Po początku sezonu pełnym zwrotów akcji dla DS Automobiles i partnera zespołu, TECHEETAH drugie zawody E-Prix cyklu mistrzostw świata ABB FIA Formuły E zostaną rozegrane w Rzymie (Włochy) 10 i 11 kwietnia. Będą okazją dla DS Automobiles do zaprezentowania na torze samochodu DS E-TENSE FE21, następcy ubiegłorocznego mistrza – DS E-TENSE FE20.
Dzięki zastosowaniu najnowszych technologii z dziedziny elektryki oraz zmodyfikowaniu prawie wszystkich części nowa jednostka napędowa, opracowana przez DS Performance (dział sportów wyczynowych DS Automobiles) dla zespołu DS TECHEETAH, jest synonimem ogromnego postępu technologicznego. DS E-TENSE FE21 wyposażony w silnik, skrzynię biegów i inwerter, które poddano znacznym modyfikacjom, będzie samochodem o wiele mocniejszym od poprzednika. Oczywiście opracowanie nowej jednostki napędowej nie byłoby możliwe bez zaangażowania pracowników firmy Total, którzy współpracowali w szerokim zakresie z inżynierami DS Performance nad wdrożeniem odpowiednio dostosowanych i innowacyjnych olejów i płynów chłodzących.
Homologowana na okres 2 lat nowa jednostka napędowa, wizytówka technologiczna DS Automobiles, ma za zadanie umożliwić zespołowi DS TECHEETAH zdobycie trzeciego, podwójnego tytułu mistrzowskiego Formuły E.
Xavier Mestelan Pinon, dyrektor DS Performance:
„Poza tym, że jest to kultowy wyścig w cyklu mistrzostw Formuły E, Rzym będzie też ważnym etapem dla DS Automobiles. Podczas tych zawodów zaprezentujemy po raz pierwszy nową jednostkę napędową, którą będziemy wykorzystywali, zgodnie z przepisami, do końca przyszłego sezonu. Gruntownie zmieniona konstrukcja przyniesie znaczącą poprawę osiągów. Pozostaje jej sprawdzenie podczas wyścigu, lecz zespół jest dobrej myśli. DS E-TENSE FE21 powinien stać się mocnym atutem dla naszych kierowców i całego zespołu na drodze do zdobycia kolejnego, podwójnego tytułu mistrzowskiego!
Z osobistego punktu widzenia, wyścig ten będzie także imprezą, podczas której przekażę pałeczkę Thomasowi Chevaucherowi, któremu gratuluję i dziękuję za to, czego dokonał razem ze mną przez wiele lat. Wiem, że będzie umiał poprowadzić zespół do nowych zwycięstw! Przy tej okazji, chciałbym również gorąco pozdrowić i podziękować każdemu członkowi zespołu, wszystkim tym, z którymi dzieliłem tak wiele wspaniałych chwil. Z pewnością nie będę mógł bez emocji opuścić takich utalentowanych ludzi… wręcz rodziny… W każdym razie, z całego serca będę oczywiście śledził ich dokonania! Co z resztą nie powinno być trudne, bo z pewnością będą dobrze widoczni na najwyższych stopniach podium!”
Dane techniczne samochodu DS E-TENSE FE21:
- Typ: bolid jednomiejscowy
- Długość/szerokość/ wysokość: 5,16 m x 1,77 m x 1,05 m
- Rozstaw osi: 3,10 m
- Masa: 903 kg (minimalnie wyposażonego samochodu z kierowcą)
- Akumulator: pojemność 52 kWh, 385 kg
- Silnik: elektryczny napędzający koła tylnej osi
- Moc maksymalna: 250 kW (338 KM)
- Odzyskiwanie energii: 250 kW
- Zasilanie: 900 V
- Układ hamulcowy: karbonowe tarcze wentylowane, 4 tłoczki, elektroniczne sterowanie hamulców tylnych
- Prędkość maksymalna: 230 km/h (zoptymalizowana na tory uliczne)
- 0 do 100 km/h: 2,8 s
- Opony: Michelin Pilot Sport EV Saison 7, 245x40R18 (przód), 305x40R18 (tył)
Informacja prasowa: DS Automobiles
Najnowsze komentarze