Nowa Skoda Octavia przestała być tajemnicą, czeski producent zaprezentował czwartą odsłonę modelu, która jest większa i oferuje więcej miejsca dla pasażerów niż poprzedniczka. Oto jak wypada czeszka w porównaniu do Peugeot 508, który jest od niej tylko 6 cm dłuższy.
Nowy wygląd Skody Octavii jest efektem nakreślenia bardziej opływowej sylwetki zmierzającej w kierunku samochodów o nadwoziu coupe a także większej ilości kanciastych krawędzi. Model otrzymał nowe reflektory z technologią Matrix Full LED, jak i ostrzej zarysowaną osłonę chłodnicy. Skoda Octavia z pewnością prezentuje się lepiej od poprzedniczki, ale jak to mówią nie to ładne co ładne… Jeśli zestawimy Skodę w nowym Peugeotem 508, model z Czech wypada blado, ale nie spodziewaliśmy się przecież, że w kwestii stylu choćby dorówna 508.
Skoda Octavia zmieniła swoje wymiary, obecnie jest 19 mm dłuższa i 15 mm szersza od poprzedniczki i mierzy odpowiednio 4.689 mm długości i 1.829 mm szerokości. Czeski model jest więc krótszy od Peugeot 508 (4750 mm) o zaledwie 6 cm i węższy o niecałe 2 cm. Rozstaw osi Octavii wynosi 2.686 mm kontra 2.793 mm u Peugeota. Pod względem praktycznym Skoda mimo iż mniejsza, wypada lepiej. Octavia może pochwalić się 600-litrowym bagażnikiem, podczas gdy pod tylną klapą modelu spod znaku lwa zmieścimy tylko 487 litrów bagażu.
Wnętrze nowego czeskiego modelu przeszło sporo zmian. W górnej części deski rozdzielczej zagościł nowy wyświetlacz, który może mieć od 8,25 do 10 cali w zależności od poziomu wyposażenia. Pod ekranem znajdziemy panel dotykowy z dostępem do niektórych funkcji takich jak głośność, czy regulacja rozmiaru mapy nawigacji. Konkurent z Francji również posiada 10-calowy ekran dotykowy, który jest obsługiwany sprytnym systemem klawiszowym. Nad niewielką, prawie sportową kierownicą zlokalizowano panel 12,3-calowych, efektownych wirtualnych zegarów.
Wnętrze modelu z Czech jest proste bez zbędnych fanaberii, ale zaakcentowane ambientowym oświetleniem, które znajdziemy także na pokładzie 508. Francuzi znacznie lepiej wiedzą co to styl, dlatego Peugeot może pochwalić się większą dawką elegancji. W Octavii zadebiutowała nowa dwuramienna kierownica, która obsługuje 14 różnych funkcji oraz nowy, zgrabniejszy przełącznik automatycznej skrzyni biegów z technologią shift by wire. W obu pojazdach możemy zamówić opcję masażu oraz indukcyjną ładowarkę. Klienci mogą dopłacić w Skodzie za wyświetlacz typu Head-up, który ze względu na położenie zestawu wskaźników (nowatorski i-Cockpit kolejnej już generacji) w Peugeocie jest zupełnie zbędny.
Oferta silnikowa Octavii rozpoczyna się od 1-litrowego silnika TSI o mocy 110 KM. Kolejny w gamie jest 4-cylindrowy motor 1.5 TSI o mocy 150 KM. Obie jednostki mogą zostać sprzężone z 6-biegową przekładnią manualną lub 7-biegowym automatem DSG i zostały wyposażone w technologię miękkiej hybrydy z 48 V rozrusznikiem. Najszybsza wersja będzie wyposażona w silnik 2.0 TSi o mocy 190 KM, który umożliwia rozpędzenie pojazdu od 0 do 100 km w czasie 6,8 sekundy. W późniejszym terminie będzie można zamawiać także wersję RS. Wśród jednostek wysokoprężnych Skoda oferuje silnik Diesla 2.0 TDI w trzech wariantach mocy: 115 KM, 150 lub 200 KM.
Pod maską Peugeota umieszczono jednostkę Pure Tech, która jest dostępna w wersji o mocy 180 lub 225 KM. Najmocniejszy benzynowy model potrzebuje 7,3 sekundy, aby na liczniku zagościła wartość 100 km/h. Wśród diesli również mamy trzy propozycje o mocy: 130, 160 oraz 180 KM.
Zarówno w salonach Skody, jak i Peugeota pojawi się hybyda typu plug-in. Octavia z możliwością ładowania z gniazdka dysponuje mocą 204 lub 245 KM. Marka spod znaku lwa niedawno wprowadziła do oferty 225-konną hybrydę jednak najmocniejszy 508 zadebiutuje w przyszłym roku i zostanie oparty na koncepcyjnym modelu o nazwie Sport Engineered o mocy 400 KM.
Najnowsze komentarze