Chat with us, powered by LiveChat

Nowa Skoda Fabia czy Dacia Duster? Dwa samochody w podobnej cenie

25 33 433

Nowa Skoda Fabia była do niedawna jednym z popularniejszych samochodów w Polsce. Z powodów dla mnie nie do końca zrozumiałych, bo jest to samochód, który trudno określić jakimś bardziej ekscytującym przymiotnikiem. Ot, takie jeździło.  Jej cena zaczyna się od 44.900 złotych. Jednak od kilku miesięcy hitem sprzedaży w salonach staje się nowa Dacia Duster. Cena tego auta zaczyna się już od 41.900 złotych a modny kształt SUVa, nowe wnętrze i komfortowe zawieszenie zdobywają Dusterowi coraz więcej zwolenników.

Zarówno nowa Fabia jak i nowy Duster mają jedną wspólną cechę – są w zakresie cenowym, w którym wiele osób zastanawia się nad wyborem nowy kontra używany. Samochody z drugiej ręki mają swoje zalety, w tym największą utratę wartości już za sobą, ale z drugiej strony jeśli ktoś chce mieć tak zwany święty spokój i po prostu jeździć, to nowy samochód nie ma konkurencji.

Pod uwagę w tym porównaniu wziąłem najtańsze wersje z klimatyzacją, tak, aby porównanie było możliwe dla określonego zestawu cech. Czyli ma to być nowy samochód, koniecznie z radiem i klimatyzacją, z podstawowym silnikiem i bez żadnych dodatkowych „bajerów”. Uprzedzając też Wasze pytania i komentarze, są to samochody z różnych segmentów, ale łączy je podobny poziom cenowy a także popularność na rynku.

Duster vs Skoda – wygląd zewnętrzny

Nowa Skoda Fabia w wersji Active dostarczana jest w najtańszym fabrycznym kolorze niebieskim. Wszystkie pozostałe wymagają dopłaty. Dacia Duster jest tutaj bardziej tradycyjna i wzorem wielu innych producentów samochód otrzymujemy biały. W cenie otrzymujemy stalowe obręcze kół. Wygląd jest kwestią gustu, ale Duster wypada tu moim zdaniem dużo lepiej: jest masywny, ma świetne proporcje i ma swoją określoną stylistykę. Skoda przy nim wygląda trochę jak zlepek kilku różnych samochodów, dość przypadkowo złożonych.

Duże wrażenie robi rozmiar kół – Skoda oferuje 14″ natomiast w Dusterze dostajemy pełnoprawne 16″.

Różnice Duster – Skoda

CechaDusterSkoda
NadwozieSUVhatchback
RelingiTakNie
FelgiStalowe 16″Stalowe 14″
Lakier standardowyBiałyNiebieski
Malowane zderzakiNieTak

 

Wymiary zewnętrzne

Z uwagi na większe nadwozie Duster wygrywa porównanie pod każdym względem. Jest dłuższy o 30 centymetrów, szerszy o siedem, wyższy o 20 centymetrów a rozstaw osi ma również znacząco lepszy niż Skoda.

CechaDusterSkoda
Długość
4.341 mm
3.997 mm
Szerokość
1.804 mm
1.732 mm
Wysokość
1.693 mm
1.482 mm
Rozstaw osi
2.673 mm
2.455 mm
Bagażnik445 l330 l

 

Duster vs Skoda – wnętrze

Oba samochody mają stonowane kolory wnętrza, ale Skoda jest tutaj wyraźnie bardziej przygnębiająca. Jedynym jasnym akcentem wnętrza w Fabii wydaje się być logo na kierownicy. W Dusterze, nawet w wersji Essential, znajdziemy zacniej więcej elementów ożywiających kabinę – są to wstawki na kierownicy, obwódki nawiewów czy wreszcie kolory na środkowej części kokpitu.

Projekt wnętrza jest kwestią gustu, ale znowu, oba samochody mają raczej klasyczne rozwiązania. Skoda, ze względu na rozstaw osi, oferuje znacznie mniej miejsca z tyłu. Wymaga też słonej dopłaty do radia, to ponad 1100 złotych za zwykłe radio z MP3 i USB. Duster w wersji Essential ma je w standardzie, wraz ze sterowaniem z kierownicy. Duster ma też fotel kierowcy regulowany na wysokość.

Jakość materiałów użytych do produkcji wnętrza jest podobna w obu autach.

Duster vs Skoda – silniki w wersji podstawowej

Nowa Dacia Duster w standardowej wersji daje 100-konny silnik 1.0 TCe nowej generacji. Jest to nowa, bardzo oszczędna jednostka o wysokiej kulturze pracy. Mimo ciężkiego nadwozia, przyspieszenie wynosi 12,8 sekundy do setki.

Nowa Skoda Fabia proponuje w wersji podstawowej trzycylindrowy hałaśliwy i wibrujący silnik 1.0 MPI o mocy 60 KM. Przyspieszenie to blisko 16,5 sekundy do setki.

Oba samochody mają pięciobiegową skrzynię, w dzisiejszych czasach trochę archaizm.

Gwarancja

Dacia Duster objęta jest standardowo trzyletnią gwarancją, w przypadku Skody są to dwa lata, natomiast trzy lata na powłokę lakierniczą. Obie marki umożliwiają zakup dodatkowych pakietów i ochrony.

Duster vs Skoda – cena

CechaDusterSkodaróżnica
Cena49.900 zł45.950 zł3.950 zł

 

Skoda Fabia w podstawowej wersji z radiem jest tańsza od Dustera o 3950 złotych. Czy warto dopłacić do większego, bardziej komfortowego auta? Na to pytanie musi odpowiedzieć sobie kupujący. Moim zdaniem – zdecydowanie tak. Za te pieniądze dostajemy samochód o modnym kształcie, świetnie wyglądający, o bardzo dobrych właściwościach jezdnych, z nowoczesnym silnikiem, wygodnym i komfortowym jak na tą klasę wnętrzu.

Różnica między tymi autami nie polega tylko na wymiarach, ale też na odczuwaniu drogi – Duster zapewnia przyjemniejsze pokonywanie przestrzeni a wyższa pozycja za kierownicą też ma swoje plusy.

Ceny detaliczne z dnia 3.11.2019, nie uwzględniają upustów, rabatów i akcji promocyjnych. Zdjęcia pochodzą z oficjalnych stron producentów.

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
11 Wątki komentarzy
14 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
24 Autorzy komentarzy
JanGlonojadPecetDaroBorok Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Tomek
Gość
Tomek

Prywatnie jeżdżę Dusterem 2016 1.5 dCi. Ale mamy trzy Fabie w pracy i tak niewygodnego samochodu nie znam. W życiu bym nie kupił szkody

Maciej Popielski
Gość
Maciej Popielski

Miałem Skodę Fabię z 2011, kupiłem Dastera 2019. Nie żałuję chociaż oglądałem Nową Skodę.

Rafał
Gość
Rafał

Jak można porównywać dwa tak różne auta, z resztą Fabia na ten moment to jakaś porażka, aż jeden silnik do wyboru.

Andrzej
Gość
Andrzej

Kasa to jest wyznacznik. Patrząc 4 tyś to już nie kwota która powoduje że przestajemy rozważać zakup.

Karol
Gość
Karol

Jak kasa może być wyznacznikiem jeżeli auta są zupełnie inne. Jeżdżę fabia 2014 kombi i jeżeli potrzebowałem tego typu samochodu to jaki argument ma dla mnie daster kiedy nie rozglądam się za suvem którego naturalnie koszty eksploatacji są zdecydowanie wyższe? I specyfika samochodu inna. Porównajcie dastera do innego suva bo raczej ktoś kto bedzie szukał suva bedzie zainteresowany porównaniem z podobnym konkurencyjnym

Dzidek
Gość
Dzidek

Myślę że oba auta to takie jeździdełka, Duster bez 4×4 tez. Kiedyś fabia była niezłym wyborem, ale od jakiegoś czasu w skodzie trzeba mieć gruby portfel żeby kupić auto z sensem, z sensem czyli tymi wszystkimi simply cleverowymi rozwiązaniami. Siateczki, haczyki, relingi wszystko po 400, 800, 1500 dopłaty i z bazowych i tak szalonych 40 paru tys robi się kwota pokroju Megane/Ceeda…
Gdybym miał te 45-47 tys na jeździdełko i miał wybrać z tych dwóch, to wybrałbym… Logana MCV w najwyższej wersji wyposażenia

Mimal
Gość
Mimal

Tylko BMW albo Audi

Pecet
Gość
Pecet

Tylko Bętlej.

Grzegorz
Gość
Grzegorz

Mmiałem kiedyś Renault Duster z 2013 roku w bęzynie. Od takie wozidło wszystko delikatne. W 2017 widzialem wnętrze nowego Dustera i powiem wam, że słabo się prezętowało. Duża buda mocy brak. Może na firmę bym je kupił ale do domu wolę coś innego.

Mario
Gość
Mario

Słownik ortograficzny kup…

Danny
Gość
Danny

Ty również.

KASAJ
Gość
KASAJ

Tak jest. Słownik kup zamiast Dustera.

Andrzej
Gość
Andrzej

To co w domu wózka worki z cementem? Kierowcy są przypadkowi? Aleś pojechał po bandzie. Skoro delikatny pojazd jak twierdzisz do firmy. Gdybyś osiołku miał na prawdę ten samochód nie pisałbyś takich głupot. Ale cóż każdy ma prawo robić z siebie idiotę na forum. Nie wiem o co Ci chodzi bo kupienie Dustera od rocznika 2011 z silnikiem Renaulta ( są też Nissanowskie padliny) to graniczy z cudem. Taki pojazd na platformach aukcyjnych gdy nie ma pokręconej historii znika max do tygodnia. Nawet kwota 30 tyś już nie zaskakuje.

Mimal
Gość
Mimal

Grzesiek ty to miałeś Fiata Uno co ty smięmniasz

Gru
Gość
Gru

Dacia to tani samochód i to w DusterZe widać. Ale Fabia to już wyjątkowe grówno

Zenon
Gość
Zenon

Chyba bardziej adekwatnym porównaniem będzie Sandero i Fabia. Samochody tej samej klasy. Jak chcecie porównywać Dustera to chyba bardziej z Karoqiem. Mało tego zdjęcia na początku artykułu są nie adekwatne do rzeczywistości. Zdjęcie Dustera nie jest to wersja podstawowa panie radaktorze. A zdjęcie Fabii wersja podstawowa już takiej nie robią.

ŁukaszWwa
Gość
ŁukaszWwa

Duster i Karoq to zupełnie inne grupy nabywców, takie porównanie nie ma większego sensu – bazowy Karoq jest mocno doposażony, ale tez i 2 x droższy od Dacii.

Wacław
Gość
Wacław

Miałem w pracy dwie octawie z silnikami 1.4 nie wytrzymały przebiegu 100000. Destera mam do dziś 1.6 4×4. Skoda ma kiepskie silniki i nawet disle są do kitu. Daster do lepsze auto od Skody. Wszystko jest lepsze od aut koncenru VW a jak uważa inaczej to niech jedzie do USA to stoi tego złomu pełno

dusterek
Gość
dusterek

Jakiś idiota miłośnik Skody się trafił? Skoda to gówno farbowane na kolorowo i nic na to nie poradzisz gościu

dusterek
Gość
dusterek

I dlaczego nie ma ani słowa o awaryjności silników TSI, które są najbardziej gównianymi silnikami jakie istnieją na świecie

Daro
Gość
Daro

Posiadam samochód z takim silnikiem i żadnych problemów z nim nie mam. Na pewno lepsze niż thp PSA

Kazik
Gość
Kazik

A może żaden z nich? W tej cenie bez wahania postawiłbym na yarisa trójkę. Jak dl amnie najlepsze auto w segmencie

Borok
Gość
Borok

Spakuj się do yarisa z rodziną na wakacje. Jak pisałem co kto szuka. Choć trzeba oddać krolowi co królewskie. Za 50 koła nie kupisz w salonie dużego auta tej marki. BTW Chyba w segmencie cenowym, zresztą artykuł też ma niewiele wspólnego z segmentani aut.

Glonojad
Gość
Glonojad

Kupić Yaris to trzeba mieć nagrzane w głowie. Paskudne wnętrze, wszystko twarde, kiepsko spasowane. Obrzydliwe wręcz. Ergonomia leży.

lepiej już nowe clio jeżeli mówimy o segmencie yarisa.

Jan
Gość
Jan

Teraz to pojechałeś ;) Widać, że nigdy w yarisie nie siedziałeś nawet. Wszystko jest tam bardzo dobrze sparowane i wnętrze wygląda nieźle. A jednak kupując yarisa otrzymujesz niezawodność marki w pakiecie