środa, 29 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Dacia

Nowa Dacia Spring – jak przyspiesza najtańszy samochód elektryczny w Polsce?

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-08-13
w Dacia, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
1.1k 46
14
988
UDOSTĘPNIEŃ
3.3k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022

Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis

Citroën AMI, ë-Berlingo i ë-C4 dla wyspy La Maddalena. Policja pojedzie na prąd

Nowa Dacia Spring niedawno zadebiutowała na naszym rynku. To najtańszy samochód elektryczny w Polsce, oferujący 4 miejsca siedzące i 300-litrowy bagażnik. Mimo niewielkich wymiarów ma spory rozstaw osi i oferuje całkiem dużo miejsca w środku. Może nie jest to samochód na bardzo długie trasy, ale na pewno dobrze odnajdzie się w mieście i na podmiejskich wyjazdach. Postanowiliśmy sprawdzić jak jeździ.

Zobacz: Dacia Spring kandyduje do tytułu Car of The Year  

Nasza testowa Dacia Spring, którą odebraliśmy z parku prasowego, ma na liczniku nieco ponad 1600 kilometrów. Wygląda jak nieduży crossover i trudno coś aspektom wizualnym zarzucić. W oczy rzuca się to, że jest to auto stosunkowo wąskie, ma niecałe 1,6 metra szerokości. Pod maską pracuje silnik o mocy 45 KM, zasilany baterią o mocy 27 kWh. Dzięki temu auto może zachować niską cenę, w konfiguratorze Dacii model Spring zaczyna się od 76.900 zł, a więc znacznie mniej niż jakiekolwiek auto elektryczne wśród marek konkurencyjnych.

Zobacz: Dacia Spring – można rezerwować samochody w Polsce 

Droga konkurencja

Toyota nie oferuje żadnego samochodu elektrycznego, Volkswagen I.D.3 zaczyna się od 142.900 zł, elektryczna Kia e-Niro to wydatek co najmniej 146.990 zł. Różnica jest więc prawie dwukrotna. Dacia Spring jest oczywiście znacznie mniejsza od tych samochodów, ale to pełnoprawny miejski samochód elektryczny, korzystający ze wszystkich benefitów takiego rozwiązania, zarówno z systemu dopłat w programie Mój Elektryk, jak również bezpłatnych parkingów w centrach miast i możliwości jazdy pasem dla autobusów. Spring ma przy tym spory jak na swoje wymiary, 300-litrowy bagażnik – sprawdzi się więc jako codzienne auto na dojazdy do pracy czy na zakupu.

Zobacz: Dacia Spring wynik w teście łosia doskonały. Prawie jak Porsche 

Jakość wnętrza, wygoda

Dacia Spring to samochód budżetowy i w środku widać konsekwencje niskiej ceny. Tworzywa są twarde, producent zdecydował się na pewno uproszczenia, np. przyciski sterowania oknami są na konsoli środkowej. Zestaw multimedialny to dobrze znany z innych modeli Dacii Media Nav. Szerokopasmowe głośniki umieszczono w podszybiu a klimatyzacja jest manualna. Jednak to typowe auto miejskie, nie ma co oczekiwać cudów.

Fotele są węższe niż w typowym większym samochodzie, nie mają rozbudowanej regulacji. Pozwalają spokojnie przejechać od punktu A do punktu B, amortyzując nieco nierówności drogi, których nie wyłapało dość miękko zestrojone zawieszenie. Podsumowując, luksusów tu nie oczekujcie, ale jak na cenę jest całkiem dobrze.

Zobacz: Dacia Spring tak popularna, że zablokowały się serwery przyjmujące zamówienia 

Jaki zasięg ma Dacia Spring?

Kwestią, która budzi wiele pytań, jest zasięg. W pełni naładowany latem Spring oferuje 210 kilometrów zasięgu (tyle widnieje po naładowaniu do pełna na wskaźniku auta), jednak w rzeczywistości jest to nieco więcej. Auto posiada bowiem skuteczny system odzyskiwania energii przy hamowaniu, jest stosunkowo lekkie i można nim jeździć ekonomicznie, zużywając mniej prądu niż deklaruje producent. Uśrednione wartości podamy po zakończeniu naszego testu, ale po pierwszych 200 kilometrach widzimy, że w plusowych temperaturach przy włączonej klimatyzacji i jednej osobie w samochodzie wyniki są lepsze, niż deklaracja Dacii.

Jak przyspiesza Dacia Spring?

Wiele komentarzy wywołało przyspieszenie Dacii Spring, które przy 45-konnym silniku nie może być imponujące. Nagraliśmy więc film, który pokazuje jak ten niewielki elektryk przyspiesza. Wynik poniżej 17 sekund można uznać za całkiem dobry. Dla porównania popularny swego czasu w Polsce Fiat Uno z silnikiem benzynowym 45 KM przyspieszał do setki w blisko 18 sekund.

 

 

Dacia Spring w mieście

Mimo niedużej mocy silnika auto w ruchu miejskim sprawuje się zaskakująco dobrze. Sprawnie przyspiesza ze świateł, mieści się praktycznie na każdym miejscu parkingowym a spory prześwit (151 mm), większy niż w przypadku takich samochodów jak Toyota Yaris (140 mm) czy Skoda Fabia (138 mm), pozwala swobodnie jeździć po mniej równych drogach i spokojnie wjeżdżać na wysokie krawężniki.

Dacia Spring – dane techniczne

Dacia Spring 2021 – podstawowe dane techniczne
Długość 3734 mm
Szerokość 1579 mm
Wysokość 1516 mm
Rozstaw osi 2423 mm
Prześwit 151 mm
Pojemność bagażnika 300 l
Silnik 45 KM
Maksymalny moment obrotowy 125 Nm
Pojemność akumulatora 27 kWh
Zużycie energii deklarowane 13,9 kWh/100 km
Maksymalny zasięg po naładowaniu (testowe) 210 km
Czas ładowania z gniazdka 230V 13h
Czas ładowania szybkiego 1h

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.9 7 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Daciaelektryczna DaciaSpring
Udostepnij395Tweet247Udostepnij69
Poprzedni

Peugeot: kombi spod znaku lwa ma już 70 lat

Następny

Nowy Renault Megane E-Tech 2022. Mamy zdjęcia wnętrza!

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Nowy Renault Megane E-Tech 2022. Mamy zdjęcia wnętrza!

Citroën AMI pojawi się w Niemczech później niż zakładano

Cena LPG idzie w górę. Czy przebije barierę 3 zł za litr?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
14 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Tomasz - Dlaczego kierowcy Audi i BMW jeżdżą jak idioci? Nowe wyniki badań zachowań za kółkiem zaskakują
  • czy to - Peugeot Partner I – oszczędne rozwiązanie dla firmy i dla wymagającej przestrzeni rodziny. Tani diesel
  • Anonimowo - Dlaczego kierowcy Audi i BMW jeżdżą jak idioci? Nowe wyniki badań zachowań za kółkiem zaskakują
  • Marcin - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Jdm - Citroën AMI, ë-Berlingo i ë-C4 dla wyspy La Maddalena. Policja pojedzie na prąd
  • Marcin ( ten co go kasują) - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Jdm - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Roman - Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022
  • Drakster - Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022
  • Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Citroën AMI, ë-Berlingo i ë-C4 dla wyspy La Maddalena. Policja pojedzie na prąd
  • Dlaczego kierowcy Audi i BMW jeżdżą jak idioci? Nowe wyniki badań zachowań za kółkiem zaskakują
  • Nowy Fiat Uno nadjeżdża? Nowy model będzie crossoverem klasy B
  • Renault chce uzyskać oszczędności rzędu 200 mln euro rocznie ze zbierania danych
  • Akcjonariusze Nissana odrzucają propozycję uznania Renault za podmiot dominujący
  • Jaki samochód najmniej pali? Citroën i ciekawe wyniki przedwojennego konkursu na oszczędność paliwa
  • Peugeot Partner I – oszczędne rozwiązanie dla firmy i dla wymagającej przestrzeni rodziny. Tani diesel
  • Nowa Dacia Duster po tuningu Carpoint mieni się kolorami w słońcu


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
14
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.