dobre tempo, bez podejmowania niepotrzebnego ryzyka. Sandrider to nowy samochód i musimy go ulepszać dzień po dniu. Mam nadzieję na zdobycie tytułu mistrza świata, co byłoby wielką nagrodą dla mnie i mojego pilota Edouarda.”
Dacia Vaner – gdyby producent chciał zrobić dostawczaka w 2024 r.
CRISTINA GUTIÉRREZ (Hiszpania), Kierowca Dacia Sandriders
„Będzie to nasz pierwszy wyścig Sandriderem po długiej serii testów i nie mogę się doczekać. To także mój pierwszy wyścig w nowej kategorii, kiedy przechodzę z kategorii „Challenger” do „Ultimate”. Jest zatem wiele nowych funkcji: nowy samochód, nowa kategoria i nowy zespół, ale już czuję się doskonale w Dacia Sandriders. Mam nadzieję, że uda nam się wykorzystać całą pracę wykonaną podczas testów. Oczywiście odczuwam pewną presję, ale jest ona pozytywna i popycha mnie do tego, by dać z siebie wszystko. To będzie wyścig przygotowawczy do Dakaru i mam nadzieję, że osiągniemy dobry wynik, a przy okazji będziemy się dobrze bawić.”
SÉBASTIEN LOEB (Francja), kierowca Dacia Sandriders
„Po miesiącach testów w końcu nadszedł czas, aby porównać się z innymi konkurentami i zobaczyć, na czym stoimy pod względem wyników. To także początek nowej przygody ze świetnym zespołem. Ten rajd to test na żywo, próba generalna przed Dakarem. Głównym celem jest sprawdzenie, czy wszystko jest na swoim miejscu i czy wszystko idzie dobrze. Jeśli nie, będziemy mieli okazję zidentyfikować problemy i rozwiązać je przed styczniem. Ale jeśli mamy szansę przywieźć do domu dobry wynik, to tym lepiej!”
Dla Dacia Sandriders start w Rajdzie Maroka jest sprawdzianem przed Dakarem, ale Nasser Al-Attiyah staje przed tym wyścigiem z zamiarem zdobycia szóstego tytułu mistrza świata. Po czterech seriach rywalizacji z innymi zespołami Al-Attiyah i jego pilot Edouard Boulander prowadzą w mistrzostwach z różnicą 25 i 20 punktów.
Siły na polu walki:
- 200: Nasser AL-ATTIYAH (QAT) / Edouard BOULANGER (FRA)
- #212: Cristina GUTIÉRREZ (SPA) / Pablo MORENO Huete (SPA)
- #219: Sébastien LOEB (FRA) / Fabian LURQUIN (BEL)
Nowa Dacia Duster: cena, silniki, wersje – ile kosztuje?
Najnowsze komentarze