Chat with us, powered by LiveChat

Nowa Dacia z napędem hybrydowym już wkrótce

4 3 537

Marka Dacia „nie pozostanie na uboczu” w kwestii elektryfikacji gamy modelowej. Samochód z napędem hybrydowym mógłby stać się sposobem na spełnienie rygorystycznych norm emisji spalin.

Według agencji Bloomberg, która powołuje się na badania Evercore ISI, samochody marki Dacia mają najwięcej do nadrobienia w celu spełnienia norm emisji na rok 2021 spośród wszystkich producentów. Od przyszłego roku koncerny muszą obniżyć średnią emisję CO2 do 95 g/km w przeciwnym wypadku stoją w obliczu bardzo wysokich kar. Jednym ze sposobów na poradzenie sobie z problemem jest elektryfikacja gamy modelowej. Renault ma w swojej ofercie elektryczny model Zoe, a w planach są hybrydowe wersje modeli Clio, Captur i Megane. A co z marką Dacia?

 „Trudno sobie wyobrazić, że Dacia mogłaby pozostać na uboczu tego ruchu” – powiedział Olivier Murguet, szef sprzedaży Renault. Na początek do oferty mógłby dołączyć hybrydowy model, który pożyczyłby technologię E-Tech od nadchodzących modeli Renault.

Dacia bardzo szybko się rozwija i zyskuje coraz większą popularność na rynku europejskim, ale elektryfikacja gamy zagroziłaby budżetowemu charakterowi marki. Kosztowne inwestycje w technologię hybrydową i elektryczną mogłyby doprowadzić do podwyższenia cen samochodów.

Źródło: Bloomberg

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
4 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
4 Autorzy komentarzy
DzidekZachariaszJanAl Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Al
Gość
Al

No i o to przecież chodzi. Nie tylko o to, by to co jeździ, było jak najbardziej ekologiczne, ale tez o to, by było tego mniej. Jedynym rozwiązaniem, znanym od dawna, na korki i zdychanie w spalinach, jest ograniczenie transportu indywidualnego, szczególnie w miastach, gdzie przestrzeń jest za droga, by marnować ja na asfalt, parkingi itp. Oczywiście, to nie kłopot w PL, ale w innych krajach europejskich już tak. Wiec auta nie będą tylko czystsze, ale będzie ich mniej, bo będą droższe.

Jan
Gość
Jan

Już teraz hybrydy są tańsze niż disel tylko ludzie wolą wydać na paliwo kilkadziesiąt tysięcy więcej przez okres eksploatacji niż kupić hybrydę bo nie umieją liczyć i się boją nieznanego .

Zachariasz
Gość
Zachariasz

Hybrydy więcej palą, użytkownicy to jednoznacznie potwierdzają, samochody elektryczne mają bilans swego istnienia niestety taki iż biorąc porównanie że spalinowymi całość iż życia, produkcja i utylizacja zużywa więcej dwutlenku węgla. Poza tym nakręcają nieekologiczne pozyskiwanie kopalin, szczególnie w Afryce potrzebnych do ich produkcji. Poza tym bardzo często zapalają się bez przyczyny, nawet na postoju, zagrażają więc spaleniu garażu w którym są parkowane. Zatem proszę nie pieprzyć o ekologii elektryków. A prąd na ich użytek to przecie nie z kosmosu idzie ale ze spalania węgla.

Dzidek
Gość
Dzidek

Oczywiście najtańsze i najprostsze rozwiązanie czyli silnik na LPG z instalacją benzynową (rozruch, backup) nie wchodzi w grę… Lepiej truć świat ogniwkami i silniczkami które po 150k będą nadawały się na szrot niż prosto i tanio ogarnąć napęd który będzie trwały i realnie zapewni emisję grubo poniżej tych 95