O zmianach w gamie Alpine A110 pisała już wczoraj Małgosia, ale mamy dla Was informację prasową, która rozszerza ten temat i dostarcza jeszcze więcej szczegółów.
Od premiery modelu w grudniu 2017 roku pojawiło się wiele wersji Alpine 110 – od Alpine A110 Première Edition, opracowanej z okazji debiutu rynkowego, po Alpine A110 Légende GT w 2021 roku.
Dziś Alpine przedstawia nową gamę A110:
– A110, wersja nawiązująca do legendarnej Berlinette
– Nowe A110 GT, czyli Gran Tourismo
– Nowe A110 S, czyli wersja sportowa.
Wszystkie trzy wersje mają typowe dla Alpine wyraziste cechy, ale zdecydowanie się od siebie różnią i mają odmienny charakter. Każda z nich oferuje inny rodzaj przyjemności z jazdy, choć każda jest prawdziwym samochodem Alpine. Wierne tradycji lekkich i zwrotnych samochodów konstruowanych przez markę, są napędzane 4-cylindrowym silnikiem 1.8 turbo z automatyczną skrzynią biegów z 7 przełożeniami firmy Getrag z podwójnym mokrym sprzęgłem.
Alpine A110 to brama do świata Alpine. Zawieszenie w wersji „A110” w połączeniu z silnikiem o mocy 252 KM zapewnia przyjemność jazdy, która przypomina czasy Berlinette. Precyzjne, dynamiczne i lekkie A110 jest niezwykle dynamiczne w każdej sytuacji.
Nowe Alpine A110 GT to sportowe coupé Gran Tourismo. Silnik o mocy 300 koni z zawieszeniem „Alpine” to idealne połączenie osiągów i komfortu. A110 GT ma wyjątkową klasę i jest niezwykle uniwersalne. To sportowe auto idealnie sprawdzi się w codziennym użytkowaniu, jak i dalekich podróżach.
Nowe Alpine A110 S to najwyższa wersja w gamie, w której nacisk położony jest na osiągi. Sportowe zawieszenie pozwala w pełni wykorzystać potencjał silnika o mocy 300 KM. Sportowe w każdym calu, może być wyposażone w opony typu semi-slick i pakiet Aero, który z pewnością zachwyci kierowców ceniących precyzję, szczególnie na torze. A110 S to diabelnie efektywna maszyna, która dostarczy każdemu silnych emocji.
Zamówienia na nową gamę Alpine A110 są przyjmowane od 24 listopada br. Data ta różni się w zależności od kraju.
2021 to historyczny rok dla Alpine. To pierwszy start marki w Formule 1, ukoronowany zwycięstwami w Grand Prix Węgier, a także kontynuacja programu startów w zawodach wytrzymałościowych, które są królewską dyscypliną sportów samochodowych. W tym właśnie kontekście pojawia się nowa gama A110. Ma lepsze osiągi i jest prostsza. Odzwierciedla nasze ambicje w sportach samochodowych – Laurent Rossi, CEO Alpine.
Nowa gama Alpine – trzy wersje A110 i trzy koncepcje
NOWE Alpine A110 S – sportowe z natury
Oznaczone literą S z tyłu i na progach drzwi, Nowe Alpine A110 S zapewnia intensywnie sportowe doznania z jazdy, typowe dla Alpine, dzięki bezkompromisowej konfiguracji 300-konnego silnika, zawieszenia, hamulców, układu wydechowego i sportowych foteli. Niezrównanie skuteczne w każdych warunkach Nowe Alpine A110 S gwarantuje kierowcy emocje na każdej drodze i przy każdej prędkości. Samochód może być w opcji wyposażony w karbonowe akcesoria poprawiające aerodynamikę lub ekskluzywne, dwukolorowe ognistopomarańczowe nadwozie z dachem w kolorze głębokiej czerni.
Wersja wyróżnia się na zewnątrz napisem „Alpine” w kolorze czarnego chromu, błyszczącymi czarnymi felgami GT Race 18”, oponami 215/40 R18 z przodu i 245/40 R18 z tyłu oraz pomarańczowymi zaciskami hamulców. W luksusowo wykończonej kabinie zobaczymy kubełkowe fotele Sabelt Sport, aluminiowe sportowe pedały oraz pokrywające wszystkie powierzchnie obicia z mikrofibry z pomarańczowymi przeszyciami. Pomarańczowe pasy bezpieczeństwa, wykonana w 100% z mikrofibry tapicerka siedzeń oraz przystosowanie do montażu sześciopunktowych wyczynowych pasów („szelek”) są opcjami dostępnymi tylko w Nowym A110 S.
Na potrzeby jazdy torowej A110 S może być wyposażone w opcji w opony typu semi-slick Michelin Pilot Sport Cup 2 oraz w pakiet Aero, który pozwala zwiększyć prędkość maksymalną do 275 km/h. Pakiet składa się z tylnego karbonowego spojlera zapewniającego lepszy aerodynamiczny docisk, przedniej karbonowej listwy aerodynamicznej (splittera) oraz przedłużonych przednich osłon podwozia, które zwiększają skuteczność działania tylnego dyfuzora i płaskiej podłogi. Stabilność samochodu przy maksymalnej prędkości 275 km/h zapewnia listwa aerodynamiczna, która zwiększa o 60 kg nacisk na przednią oś, i tylny spojler, który zwiększa o 81 kg nacisk na tył samochodu. Łącznie zwiększają docisk o 141 kg. Tak wyposażone Nowe Alpine A110 S pozwala w pełni wykorzystać cały swój potencjał na torze.
Nowe Alpine A110 S jest pierwszym A110 z tylnym spojlerem. Liczne testy w tunelu aerodynamicznym wykazały konieczność znacznego zwiększenia docisku aerodynamicznego, niezbędnego przy jeździe z maksymalną prędkością. Pakiet aerodynamiczny pozwolił sprostać temu wyzwaniu. A110 S to nie tylko piękna maszyna ale prawdziwy torowy bolid rozwijający maksymalną prędkość 275 km/h A110 S, gotowy ścigać się z czasem – Antony Villain, dyrektor ds. designu Alpine
Nowe Alpine A110 S w skrócie:
– Moc 300 KM
– Stosunek masy do mocy 3,7 kg/KM
– Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,2 s
– 340 Nm momentu obrotowego dostępnego w zakresie od 2.400 do 6.000 obr./min
– Maksymalna prędkość zwiększona do 275 km/h
– Sportowy układ jezdny: sprężyny i stabilizatory poprzeczne o zmienionej charakterystyce, specyficzna geometria zawieszenia, sztywniejsze o 50% sprężyny śrubowe i amortyzatory o odpowiednio dobranych nastawach, wydrążone dla zmniejszenia masy samochodu i o 100% sztywniejsze stabilizatory poprzeczne, zmniejszony o 4 mm prześwit i hydrauliczne ograniczniki amortyzatorów odpowiednio skalibrowane dla zapewnienia optymalnej stabilizacji nadwozia
– Masa własna samochodu gotowego do jazdy od 1.102 do 1.140 kg
– Sportowy układ wydechowy
– Wyjątkowo efektywny układ hamulcowy Brembo, dwuelementowe przednie i tylne tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm z pomarańczowymi zaciskami
– Czarne błyszczące obręcze kół GT Race 18”
– Opony Michelin Pilot Sport 4 w rozmiarze 215/40 R18 z przodu i 245/40 R18 z tyłu
– Sportowe, regulowane w 2 kierunkach fotele Sabelt o lżejszej konstrukcji, wykończone tapicerką ze skóry łączonej z mikrofibrą, z pomarańczowymi przeszyciami.
Nowe Alpine A110 GT – GT we francuskim stylu
Rozpoznawalne dzięki premierowemu kolorowi nadwozia Szary Tonnerre oraz oznaczeniu „GT” umieszczonemu z tyłu nadwozia i na progach drzwi, Nowe A110 GT stanowi perfekcyjne połączenie wysokich osiągów i elegancji dzięki zawieszeniu „Alpine” i silnikowi o mocy 300 KM.
Czysta linia nadwozia, wyrafinowane wnętrze i perfekcyjne działanie podzespołów mechanicznych pobudzają zmysły. Wyposażenie standardowe obejmuje system Park Assist (wspomaganie parkowania przodem i tyłem i kamera cofania) oraz skórzane fotele Comfort z regulacją w 6 płaszczyznach i niebieskimi przeszyciami.
Nowe A110 GT w skrócie:
– Moc 300 KM
– Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,2 s
– 340 Nm momentu obrotowego dostępnego w zakresie od 2.400 do 6.000 obr./min
– Zawieszenie „Alpine” oraz przednie i tylne zawieszenie z podwójnymi trójkątnymi wahaczami
– Masa własna samochodu gotowego do jazdy od 1.119 do 1.140 kg
– Sportowy układ wydechowy
– Wyjątkowo efektywny układ hamulcowy Brembo, dwuelementowe przednie i tylne tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm z niebieskimi zaciskami
– Obręcze kół „Legende” 18” w kolorze diamentowanej czerni
– Opony Michelin Pilot Sport 4 w rozmiarze 205/40 R18 z przodu i 235/40 R18 z tyłu
– Fotele Comfort z regulacją w 6 płaszczyznach, wykończone skórzaną tapicerką w kolorze czarnym lub brązowym z niebieskimi przeszyciami.
Alpine A110 – NOWOCZESNA INTERPRETACJA TRADYCJI
Alpine A110 jest mistrzem zwrotności i dynamiki dzięki optymalnemu rozłożeniu masy (44% na przód i 56% na tył, centralnie umieszczony silnik) i lekkości (masa własna 1.102 kg). Wyposażone w zawieszenie „Alpine” i kubełkowe fotele Sabelt Sport, niezwykle efektywne i przewidywalne w swym zachowaniu, A110 zapewnia użytkownikom czystą przyjemność z jazdy w każdej sytuacji.
A110 w skrócie:
– Moc 252 KM
– Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,5 s
– 320 Nm momentu obrotowego dostępnego w zakresie od 2.000 do 4.800 obr./min
– Zawieszenie „Alpine” – przednie i tylne zawieszenie z podwójnymi trójkątnymi wahaczami
– Masa własna samochodu gotowego do jazdy od 1.102 do 1.140 kg
– Wyjątkowo efektywny układ hamulcowy Brembo, dwuelementowe przednie i tylne tarcze hamulcowe o średnicy 296 mm z zaciskami w kolorze antracytowym
– Obręcze kół 17” w kolorze aluminiowej szarości
– Opony Michelin Pilot Sport 4 w rozmiarze 205/45 R17 z przodu i 235/45 R17 z tyłu
– Fotele Sabelt Sport z regulacją w 2 kierunkach, wykończone tapicerką ze skóry łączonej z mikrofibrą w kolorze czarnym z szarymi przeszyciami.
Nowy system multimedialny Alpine o większych możliwościach
Alpine wyposaża nową gamę A110 w system multimedialny Alpine nowej generacji z 7‑calowym ekranem dotykowym, łącznością Bluetooth i dwoma gniazdami USB. Wzorowany na smartfonach ekran jest w pełni intuicyjny dzięki możliwości personalizacji z wykorzystaniem widżetów (skrótów). System jest kompatybilny z Apple Carplay i Android Auto.
Specjalne przyciski na przełączniku zespolonym umieszczonym pod kierownicą umożliwiają aktywację funkcji poleceń głosowych i obsługę głosową asystenta iOS lub Google w smartfonie, bądź też kontekstowe wyszukiwanie adresów za pomocą Google Online Search.
Pokładowa nawigacja dostarcza wielu informacji w czasie rzeczywistym, takich jak informacje o ruchu drogowym, strefy niebezpieczne, stacje benzynowe na trasie przejazdu wraz z informacjami o cenach paliw itd.
Menu Alpine Telemetrics (dostępne w opcji z wyjątkiem Nowego A110 S) umożliwia wyświetlanie w czasie rzeczywistym, w formie zegarów lub histogramów, parametrów technicznych pracy samochodu, takich jak ciśnienie doładowania, temperatura skrzyni biegów, moment obrotowy, moc, kąt skrętu kierownicy i akcelerometr. Wbudowany chronograf mierzy i rejestruje osiągi, na przykład podczas jazdy na torze wyścigowym.
System multimedialny Alpine jest dostępny, w zależności od wersji, ze standardowym systemem audio (2 głośniki), systemem Focal (2 głośniki + 2 głośniki wysokotonowe) lub systemem Focal Premium (2 głośniki + 2 głośniki wysokotonowe + 1 subwoofer).
Nowy system multimedialny Alpine jest kompatybilny z systemem zdalnej aktualizacji FOTA (Firmware Over The Air). Dzięki temu w najbliższym czasie system będzie można wyposażyć w łącze bezprzewodowe wi-fi.
Bardziej precyzyjna kalibracja silnika
Aby zapewnić maksimum przyjemności z jazdy, każda wersja Alpine A110 oferuje personalizację ustawień samochodu i trzy tryby: Normal, Sport i Track.
Tryby Normal i Sport zostały optymalnie zestrojone, aby zapewnić odpowiednio większy komfort jazdy w ustawieniu Normal i krótszy czas zmiany biegów w trybie Sport z możliwością wielostopniowej redukcji przełożeń oraz zwiększenie obrotów silnika („inteligentne” przegazowanie jak podczas podwójnego wysprzęglania) pomiędzy każdym przejściem na wyższy bieg.
Czas reakcji pedału gazu i silnika, sposób i czas reakcji układu wspomagania kierownicy, strategia zmiany przełożeń, aktywacja przepustnicy wydechu oraz parametry pracy systemu ESC podlegają zmianom zależnie od wybranego trybu jazdy (system ESC może być całkowicie odłączony specjalnym przyciskiem).
Kalibracja silnika modelu Nowego A110 GT i Nowego A110 S została zmodyfikowana, by zapewnić moc 300 KM przy wyższej prędkości obrotowej (6300 obr./min), zwiększenie momentu obrotowego o 20 Nm (340 Nm od 2400 obr./min) oraz umożliwić osiągnięcie prędkości maksymalnej na siódmym przełożeniu skrzyni automatycznej, której parametry również zostały podporządkowane uzyskaniu wysokich osiągów.
Kolejną nowością jest faza uruchomienia procedury „launch control”, w której następuje odcięcie jednego z cylindrów, by uzyskać dźwięk pracy silnika charakterystyczny dla jazdy wyścigowej.
Nowe elementy wyposażenia
W nowej gamie A110 pojawia się szereg nowych elementów wyposażenia (w zależności od wersji):
– Pakiet Komfort (tylko w A110): regulowane w 6 kierunkach fotele Sabelt Comfort pokryte czarną skórzaną tapicerką, 18-calowe obręcze kół Serac, aluminiowe sportowe pedały, system nagłośnienia Focal i wspomaganie parkowania Park Assist.
– Park Assist: wspomaganie parkowania przodem i tyłem z kamerą cofania.
– Pakiet Wydech: sportowy układ wydechowy (tylko w A110) z dodatkowym wtryskiem paliwa zapewniającym jeszcze bardziej rasowe brzmienie silnika. Składa się z rezonatora akustycznego generującego brzmienie charakterystyczne dla modeli Alpine, aktywnego zaworu akustycznego umożliwiającego uzyskanie bardziej imponującego brzmienia w trybach Sport i Track oraz separatora w układzie „Y” eliminującego niepożądane dźwięki.
– Pakiet Mikrofibra (tylko w Nowym A110 GT i Nowym A110 S): kierownica, podsufitka, środkowa konsola i deska rozdzielcza pokryte czarną mikrofibrą.
– Pakiet Aero (tylko w Nowym A110 S) umożliwia zwiększenie prędkości maksymalnej do 275 km/h: karbonowa przednia listwa aerodynamiczna i tylny karbonowy spojler zapewniają lepszy docisk aerodynamiczny, a przedłużone przednie osłony podwozia pozwalają zwiększyć skuteczność działania tylnego dyfuzora i płaskiej podłogi.
– Opony typu semi-slick Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect (tylko w Nowym A110 S). Opony o najwyższych parametrach (wzmocniona budowa i zwiększona przyczepność), równie dobrze sprawdzające się na torze wyścigowym jak i na drodze.
Spośród innych dostępnych elementów wyposażenia warto wymienić:
– Wyjątkowo efektywny układ hamulcowy Brembo, dwuelementowe przednie i tylne tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm
– Sportowe aluminiowe pedały
– Pakiet Widoczność: elektrycznie składane lusterka boczne i lusterko wewnętrzne z funkcją zapobiegania oślepieniu
– Nowe, 18-calowe obręcze kół GT Race w kolorze diamentowanej czerni, 18-calowe kute obręcze kół Fuchs w kolorze matowej szarości, 18-calowe obręcze kół Grand Prix z diamentowym połyskiem
– W 100% karbonowy dach z błyszczącym wykończeniem, obniżający masę samochodu o 1,9 kg (dostępny w Nowym A110 GT i Nowym A110 S)
– Pakiet Schowki: siatkowa kieszeń za oparciem fotela pasażera + zamykany schowek między przednimi fotelami.
Alpine A110, Nowe A110 GT i Nowe A110 S są dostępne w następujących kolorach nadwozia: Biel Alpejska, Biel Opalizująca, Niebieska Otchłań, Niebieski Alpine, Głęboka Czerń, Szary Tonnerre, Szary matowy Tonnerre i Pomarańczowy Feu. Nowa dwukolorowa wersja z ognistopomarańczowym nadwoziem i czarnym dachem jest dostępna wyłącznie w Nowym A110 S.
W katalogu Atelier Alpine jest dostępna bogata oferta 22 wyjątkowych kolorów nadwozia „Héritage” nawiązujących do legendarnych modeli marki.
Dane techniczne
A110 | Nowe A110 GT | Nowe A110 S | |
SILNIK | |||
Liczba cylindrów | 4 | ||
Liczba zaworów na cylinder | 4 | ||
Pojemność skokowa | 1.798 cm³ | ||
Maksymalna moc | 185 kW (252 KM) przy 6.000 obr./min | 221 kW (300 KM) przy 6.300 obr./min | |
Maksymalny moment obrotowy | 320 Nm przy 4.800 obr./min | 340 Nm przy 6.000 obr./min | |
Rodzaj paliwa | Benzyna | ||
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU | |||
Rodzaj napędu | Tylny | ||
Skrzynia biegów | Automatyczna z podwójnym sprzęgłem, 7-przełożeniowa | ||
KONSTRUKCJA | |||
Nadwozie | Aluminiowa konstrukcja (96%) | ||
Przednie/tylne zawieszenie | Z podwójnymi, trójkątnymi wahaczami/hydrauliczne ograniczniki amortyzatorów | ||
Typ nadwozia | Coupé z silnikiem umieszczonym centralnie za fotelami | ||
Min. średnica zawracania | 11,4 m | ||
Hamulce | Zaciski aluminiowe stałe z czterema tłoczkami z przodu,
zaciski stałe z jednym tłoczkiem z tyłu |
||
Średnica tarcz hamulcowych – przód | 296 (mm) | 320 (mm) | |
Średnica tarcz hamulcowych – tył | 296 (mm) | 320 (mm) | |
Opony – przód | 205/45 R17 | 205/40 R18 | 215/40 R18 |
Opony – tył | 235/45 R17 | 235/40 R18 | 245/40 R18 |
MASA | |||
Masa własna samochodu gotowego do jazdy (min./maks.) | 1.102 kg/1.140 kg | 1.119 kg/1.140 kg | 1.109 kg/1.140 kg |
Dopuszczalna masa całkowita (DMC) | 1.360 kg | ||
OSIĄGI | |||
Prędkość maksymalna | 250 km/h | 250 km/h | 260/275* km/h |
0 – 100 km/h | 4,5 s | 4,2 s | 4,2 s |
0 – 1000 m | 23,2 s | 22,4 s | 22,4 s |
ZUŻYCIE PALIWA I EMISJA CO2(1) | |||
Protokół homologacji | WLTP(2) | ||
Pojemność zbiornika paliwa | 45 l | ||
Emisja CO2** w cyklu mieszanym | 152-158 g/km | 153-159 g/km | 153-160 g/km |
Zużycie paliwa** w cyklu mieszanym | 6,7-7,0 l/100 km | 6,8-7,0 l/100 km | 6,8-7,0 l/100 km |
* Z pakietem aerodynamicznym dostępnym w opcji.
** Tymczasowe dane techniczne w trakcie homologacji.
Alpine
Marka Alpine, stworzona w 1955 przez Jeana Rédélégo, z biegiem lat zdobyła sobie mocną pozycję wśród sportowych samochodów we francuskim stylu. W 2018 roku zaprezentowała nowe A110, sportowy samochód wierny ponadczasowym zasadom Alpine – lekki, kompaktowy, zwrotny i zapewniający dużą przyjemność jazdy. W 2021 roku utworzona została jednostka biznesowa Alpine Business Unit. Alpine stanie się marką innowacyjnych, autentycznych i ekskluzywnych samochodów sportowych Grupy Renault. Będzie czerpać z dziedzictwa i know-how zakładu w Dieppe, który był kolebką marki, a także z umiejętności konstrukcyjnych zespołu Formuły 1 i Renault Sport Cars.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze