Nowa Dacia Spring to 4-osobowy miejski crossover, którego cena zaczyna się od 76.900 zł. Jest to więc najtańszy samochód elektryczny w Polsce. Nieduże autko oferuje cztery miejsca i całkiem pojemny – jak na swój rozmiar – bagażnik. Skąd jednak bierze się taka niska cena? Czy tylko z rozmiarów?
Nowa Dacia Spring ma nieduży silnik o mocy 45 KM i akumulator o pojemności 27 kWh, który w realnych warunkach pozwala przejechać ponad 200 kilometrów. Z domowego gniazdka ładuje się w trzynaście godzin, z kolei z szybkiej ładowarki w godzinę. Cztery osoby pojadą w Springu w miarę wygodnie a nawet wysocy pasażerowie z tyłu nie powinni specjalnie narzekać na krótkich trasach, pod warunkiem że nie są wyżsi niż 185 cm. Około 300 litrów bagażnika to na miejskie potrzeby sporo, w razie potrzeby przewiezienia większych bagaży można złożyć – w całości – oparcie kanapy.
Warto jednak mieć świadomość, że niska cena wynika też z pewnych uproszczeń konstrukcyjnych, które przyjął producent.
1. Budżetowe tworzywa
Dacia Spring nie jest samochodem, który nadmiernie korzysta z miękkich materiałów. Wręcz przeciwnie, tutaj króluje twardy szary plastik, uzupełniony plastikiem czarnym na centralnej konsoli. Materiał jest budżetowy i to po prostu widać, zwłaszcza gdy przyjrzymy się szczegółom.
2. Jedna wycieraczka
Dacia Spring wyposażona jest w jedną wycieraczkę, której zadaniem jest oczyszczanie całej szyby. Radzi sobie z tym bez problemu.
3. Uproszczona kierownica
Kierownicę uproszczono na tyle, na ile się dało. Wykorzystano pięć przycisków, które służą m.in. do ogranicznika prędkości. Tempomatu na wyposażeniu nie ma.
4. Tylko dwa głośniki
W drzwiach nie znajdziecie głośników, są one schowane w podszybiu. Producent zdecydował się wykorzystać tu głośniki szerokopasmowe, które przenoszą dobrze średnie tony, ale basu i wysokich brakuje. Spring to jest samochód dla audiofilów. Chcecie lepsze audio? Trzeba to zrobić samemu.
5. Uproszczony system mocowania tylnej półki
Sprężynująca blaszka nałożona na wcięcie w klapie i plastik – tak wygląda miejsce, gdzie montowane jest mocowanie tylnej półki. System jest uproszczony do granic możliwości.
6. Kanapa nie jest dzielona
Kanapę składa się w całości. W celu jej odblokowania trzeba pociągnąć odpowiednie sznureczki na górnej części oparcia, zlokalizowane po obu stronach oparcia.
7. Przyciski znane ze starszych samochodów Renault i Dacii
Wiele przycisków i rozwiązań wziętych jest jakby żywcem z samochodów kilka generacji wcześniej. .
8. Żarówki zamiast LED
Reflektory i oświetlenie kabiny to żarówki tradycyjne. LED zastosowano tu tylko w światłach do jazdy dziennej.
9. Uproszczone rygle drzwi
Powrót do przełomu lat 80-tych i 90-tych. Miłośnicy jazdy z otwartymi szybami i łokciem na boczku drzwi będą zawiedzeni.
10. Małe opony
W dobie crossoverów na 19″ i 20″ felgach Spring wygląda nieco dziwnie. Fabrycznie są tu 14″.
11. Kluczyk zamiast karty
Dla niektórych może być to zaleta a dla niektórych zaskoczenie. Żeby ruszyć Springiem trzeba posłużyć się kluczykiem – po włożeniu do stacyjki przekręcamy go.
Najnowsze komentarze