Nowa Dacia Spring przechodzi testy w Europie. Sfotografowany egzemplarz ma prawdopodobnie pakiet akumulatorów z polskiej fabryki LG Chem i przechodzi testy zasięgu oraz działania systemów pokładowych. Zdjęcia zrobiono w Rumunii.
Na zdjęciach wnętrza widać kierownicę Renault i charakterystyczne nawiewy Dacii po bokach, pośrodku jest też zamontowany Media Nav, ale jeszcze bez dedykowanej konsoli. Wygląda więc na to, że to wczesny egzemplarz, w którym nie ma wszystkich elementów, które finalnie pojawią się w Dacii Spring, rodzaj platformy testowej z wykorzystaniem nadwozia K-ZE.
Dacia Spring będzie miała gniazdo ładowania z boku a nie z przodu, pojawią się też elementy stylistyczne, odróżniające ją od protoplasty.
Na zdjęciach widać też wyraźnie, że Spring będzie krótszy od Dacii Sandero. Wyniesiona do góry sylwetka wydaje się być lekko nieproporcjonalna. Autko jest stosunkowo wąskie.
Testy samochodu w ruchu ulicznym oznaczają jednak, że auto niedługo pojawi się w ofercie. Ma to być pierwszy przystępny cenowo samochód elektryczny w Europie i jeśli uda się utrzymać zapowiedzi cenowe na poziomie 60.000 zł, może to być rzeczywiście hit – przy realnym zasięgu nieco ponad 200 km Spring będzie idealnie nadawał się do miasta.
Dacia Spring będzie prawdopodobnie miała wymiary zbliżone do Renault K-ZE a więc 3,74 m długości, 1,58 m szerokości, 1,48 m wysokości i prześwit 151 mm. Samochód waży ok 920 kilogramów i ma bagażnik o pojemności 300 litrów. Pakiet akumulatorów o pojemności 26 kWh (według innych zapowiedzi 30 kWh) produkowany jest w Polsce, w fabryce LG Chem.
źródło: Atelerul de Detailing Rumunia
Najnowsze komentarze