Nowa Dacia Spring została poddana testom zderzeniowym przez organizację EuroNCAP. Wynik jednej gwiazdki dla najtańszego samochodu elektrycznego nie jest zaskoczeniem ani dla nas, ani dla marki, która otwarcie przyznaje, że klienci nie chcą płacić za dodatkowe wyposażenie.
Organizacja EuroNCAP poddała testom zderzeniowym dwa samochody elektryczne z Grupy Renault. Zoe otrzymał wynik zero gwiazdek, natomiast Dacia Spring jedną gwiazdkę. Zmieniające się ciągle kryteria, którymi kieruje się EuroNCAP sprawiają, że tańsze pojazdy spadają rankingach.
Nowa Dacia Spring powstała na bazie produkowanego w Chinach Renault City K-ZE, który jest pochodną oferowanego w Brazylii i Indiach Renault Kwid. Na początku swojej kariery model również nie zachwycał rezultatem w próbach zderzeniowych, ale w późniejszym czasie marka zwiększyła poziom bezpieczeństwa na pokładzie pojazdu.
“Dacia ma zagorzałych zwolenników w całej Europie: nabywców samochodów, którzy cenią sobie niskie ceny wyjściowe i unikają „bezużytecznych funkcji” w swoim samochodzie. Wraz ze Springiem „mistrzowie oszczędnej inżynierii” wprowadzili na rynek produkt, który wykracza poza brak jakichkolwiek dodatków. Jego wydajność w testach zderzeniowych jest wręcz problematyczna, z wysokim ryzykiem zagrażających życiu obrażeń klatki piersiowej kierowcy i głowy pasażera z tyłu w testach zderzenia czołowego, a także marginalnej ochrony klatki piersiowej w przypadku zderzenia bocznego” – informuje w komunikacie EuroNCAP.
Zobacz także: Nowe Renault Arkana: 5 gwiazdek w teście EuroNCAP
Grupa Renault nie liczyła na więcej gwiazdek. Jak informuje Dacia Polska: “Celem marki Dacia jest dostarczanie klientom takiego samochodu, jakiego szukają : nowoczesnego i niedrogiego, a jednocześnie w pełni zgodnego z europejskimi przepisami. Dacia tak pozycjonuje swoje samochody, aby były najlepsze pod względem stosunku jakości do ceny. Spring jest najbardziej przystępnym cenowo samochodem elektrycznym w Europie. Uzyskanie kilku gwiazdek Euro NCAP wiązałoby się z wyposażeniem Dacii Spring w technologie, za które klienci Dacii nie chcą dodatkowo płacić. Spodziewaliśmy się jednej gwiazdki EuroNCAP.
Zobacz także: Nowa Dacia Spring po pokonaniu 1.500 km. Czy to dobry samochód na co dzień?
Spring jest bezpiecznym samochodem z segmentu A, jest homologowany i spełnia przepisy bezpieczeństwa, które obowiązują w krajach, gdzie jest sprzedawany. Większość samochodów jeżdżących obecnie po europejskich drogach, nawet z wyższych segmentów ma mniej zabezpieczeń w zakresie bezpieczeństwa niż Dacia Spring. Poziom bezpieczeństwa zarówno biernego jak i czynnego Dacii Spring jest powyżej najliczniej reprezentowanych używanych bestsellerów z segmentu B sprzed 4 lat, co odpowiada 3 gwiazdkom EuroNCAP z 2017 roku.
Pełna lista wyposażenia w systemy bezpieczeństwa jest na poziomie wymaganym przez naszych klientów:
- trzypunktowe pasy bezpieczeństwa (na czterech miejscach) z funkcją pirotechnicznego napinacza i ogranicznika napięcia pasa + sygnał przypominający o zapięciu pasów z przodu i z tyłu
- 6 poduszek powietrznych: przednie poduszki powietrzne + boczne poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową + poduszki kurtynowe
- ABS, ESC, EBA
- ogranicznik prędkości
- AEBS CarToCar (zaawansowany system hamowania awaryjnego w ruchu pozamiejskim)
- elektroniczny rozdzielacz siły hamowania
- połączenie alarmowe (E-call)
- automatyczną blokadę drzwi po przekroczeniu prędkości od 7 km/h), co nie wchodzi w zakres kryteriów Euro-NCAP.
- automatyczne reflektory do jazdy dziennej, co nie wchodzi w zakres kryteriów Euro-NCAP.
Najnowsze komentarze