Nowa identyfikacja wizualna Dacii jest wprowadzana we wszystkich pojazdach marki.
Nowy emblemat Dacia Link, nowy logotyp, nowe kolory… ale wciąż to samo podejście i przywiązanie do tego, co niezbędne.
Zmiany są wprowadzane jednocześnie w całej gamie, samochody będzie można zamawiać od 17. czerwca, a dostawy rozpoczną się pod koniec roku.
Po wprowadzeniu nowej identyfikacji wizualnej marki na nośnikach komunikacji (w połowie 2021 r.) i po transformacji salonów i serwisów dealerów, która rozpoczęła się w tym roku, nadeszła kolej na samochody. To nie tylko zmiana stylistyczna. Nowa identyfikacja wizualna wyraża również zobowiązania podjęte na przyszłość, a jednocześnie opiera się na mocnych wartościach, które przyczyniły się do sukcesu Dacii.
Samochody z nowym brandingiem będzie można zamawiać od 17. czerwca. Pierwsze samochody będą wydawane klientom już w czwartym kwartale 2022 r.
NOWA STYLISTYKA POJAWI SIĘ WE WSZYSTKICH MODELACH MARKI
Emblemat Dacia Link jest mocnym symbolem nowej identyfikacji wizualnej marki. zajmuje honorowe miejsce pośrodku grilla z nowym, białym wzorem.
Emblemat tworzą minimalistyczne litery D i C powiązane jak ogniwa łańcucha. Symbolizują zarazem siłę i prostotę. Dacia Link jest widoczne już z daleka. Pojawia się również na deklach kół.
Kolejną widoczną zmianą jest pojawienie się logotypu z tyłu samochodu i na kierownicy. Litery logo są lżejsze i minimalistyczne – zachowano tylko to, co niezbędne, by pozostały czytelne.
Są też inne zmiany stylistyczne – lakier Szary Mégalithe na relingach dachowych, przednich i tylnych osłonach podwozia oraz lusterkach bocznych w modelach Sandero Stepway, Spring czy Duster.
Zaprezentowanie całej gamy Dacii z nową identyfikacją wizualną wyznacza trzeci I ostatni rozdział strategii jej wdrażania, procesu rozpoczętego ponad rok temu. Ta nowa odsłona pozostaje zgodna z naszymi wartościami – prostotą, solidnością, autentycznością – ale w bardziej stanowczy I nowoczesny sposób. Wdrożenie nowej identyfikacji wizualnej jest nowym, zauważalnym impulsem dla Dacii do osiągania celów marki – Denis Le Vot, dyrektor generalny marki Dacia
TO SAMO DNA I NOWY IMPULS
W ciągu kilku miesięcy Dacia odnowiła swoją gamę i powiększyła ją o 2 nowe modele: w 100% elektrycznego Springa i Joggera, uniwersalny samochód rodzinny z segmentu C.
Wprowadzenie nowej identyfikacji wizualnej jest ukończeniem procesu zmian. W Dacii zmieniło się wszystko, ale nadal jest ona marką przywiązaną do tego, co naprawdę niezbędne.
Dla Dacii ważne jest oferowanie samochodów, które nie mają zbędnych dodatków, ale za to idealnie trafiają w potrzeby klientów. Są to przede wszystkim solidne i niezawodne samochody, niezwykle wszechstronne w codziennym użytkowaniu, które jednocześnie umożliwiają wypady w plener. Nowy zielony odcień Khaki Lichen, kojarzy się z mchem i ziemią. Świetnie podkreśla bliskość Dacii z naturą.
Dacia jest jak niepokorny buntownik, który prezentuje inne podejście do samochodów, w tym. kładzie nacisk na niskie spalanie. Przejawia się to także w stopniowej rezygnacji z niektórych materiałów, m. in. chromu w elementach ozdobnych czy skór zwierzęcych, których marka nie stosuje już od kilku lat.
Dacia stopniowo realizuje zobowiązanie podjęte przed Grupę Renault podczas Walnego Zgromadzenia w dn. 23 kwietnia 2021 roku. Już w 2023 roku Dacia będzie pierwszą marką Grupy, której wszystkie modele będą miały ograniczoną prędkość maksymalną do 180 km/h.
Wdrożenie nowej identyfikacji wizualnej w całej gamie modeli wymaga od pracowników marki niezwykłej koordynacji działań. Dzięki zaangażowaniu wszystkich działów Dacia przechodzi metamorfozę, zachowując jednocześnie swoje DNA. Pokazuje, że można być zarazem zasadniczym i atrakcyjnym w proponowanym podejściu do samochodów – Lionel Jaillet, dyrektor ds. produktów Dacii
Czysta linia logo podkreśla typowe dla marki przywiązanie do tego, co naprawdę ważne. Również emblemat Dacia Link, zainspirowany światem mechaniki, kojarzy się z prostotą i solidnością. W dodatku jest symbolem więzi. która ma duże znaczenie w społeczności Dacii – David Durand, dyrektor ds. designu Dacii
Świat się zmienia, a Dacia wraz z nim. Jej wizerunek staje się bardziej nowoczesny. Najważniejsze cechy produktu nabierają jeszcze większego znaczenia, aby samochody spełniały rzeczywiste potrzeby klientów. Są uniwersalne i solidne, stworzone do outdoorowych aktywności, pomysłowo wyposażone, a jednocześnie pragmatycznie ekonomiczne i ekologiczne. To wszystko wyraża nowa identyfikacja wizualna, dzięki której samochody marki staną się jeszcze bardziej atrakcyjne. To początek nowego rozdziału w historii Dacii – Lionel Jaillet, Product Performance Director Dacia
JEDNOCZESNA ZMIANA WE WSZYSTKICH MODELACH
Chyba po raz pierwszy w branży samochodowej zmiana stylistyki jest wprowadzana jednocześnie w całej gamie modelowej. Od 17 czerwca rano klienci Dacii będą mogli zamawiać samochody zgodne z nową identyfikacją wizualną. Po raz pierwszy nowe modele będzie można zobaczyć na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu w październiku 2022 roku. W kolejnych dniach pierwsze samochody trafią do salonów Dacii.
DACIA
Marka powstała w 1968 roku, a po przejęciu przez Grupę Renault i nadaniu jej nowej dynamiki, od 2004 roku jest obecna w całej Europie i krajach basenu Morza Śródziemnego. Zawsze oferowała samochody o najlepszym stosunku wartości do ceny i nieustannie na nowo definiowała to, co naprawdę niezbędne. Dacia to marka, która przełamuje obowiązujące schematy i projektuje proste, uniwersalne i niezawodne samochody, idealnie dopasowane do stylu życia klientów. Modele marki są liderami na rynku: Sandero – najlepiej sprzedający się samochód w Europie na rynku klientów indywidualnych od 2017 roku, Duster – najlepiej sprzedający się SUV w Europie na rynku klientów indywidualnych od 2018 roku, a także Spring – mistrz przystępnej dla wszystkich mobilności elektrycznej w Europie oraz Jogger – uniwersalny rodzinny samochód z segmentu C. Dacia jest marką Grupy Renault. Działa w 44 krajach i od 2004 roku sprzedała ponad 7,5 miliona samochodów.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze