Nowa Dacia Spring II pojawi się na rynku w roku 2026. Będzie produkowana w Europie a dla marki oznacza to również ogromny skok jakościowy. Rewolucja nadchodzi.
Dacia Spring – jedyny model elektryczny rumuńskiej marki należącej do Grupy Renault – szykuje się na ogromną przemianę. W 2026 roku zadebiutuje zupełnie nowa generacja tego auta, zaprojektowana od podstaw i oparta na nowoczesnej platformie AmpR Small. Co równie istotne, nowy Spring nie będzie już produkowany w Chinach – jego montaż zostanie przeniesiony do Europy, co znacząco wpłynie na jakość, logistykę i odbiór rynkowy pojazdu.
Dacia Spring II to nowa platforma i nowa jakość
Pod względem konstrukcyjnym Dacia Spring 2026 zerwie z przeszłością. Zamiast dotychczasowej chińskiej platformy, nowy model zostanie oparty na AmpR Small – tej samej, która posłuży również do budowy nowej generacji Renault Twingo. To architektura opracowana z myślą o małych, miejskich samochodach elektrycznych, oferująca lepsze osiągi, wyższy poziom bezpieczeństwa oraz zoptymalizowaną efektywność energetyczną. Nowa platforma oznacza nowy design – bardziej nowoczesny, dynamiczny i lepiej dopasowany do oczekiwań europejskich klientów. To nie kosmetyczne poprawki, lecz całkowicie nowy pojazd, od bryły nadwozia po układ napędowy.
Zobacz: testy samochodów Dacia
Produkcja bliżej klientów
Jedną z kluczowych zmian będzie relokacja produkcji do Europy. Obecna generacja Springa powstaje w Chinach, co wiąże się z długimi łańcuchami dostaw i zależnością od niestabilnych czynników geopolitycznych. Produkcja w Europie to nie tylko większa niezależność, ale również skrócenie czasu dostaw i zmniejszenie śladu węglowego. Choć dokładna lokalizacja nowej fabryki nie została jeszcze ogłoszona, decyzja o europejskim montażu jest zgodna z ogólną strategią reindustrializacji kontynentu i zwiększenia lokalnej wartości dodanej. Innymi słowy mówiąc większość elementów ma pochodzić z Europy, w tym z Polski.
Test: Nowa Dacia Spring. Najtańszy samochód elektryczny do miasta
Większy akumulator, większy zasięg
Nowa Dacia Spring zostanie wyposażona w akumulator o pojemności około 30 kWh, co stanowi znaczący skok względem obecnej wersji. Dzięki temu kierowcy mogą liczyć na zasięg rzędu około 300 km + w cyklu mieszanym, co czyni nowy model zdecydowanie bardziej praktycznym w codziennym użytkowaniu.

Dodatkowo, dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii, efektywność energetyczna pojazdu ma być jedną z najlepszych na rynku.
Niezmiennie przystępna cena
Pomimo wszystkich nowości, Dacia nie zamierza rezygnować z jednej ze swoich największych zalet – atrakcyjnej ceny. Nowy model ma kosztować około 18.000 euro, co przy obecnym kursie (1 EUR = 4,60 PLN) daje około 82.800 zł. To wciąż czyni Dacię Spring najtańszym samochodem elektrycznym w Europie i jedną z najbardziej opłacalnych propozycji na rynku.
Test: Dacia Jogger 1.6 Full Hybrid: czy to dobry samochód? Tysiąc kilometrów za nami
Najnowsze komentarze