Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo Stelvio – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Nowa Dacia Spring po testach EuroNCAP. Wynik: jedna gwiazdka

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-12-08
w Wiadomości
Czas czytania 4 minut
1.3k
A A
11
Dacia Spring, Euro NCAP

Nowa Dacia Spring została poddana testom zderzeniowym przez organizację EuroNCAP. Wynik jednej gwiazdki dla najtańszego samochodu elektrycznego nie jest zaskoczeniem ani dla nas, ani dla marki, która otwarcie przyznaje, że klienci nie chcą płacić za dodatkowe wyposażenie.

Organizacja EuroNCAP poddała testom zderzeniowym dwa samochody elektryczne z Grupy Renault. Zoe otrzymał wynik zero gwiazdek, natomiast Dacia Spring jedną gwiazdkę. Zmieniające się ciągle kryteria, którymi kieruje się EuroNCAP sprawiają, że tańsze pojazdy spadają rankingach.

Peugeot 408 – reklama

Nowa Dacia Spring powstała na bazie produkowanego w Chinach Renault City K-ZE, który jest pochodną oferowanego w Brazylii i Indiach Renault Kwid. Na początku swojej kariery model również nie zachwycał rezultatem w próbach zderzeniowych, ale w późniejszym czasie marka zwiększyła poziom bezpieczeństwa na pokładzie pojazdu.

„Dacia ma zagorzałych zwolenników w całej Europie: nabywców samochodów, którzy cenią sobie niskie ceny wyjściowe i unikają „bezużytecznych funkcji” w swoim samochodzie. Wraz ze Springiem „mistrzowie oszczędnej inżynierii” wprowadzili na rynek produkt, który wykracza poza brak jakichkolwiek dodatków. Jego wydajność w testach zderzeniowych jest wręcz problematyczna, z wysokim ryzykiem zagrażających życiu obrażeń klatki piersiowej kierowcy i głowy pasażera z tyłu w testach zderzenia czołowego, a także marginalnej ochrony klatki piersiowej w przypadku zderzenia bocznego” – informuje w komunikacie EuroNCAP.

Zobacz także: Nowe Renault Arkana: 5 gwiazdek w teście EuroNCAP

Grupa Renault nie liczyła na więcej gwiazdek. Jak informuje Dacia Polska: „Celem marki Dacia jest dostarczanie klientom takiego samochodu, jakiego szukają : nowoczesnego i niedrogiego, a jednocześnie w pełni zgodnego z europejskimi przepisami. Dacia tak pozycjonuje swoje samochody, aby były najlepsze pod względem stosunku jakości do ceny. Spring jest najbardziej przystępnym cenowo samochodem elektrycznym w Europie. Uzyskanie kilku gwiazdek Euro NCAP wiązałoby się z wyposażeniem Dacii Spring w technologie, za które klienci Dacii nie chcą dodatkowo płacić. Spodziewaliśmy się jednej gwiazdki EuroNCAP.

Warto przeczytać!

dacia bigster 01 Wiadomości

Nowa Dacia Bigster zdobywa „Wielką Austriacką Nagrodę Motoryzacyjną ARBÖ 2025”

2025-11-17
Renault Kwid liderem w badaniu „The Chosen Ones 2025 1 Wiadomości

Renault Kwid liderem w badaniu „The Chosen Ones” 2025

2025-11-16

Dacia Sandero liderem segmentu LPG w Niemczech – październik 2025

2025-11-16

Tunel to nie WC. Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad pokazuje patologię i przypomina o nowotworach

2025-11-16

Zobacz także: Nowa Dacia Spring po pokonaniu 1.500 km. Czy to dobry samochód na co dzień?

Spring jest bezpiecznym samochodem z segmentu A, jest homologowany i spełnia przepisy bezpieczeństwa, które obowiązują w krajach, gdzie jest sprzedawany. Większość samochodów jeżdżących obecnie po europejskich drogach, nawet z wyższych segmentów ma mniej zabezpieczeń w zakresie bezpieczeństwa niż Dacia Spring. Poziom bezpieczeństwa zarówno biernego jak i czynnego Dacii Spring jest powyżej najliczniej reprezentowanych używanych bestsellerów z segmentu B sprzed 4 lat, co odpowiada 3 gwiazdkom EuroNCAP z 2017 roku.

Pełna lista wyposażenia w systemy bezpieczeństwa jest na poziomie wymaganym przez naszych klientów:

  • trzypunktowe pasy bezpieczeństwa (na czterech miejscach) z funkcją pirotechnicznego napinacza i ogranicznika napięcia pasa + sygnał przypominający o zapięciu pasów z przodu i z tyłu
  • 6 poduszek powietrznych: przednie poduszki powietrzne + boczne poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową + poduszki kurtynowe​
  • ABS, ESC, EBA
  • ogranicznik prędkości​
  • AEBS CarToCar (zaawansowany system hamowania awaryjnego w ruchu pozamiejskim)
  • elektroniczny rozdzielacz siły hamowania​
  • połączenie alarmowe (E-call)
  • automatyczną blokadę drzwi po przekroczeniu prędkości od 7 km/h), co nie wchodzi w zakres kryteriów Euro-NCAP.
  • automatyczne reflektory do jazdy dziennej, co nie wchodzi w zakres kryteriów Euro-NCAP.

google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Dacia Spring, Euro NCAP
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: SpringDaciabezpieczeństwoZoeKwidEuroNCAPK-ZE
Udostepnij437Tweet273Udostepnij76
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
11 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • peugeot 407 2004 1280 80589c0441359c4e80589a8d30d444fa8f Wiadomości

    Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem

    3559 udostępnienia
    Udostepnij 1424 Tweet 890
  • To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025

    3608 udostępnienia
    Udostepnij 1443 Tweet 902
  • Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!

    2444 udostępnienia
    Udostepnij 978 Tweet 611
  • To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    5278 udostępnienia
    Udostepnij 2111 Tweet 1320

Testy samochodów

Nowy Peugeot e 208 Futuristic and Young 25 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot e-208 136 KM: pierwsza jazda miejskim samochodem elektrycznym. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, zużycie prądu.

autor Tomasz Nowicki
2021-06-05
11 citroen c4 i c4 x my2025 pierwsza jazda c4 Wiadomości
Testy

Citroën C4 i C4 X MY2025 – pierwsza jazda. Wielopłaszczyznowy komfort!

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-01-26
Renault Megane GrandCoupe
Testy

Test: Renault Megane GrandCoupe TCe 140 – czy francuski sedan jeszcze nas czymś zaskoczy? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-05-19
renault 5 8 Wiadomości
Testy

Test: nowe Renault 5 E-Tech 150 KM Iconic – powrót legendy w elektrycznym wydaniu

autor Grzegorz Traczewski
2025-10-25
001. Renault Kadjar interesujący SUV o świetnej stylistyce Wiadomości
Testy

Test: Renault Kadjar 1.6 dCi 130 Energy 4×4 – najlepsza wersja SUVa. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-08-23

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Spowiedź sprzedawcy marki Fiat: Dałem z siebie wszystko… i nie sprzedałem absolutnie nic
  • RRR - Test: Nowy Renault Austral Full Hybrid 200 KM oraz Espace Full Hybrid 200 KM. Aż 1100 km zasięgu
  • Rafał - Czy nowe Renault Twingo 2026 naprawdę przekona klientów? Pułapki mody retro
  • Anonim - To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025
  • Kulson - Francuscy dziennikarze przetestowali DS N°8 na autostradzie. Czy naprawdę przejedzie ponad 500 km?
  • Bodzio - Nowy komfortowy elektryczny SUV Citroën C5 Aircross Comfort Range już w polskich salonach
  • Roman - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu

Zobacz też

Nowy Citroen C5 Aircross testowany na ulicach Indii

Dacia Black Line

Nowe Renault Megane Grandtour E-Tech – realny zasięg i zużycie paliwa

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
11
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz