Stellantis planuje odrodzenie marki Lancia. Strategia na lata 2024-2028 obejmuje wprowadzenie na rynek trzech nowych modeli, a także rozwój sieci dealerskiej przy współpracy z DS Automobiles i Alfą Romeo.
W ofercie marki Lancia pozostał jedynie Ypsilon, ale koncern Stellantis ma już plan odrodzenia włoskiej firmy poprzez rozwój portfolio oraz sieci dystrybucji. Dyrektor generalny Lancii, Luca Napolitano w wywiadzie dla Automotive News Europe potwierdził trzy nowe samochody. W pierwszej kolejności zobaczymy następcę modelu Ypsilon. Debiut piątej generacji zaplanowano na rok 2024. Dwa lata później pojawi się kompaktowy SUV, który mógłby przyjąć nazwę Aurelia, a w 2028 roku na rynku pojawi się nowa Lancia Delta.
Jak informuje szef Lancii, pojazdy będą charakteryzowały się „dyskretną i czystą włoską elegancją”, „łagodnymi liniami” oraz „wysoką jakością wykonania”. Jako podstawę technologiczną marka wykorzysta nowe platformy Stellantis, które będą kluczowe dla elektryfikacji oferty. Przypomnijmy, że docelowo włoska firma ma oferować wyłącznie samochody na prąd, podobnie jak DS Automobiles.
Zobacz także: Roberto Matteuci: planujemy duże zmiany w sieci dealerskiej Stellantis w Polsce
Lancia zamierza w końcu wyjść z ofertą poza Włochy. Pojazdy będą sprzedawane w Austrii, Belgii, Francji, Niemczech i Hiszpanii. W późniejszym terminie zadebiutują również w Wielkiej Brytanii. Aby opracować sieć dystrybucji marka będzie ściśle współpracowała z DS Automobiles i Alfą Romeo. Planowana jest sprzedaż w oparciu o model agencyjny. Luca Napolitano zamierza wraz ze swoimi zespołami stworzyć sieć 100 punktów sprzedaży w ok. 60 europejskich miastach, z wydzielonymi powierzchniami od 80 do 140 m2.
Szczegółowy plan dotyczący produktów Lancii poznamy na początku 2022 roku.