Najtańszy samochód elektryczny na europejskim rynku stanął w szranki z jednym ze swoich spalinowych przodków. Który model będzie szybszy w wyścigu na ćwierć mili: Dacia Spring czy Dacia 1300?
Nowa Dacia Spring to tani, miejski elektryk, który mimo wielu zalet nie będzie zachwycał wysokimi osiągami. Model dysponuje skromną mocą 44 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym 125 Nm. Według danych producenta, elektryk rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 9,1 sekundy a na przejechani 1000 m potrzebuje 40,5 sekundy. Maksymalne możliwości auta kończą się na 125 km/h, które i tak przewyższają wartości, z których korzystamy w mieście. Czy skromne możliwości elektrycznej Dacii pozwolą na zwycięstwo w wyścigu? Wszystko zależy od konkurenta.
Do rywalizacji ze Springiem wystawiono jednego z przodków modelu, którego również trudno nazwać wyścigówką. Pochodzącą z 1982 roku Dacię 1300 napędza czterocylindrowy silnik wolnossący o pojemności 1,3 litra. Jednostka generuje 54 KM mocy oraz 89 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Rozpędzenie auta od 0 do 100 km/h zajmuje ok. 18 sekund, czyli mniej niż w przypadku rywala. Lepiej wypada również maksymalna prędkość 140 km/h. Przewagą elektrycznej Dacii jest wyższy moment obrotowy, który jest dostępny od samego startu.
Oba pojazdy testowano na torze w Bukareszcie. Film z wyścigu, który ukazał się na kanale Super Speed jest w języku rumuńskim, ale i tak można zobaczyć, który model okazał się lepszy.
Najnowsze komentarze