Wiadomości

Pierwsze w Polsce Renault Kangoo przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych wydane

autor Tomasz Nowicki
2023-09-20
Wiadomości

To on stworzył kultowe reklamy Citroëna z Claudią Schiffer i lotniskowcem. Jest też polski wątek!

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-20
Nowy Peugeot e-5008
Wiadomości

Nareszcie! Peugeot 5008 otrzyma napęd elektryczny. Wersja „e” przechodzi testy

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-21
Wiadomości

Jadą elektrycznym Nissanem od bieguna do bieguna. Właśnie przekroczyli równik!

autor Tomasz Nowicki
2023-09-22
Wiadomości

Podwójne punkty dla zespołu BWT Alpine F1 Team w Grand Prix Japonii

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-25
Wiadomości

W salonach Renault i Dacia pojawi się pomoc dla osób niedosłyszących

autor Tomasz Nowicki
2023-09-20
Wiadomości

Dacia nie przejmuje się hejtem i sprzedaje w Polsce świetnie. Felieton

autor Tomasz Nowicki
2023-09-19

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - Renault Megane E-Tech Electric kontra rywale. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 39/2023
  • Roman - Luksusowy DS 7 E-Tense dla selekcjonera polskiej kadry
  • Arek - Stellantis zadowolony ze swoich wyników po 8 miesiącach 2023 r.
  • Arek - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Arek - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Bodzio - Luksusowy DS 7 E-Tense dla selekcjonera polskiej kadry
  • Wujek - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Spring – jak najtańsze auto elektryczne w Polsce sprawuje się w praktyce? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, zużycie prądu.

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-08-21
w Dacia - testy i opinie, Testy
Czas czytania 5 minut
11.3k 850
A A
52

Nowa Dacia Spring to najtańszy samochód elektryczny w Polsce. Jej cena jest kilkadziesiąt tysięcy złotych niższa od konkurencji a mimo swojej budźetowości można nią bez problemu przemieszczać się po dużym mieście i poza nim. Spędziłem z Dacią Spring tydzień, traktując ją jako samochód do codziennej jazdy i dzisiaj przyszedł czas na podsumowanie. Odpowiem też na kwestie poruszane przez naszych Czytelników w komentarzach.

1. Czy Dacia Spring nadaje się do miasta, szczególnie ze względu na dynamikę? 

Jak najbardziej, jest to pełnoprawny elektryczny 4-osobowy samochód miejski. Do setki przyspiesza w nieco poniżej 17 sekund, ale w mieście, nawet tak dużym jak Poznań czy Warszawa, rzadko kiedy takie prędkości i lepsze przyspieszenie są potrzebne. Przyspieszenie do 50 kilometrów na godzinę trwa około 5 sekund i to wystarcza, by zdecydowaną większość aut zostawić na światłach daleko z tyłu. Dynamikę określiłbym jako przyzwoitą.

2. Jaki jest realny zasięg Dacii Spring? 

Jeździłem latem, kiedy temperatury w nocy nie spadały poniżej 15 stopni. Są to więc warunki optymalne dla tego typu samochodu, bo każdy elektryk ma mniejszy zasięg zimą. Z włączoną klimatyzacją, przy mniej więcej połowie czasu jeździe dynamicznej a połowie ekonomicznej przejechałem 220 kilometrów a komputer pokazywał jeszcze 30 kilometrów zasięgu. Zimą można się spodziewać pogorszenia tego wyniku, ale to sprawdzimy w oddzielnym teście.

3. Czy Dacia Spring nadaje się dla rodziny? 

Bez problemu przewoziłem w mieście trzech pasażerów, zapakowanie fotelików i przypięcie ich pasami (nie ma isofixa) też nie stanowiłoby zapewne problemu. Atutem będzie tu również spory bagażnik. Dlatego moim zdaniem jako samochód miejski lub przejazdy po kilkadziesiąt kilometrów Spring się nadaje bardzo dobrze. Równie dobrze sprawdzi się jako pojazd dla emeryta na dojazdy na działkę. Natomiast dłuższe trasy mogą być już mniej przyjemne, szczególnie ze względu na niezbyt dobre wyciszenie wnętrza.

4. Jaka jest prędkość maksymalna Dacii Spring? 

Spring na autostradzie rozpędził się do 140 km/h – licznikowo. Jednak jazda z taką prędkością oznacza duże zużycie prądu i mniejszy zasięg oraz spory hałas, oczywiście nie z silnika tylko od kół.

5. Co było najbardziej irytujące w Dacii Spring? 

Tradycyjny kluczyk, chyba odzwyczaiłem się od takiego rozwiązania w nowych samochodach, zwłaszcza elektrycznych. Żeby ruszyć trzeba go przekręcić. Z drobiazgów, głuchy odgłos zamykania zamka centralnego – drzwi są kompletnie niewyciszone.

6. Czy Dacia Spring jest porównywalna np. z Renault ZOE? 

W bezpośrednim porównaniu ZOE wygląda przy Springu jak samochód klasy premium. W środku jest wygodniej i dużo ciszej. Znacznie nowocześniejsze zegary, nawigacja, system audio klasy premium. Pod względem wielkości wnętrza ZOE również jest lepsze no i ma znacznie lepszy zasięg. Spring to znacznie mniejsze i jednak budżetowe auto.

7. Największe zalety Dacii Spring? 

Oprócz niskiej ceny na pewno łatwo się nią parkuje. W zasadzie można wcisnąć ją wszędzie. Obecnie parkowanie w miastach dla elektryków jest bezpłatne – to też spory plus. Podoba mi się to, że jest 4-osobowa i realnie można w cztery osoby jechać, chociaż luksusów nie ma. Z zewnątrz auto wygląda całkiem nieźle. Mniej widać budżetowość niż w środku. Wygląd to mocny atut.

8. Ile trwa ładowane Springa ze zwykłego gniazdka? 

Samochód naładował się w 12 godzin, przy czym w akumulatorze przed wpięciem do gniazdka pozostało około 10%. Według producenta szybka ładowarka ładuje go w godzinę, ale tego nie miałem okazji sprawdzić.

9. Wiele osób podnosiło w komentarzach kwestię opłacalności zakupu, wskazując na przykład, że alternatywą mogą być hybrydy

To ciekawa dyskusja, która często pojawia się pod artykułami. Powiedzmy to jednak wprost: obecnie tańszego samochodu elektrycznego w Polsce nie ma. Jeśli chce się korzystać z zalet takiego elektryka, a takimi jest niewątpliwie bezpłatne parkowanie, brak emisji spalin, łatwość ładowania z gniazdka w domu, zasięg wystarczający na kilka dni jeżdżenia, to alternatywy nie ma.

10. Dla kogo jest więc Dacia Spring? 

Moim zdaniem Dacia Spring może być bardzo dobrym autem jako drugi pojazd w rodzinie, służący do jazdy w mieście. Przy jej wszystkich ograniczeniach i uproszczonej budowie podstawowe zalety pozostają takie same, jak w dużo droższych elektrykach. Zakupy, odwożenie do szkoły, przejazdy do centrum, gdzie jest płatne parkowanie, sprawne poruszanie się  w korkach – tu Spring się sprawdzi.

Podkreślam – jest to samochód budżetowy, uproszczony i tani. Nie można po nim oczekiwać tego, co w znacznie droższych autach. Ale w swoje roli się sprawdza i oddawałem ją z niejakim żalem, bo po paru dniach zdążyłem się już do niej trochę przyzwyczaić.

Dacię Spring można zamówić poprzez stronę Dacia.pl. Jej cena zaczyna się od 76.900 zł.

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.1 37 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!

2023-09-24

Dacia Jogger z nagrodą Best Value Car 2023 w Business Car Awards

2023-09-23

Dacia przygotowuje zupełnie nowy model: Minister. Celem jest Jeep Avenger

2023-09-23

Dacia Jogger z dobrym wynikiem w teście Green NCAP

2023-09-23
Tagi: Daciaelektryczna DaciaSpring
Udostepnij4164Tweet2603Udostepnij729
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

52 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł

    2306 udostępnienia
    Udostepnij 922 Tweet 577
  • AdBlue powoduje liczne problemy. Klienci mają tego dość

    8419 udostępnienia
    Udostepnij 3368 Tweet 2105
  • Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!

    2368 udostępnienia
    Udostepnij 947 Tweet 592
  • Stellantis wyśle na przymusowy urlop 2400 pracowników we Włoszech. Cięcia kosztów trwają

    1044 udostępnienia
    Udostepnij 418 Tweet 261

Testy samochodów

Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 Cactus PureTech 110 z automatem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-08-11
Renault - testy i opinie

Test: Renault Clio GT Sport nieobiektywnym okiem kobiety. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Małgorzata Karolina Piekarska
2014-05-25
Renault - testy i opinie

Renault Captur 1.2 TCe 120 KM Initiale Paris – luksusowo wyposażony crossover. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2017-10-11
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 Picasso 1.6 VTi 120 KM 2010 – miejski komfortowy samochód z dużym bagażnikiem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2010-03-01
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C1 1.2 82 KM – NAJlepszy z trojaczków. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-10-27

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - Renault Megane E-Tech Electric kontra rywale. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 39/2023
  • Roman - Luksusowy DS 7 E-Tense dla selekcjonera polskiej kadry
  • Arek - Stellantis zadowolony ze swoich wyników po 8 miesiącach 2023 r.
  • Arek - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Arek - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Bodzio - Luksusowy DS 7 E-Tense dla selekcjonera polskiej kadry
  • Wujek - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł

Zobacz też

Prezydent Kazachstanu spotkał się z prezesem PSA Peugeot Citroën

Stronniczy przegląd prasy: „Auto-Świat” nr 45/2009

Peugeot będzie się zmieniał – mówi Linda Jackson, szefowa marki

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
52
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.