Nowa Skoda Octavia kontra Peugeot 508 – funkcjonalność czy klasa?

54 3 524

Nowa Skoda Octavia przestała być tajemnicą, czeski producent zaprezentował czwartą odsłonę modelu, która jest większa i oferuje więcej miejsca dla pasażerów niż poprzedniczka. Oto jak wypada czeszka w porównaniu do Peugeot 508, który jest od niej tylko 6 cm dłuższy.

Nowy wygląd Skody Octavii jest efektem nakreślenia bardziej opływowej sylwetki zmierzającej w kierunku samochodów o nadwoziu coupe a także większej ilości kanciastych krawędzi. Model otrzymał nowe reflektory z technologią Matrix Full LED, jak i ostrzej zarysowaną osłonę chłodnicy. Skoda Octavia z pewnością prezentuje się lepiej od poprzedniczki, ale jak to mówią nie to ładne co ładne… Jeśli zestawimy Skodę w nowym Peugeotem 508, model z Czech wypada blado, ale nie spodziewaliśmy się przecież, że w kwestii stylu choćby dorówna 508.

Skoda Octavia zmieniła swoje wymiary, obecnie jest 19 mm dłuższa i 15 mm szersza od poprzedniczki i mierzy odpowiednio 4.689 mm długości i 1.829 mm szerokości. Czeski model jest więc krótszy od Peugeot 508 (4750 mm) o zaledwie 6 cm i węższy o niecałe 2 cm. Rozstaw osi Octavii wynosi 2.686 mm kontra 2.793 mm u Peugeota. Pod względem praktycznym Skoda mimo iż mniejsza, wypada lepiej. Octavia może pochwalić się 600-litrowym bagażnikiem, podczas gdy pod tylną klapą modelu spod znaku lwa zmieścimy tylko 487 litrów bagażu.Peugeot 508, Skoda Octavia

Wnętrze nowego czeskiego modelu przeszło sporo zmian. W górnej części deski rozdzielczej zagościł nowy wyświetlacz, który może mieć od 8,25 do 10 cali w zależności od poziomu wyposażenia. Pod ekranem znajdziemy panel dotykowy z dostępem do niektórych funkcji takich jak głośność, czy regulacja rozmiaru mapy nawigacji. Konkurent z Francji również posiada 10-calowy ekran dotykowy, który jest obsługiwany sprytnym systemem klawiszowym. Nad niewielką, prawie sportową kierownicą zlokalizowano panel 12,3-calowych, efektownych wirtualnych zegarów.Skoda Octavia 2020

Wnętrze modelu z Czech jest proste bez zbędnych fanaberii, ale zaakcentowane ambientowym oświetleniem, które znajdziemy także na pokładzie 508. Francuzi znacznie lepiej wiedzą co to styl, dlatego Peugeot może pochwalić się większą dawką elegancji. W Octavii zadebiutowała nowa dwuramienna kierownica, która obsługuje 14 różnych funkcji oraz nowy, zgrabniejszy przełącznik automatycznej skrzyni biegów z technologią shift by wire. W obu pojazdach możemy zamówić opcję masażu oraz indukcyjną ładowarkę. Klienci mogą dopłacić w Skodzie za wyświetlacz typu Head-up, który ze względu na położenie zestawu wskaźników (nowatorski i-Cockpit kolejnej już generacji) w Peugeocie jest zupełnie zbędny.

Oferta silnikowa Octavii rozpoczyna się od 1-litrowego silnika TSI o mocy 110 KM. Kolejny w gamie jest 4-cylindrowy motor 1.5 TSI o mocy 150 KM. Obie jednostki mogą zostać sprzężone z 6-biegową przekładnią manualną lub 7-biegowym automatem DSG i zostały wyposażone w technologię miękkiej hybrydy z 48 V rozrusznikiem. Najszybsza wersja będzie wyposażona w silnik 2.0 TSi o mocy 190 KM, który umożliwia rozpędzenie pojazdu od 0 do 100 km w czasie 6,8 sekundy. W późniejszym terminie będzie można zamawiać także wersję RS. Wśród jednostek wysokoprężnych Skoda oferuje silnik Diesla 2.0 TDI w trzech wariantach mocy: 115 KM, 150 lub 200 KM.

Pod maską Peugeota umieszczono jednostkę Pure Tech, która jest dostępna w wersji o mocy 180 lub 225 KM. Najmocniejszy benzynowy model potrzebuje 7,3 sekundy, aby na liczniku zagościła wartość 100 km/h. Wśród diesli również mamy trzy propozycje o mocy: 130, 160 oraz 180 KM.

Zarówno w salonach Skody, jak i Peugeota pojawi się hybyda typu plug-in. Octavia z możliwością ładowania z gniazdka dysponuje mocą 204 lub 245 KM.  Marka spod znaku lwa niedawno wprowadziła do oferty 225-konną hybrydę jednak najmocniejszy 508 zadebiutuje w przyszłym roku i zostanie oparty na koncepcyjnym modelu o nazwie Sport Engineered o mocy 400 KM.

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
16 Wątki komentarzy
38 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
41 Autorzy komentarzy
WolfsonnooooVerninYeoHeo Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Krzysztof Gregorczyk
Editor

Tylko problem jest taki, że Octavia, to nieco wyrośnięty kompakt, a Peugeot 508, to pełnoprawny segment D.

Taaa
Gość
Taaa

Szczególnie z swoim żałosnym rozstawem osi i silnikiem 1.6 … Litości.

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Jeździ Pan pojemnością skokową?
A co do rozstawu osi, to może nie jest rekordowy w swojej klasie, ale 2.793 mm przy 2.686 mm Octavii, to naprawdę jest różnica. To jest blisko 11 cm!

Taaa
Gość
Taaa

Znowu pudło… pisze Pan o segmencie D a tu myk i rozstaw Octavi… (i to jeszcze starej a nie nowej – bo jeszcze nie jest znany) Tak chetnie wczesniej rownal Pan do premium segmentu D.. to popatrzmy S60 Volvo 2,878m …. ojej toz to ponad 10cm wiecej … wiec biorac rostaw osi S60 i 508 dzieli caly segment (a cena ta sama). Jeszcze raz litosci. Jezeli Pan nie wie ze autem jedzi sie na pojemnosci skokowej to przykro mi z Pana powodu. Amerykanie od dawna maja powiedzenie „no replacement for displacement”. Moze Pan jezdzic pierdziakwa puretech-em lub thp ale prosze… Czytaj więcej »

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Zanim zacznie mi Pan coś zarzucać, to niech Pan przeczyta ze zrozumieniem wątek. A więc po kolei: napisałem, że Octavia, to wyrośnięty kompakt, a 508-ka – segment D. następnie Pan odniósł się do rozstawu osi i pojemności skokowej, więc ja odniosłem się do tego samego – a mowa wciąż o Octavii i 508-ce. Komentujemy artykuł, czy świat motoryzacji w ogóle? Pojemność skokowa ma znaczenie drugorzędne. Jeśli Pan tego nie rozumie, to przykro mi z Pana powodu. Rozwój silników poszedł dynamicznie do przodu przez ostatnie 2-3 dekady. Turbosprężarki weszły pod strzechy i pojemność skokowa straciła na znaczeniu. Nie będę wspominał o… Czytaj więcej »

Taaa
Gość
Taaa

Taaaa Pana nie przegadasz, szkoda czasu.

Artur
Gość
Artur

Popieram stanowisko odnośnie segmentacji opisywanych modeli. W sprawie pojemności będę się spierał. Właśnie o to chodzi, żeby się podniecać. Dlatego 508 wygląda tak a nie inaczej. Duże silniki są PO TO, żeby sprawiać przyjemność brzmieniem, kulturą pracy, majstersztykiem inżynieryjnym. Proszę posłuchać C43 AMG lub Maserati Quattroporte GTS 4.7 V8. Nie ma w motoryzacji nic piękniejszego niż sposób w jaki 458 Italia wkręca się na obroty. Co z tego, że Aston Martin DB9 nie jest demonem prędkości? Ma V12, brzmienie i Bonda w schowku. Do tego wyglada tak, ze zasługuje na wystawę, a nie garaż. I tak można bez końca… nie… Czytaj więcej »

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Tu się zgadzam. V8, V12, to jednak zupełnie inna liga i w Octavii tego nie było, nie ma i nie będzie :-) A różnica między 2.0 i 1.6 jest znikoma, pomijalna w codziennym życiu, zwłaszcza że 508-ka jest dość lekka. Dlatego uważam, że demonizowanie tego, że w Peugeocie jest silnik 1.6, to jakaś paranoja i próba zdyskredytowania marki i modelu.

Jurgen
Gość
Jurgen

Panie Krzysztofie, z tym 1.6 owszem tragedii nie ma, ale powiedzmy sobie szczerze… Osiągi nawet w topowym wydaniu pasują co najwyżej do wersji gt-line. W topowej wersji gt, aż prosi się o coś z przynajmniej o kilkadziesiąt Nm większym momentem i paroma konikami więcej :) Ps. Kiedyś doszły mnie słuchy, że PSA pracuje nad nowymi silnikami z rodziny puretech o większej pojemności (ponoć 2.0). Czy ma Pan na ten temat jakieś informacje, albo coś się obiło Panu o uszy?

Marcin (ten wiecie który)
Gość
Marcin (ten wiecie który)

Aby mieć te zabawki trzeba być milionerem. Co najmniej dziewięciocyfrowym. Zatem V8 czy v12 są dzisiaj równie potrzebne/użyteczne jak silniki dwusuwowe. Brzmienie można sobie wygenerować ze smartfona. Duże silniki były potrzebne ponieważ kiedyś dla luksusowych aut codziennych nie potrafiono wygenerować większych mocy i momentu z mniejszych jednostek. W zamian spalanie liczono w cysternach. Dodatkowo np w Usa było mnóstwo sprzętu z demobilu więc ich silniki go wsadzano do osobówek i tak narodziła się „legenda”. Duże silniki są potrzebne w ciężarówkach, do osobówek nie ma potrzeby ich montować bo mamy ograniczenia w postaci przepisów. Zresztą te auta albo stoją albo „miłośnik”… Czytaj więcej »

Horacy
Gość
Horacy

To , co napisałeś jest doskonałym odzwierciedleniem wiedzy jaką „posiadasz” na temat motoryzacji. Wg Twojej definicji, wszystkie auta, wyposażone w silniki benzynowe o pojemności pow 2 000 cm są/muszą/powinny być wyposażane w LPG? Wg Ciebie, auta z dużymi silnikami konstruowano, bo nie było turbosprężarek, kompresorów i nie znano doładowania. Zakładam, że Twój pesel jest powyżej 99 , a wiedzę jaką zdobyłeś, to fora internetowe „fanów”. Podejrzewam też, że dźwięk silnika znasz tylko z portalu youtube. Nie pozostaje mi nic, jak polecić Ci dalsze „zgłębianie” TEJ motoryzacji! Powodzenia 1.2 TURBO. Wiedza porażająca, na swój sposób zabawna.

Paweł
Gość
Paweł

Nie porównuj skody z tragicznymi silnikami z chińskich części i z wyposażeniem i wnętrzem z lat 90 to niesamowicie trwałych jednostek grupy PSA o świetnej antykorozji i świetnym wyposażeniu
Kowalski że wsi kupi skode ale pozostali wola dołożyć kasę i jeździć świetnym autem
Ale co Ci będę tłumaczył
Trzebie mieć wiedzę by się wypowiadać a Ty jej nie masz

noooo
Gość
noooo

btw trudno o większa przeciętność niż skodzina albo wieśwagen :)
oczywiście że amerykanie mają spore pojemności bo też mają paliwko za grosze
mają też niezłe normy emisji spalin którym taki wieśwagen ze swoją technologią silnikową z koperek nie da rady sprostać :)
gdzie tu volvo do niemieckiego truchła przyrównywać
bleee

Slawo
Gość
Slawo

Tylko co wynika z tych 11cm? Nic, w ilości miejsca 508 niestety zawodzi, tylko z tego powodu musiałem zrezygnować z zakupu. Brak podgrzewanej przedniej szyby i trzystrefowej klimatyzacji też nie przystoi.

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Ten brak miejsca w 508-ce jest demonizowany. Owszem, z uwagi na opadającą linię dachu z tyłu nie jest rewelacyjnie nad głowami, ale mając 180 cm wzrostu nie miałem tam problemu. Na długość też jest nieźle. Na szerokość – przyzwoicie. Tak, są przestronniejsze auta w tym segmencie. Tylko że klasa D nie jest już klasą samochodów rodzinnych, więc przestronność, zwłaszcza z tyłu, przestaje mieć znaczenie. A o rozstawie osi wspominam, bo to ten parametr od lat determinuje przynależność do segmentów. I proszę mi tu zaraz nie wyjeżdżać z I generacją Dacii Logan MCV :-)

Red
Gość
Red

Pytanie zasadnicze – po co komu tyle miejsca z tyłu, skoro 95% czasu w aucie spędza jedna, góra dwie osoby. Podobnie bagażnik. Wiadomo, że akwizytor chce mieć jak największy, ale dla menadżera wystarczy, że ma miejsce na aktówkę. Jak ktoś chce mieć przestrzeń, to bierze Peugeota 308 SW. Auto o rozmiarach Octavii, w dodatku z jak zwykle większym rozstawem osi. I również ma tableta, zamiast klasycznych pokręteł klimatyzacji :D Ja naprawdę nie rozumiem, dlaczego to czeskie dziadostwo porównaliście z P508. Przecież to jest strzał w stopę. Z tą Octavią można było porównać Logana MCV – długość podobna, rozstaw osi również,… Czytaj więcej »

Marcin (ten wiecie który)
Gość
Marcin (ten wiecie który)

No ale mcv 1 był siedmioosobowy…

Vernim
Gość
Vernim

W autach VAG jest 1,5 TSI. W Audi A4 2,0 TSI w słabszej wersji ma 190 KM, a od Peugeotowskiego 1,6 225 KM więcej kucy w Audi A4 ma tylko wersja 2.0 TSI 245 KM. Słownie jeden silnik w całej palecie silników benzynowych w Audi A4.
Co do rozstawu osi to miejskie Clio II ma taki sam rozstaw osi jak Octavia I i jakoś nie czyni to Clio równie przestronnym autem jak Octavia I.

Daro
Gość
Daro

Dokładnie Octavia to jeszcze segment C jest

Piotr
Gość
Piotr

i co z tego jak w Octavii będzie więcej miejsca ;)

jads
Gość
jads

No racja 508 powinno się raczej z Superbem, Passatem, A4…(JEŚLI CHCEMY PORÓWNAĆ Z AUTAMI KONCERNU VW)

jads
Gość
jads

Tym bardziej że jest droższe zarówno od passata i superba więc wypada wiedzieć za co płacimy decydując się na zakup

Wolfson
Gość
Wolfson

Stawianie 508 w jednym szeregu z Passatem, A4 czy Superbem nie jest do końca uczciwe. To są auta skrajnie różne, choć kierowane do tego samego odbiorcy. Bardziej właściwe byłoby porównanie z Arteonem lub A5. Niestety PSA musi oferować 2 litrowy silnik w swoim topowym modelu jeśli chce powalczyć z konkurentami. 1.6 może otwierać ofertę w podstawowej wersji, ale nie może być topową jednostką napędową.
Mam nadzieję, że po fuzji z FCA wykorzystają silnik 2.0 z Alfy i trafi on do 508. W takim wariancie to auto mogłoby sporo zyskać w oczach klientów.

Red
Gość
Red

Po kiego grzyba w ogóle wspominacie o Skodzie? Przecież to nie francuskie. I jak to można porównywać z 508? Jak już tak bardzo chcecie nabić odsłony w związku z premierą Octavii, to już lepiej było ją porównać z Megane Grand Coupe. Renault jest dłuższy (4,7m), tak samo szeroki, ale ma też większy rozstaw osi (2,71m).

Dziwicie się, że w gazetach Audi A6 porównują z Superbem, a sami nakręcacie spiralę, porównując 508 z Octavią. Przecież to jakiś żart. Segment D jest bardzo odległy wobec Octavii. Sam fakt wstawienia tableta w centralną konsolę nic tu nie zmienia.

Artykuł koszmarny. Kto go zatwierdził?

Rrr
Gość
Rrr

Ale za to w pugu jest :)

Rrr
Gość
Rrr

Fortepian

Lutek
Gość
Lutek

508 jest ładna, ale cena nie do zaakceptowania, nawet w ramach promocji.

Marcin (ten wiecie który)
Gość
Marcin (ten wiecie który)

Powiedzmy sobie szczerze: nowa octavia jest świetnie narysowana. Linia boczna jest bardzo dynamiczna i ma zdecydowanie lepszy kształt od peugeota, przód też ciekawy. 508 wygrywa tylko tyłem. Ponieważ, octavia to segment kompakt sprzedaż w ciągu kwartału przebije całkowitą sprzedaż 508. Minusem skody będzie wysoka cena. Francuzi maja teraz konkurenta o świetnej sylwetce a to powoduje, że mocny atut francuzów czyli stylistyka zewnętrzna przestaje być kryterium wyróżniającym się pośród konkurencji.

Kolo
Gość
Kolo

Bez żartów. Pod względem stylistycznym Octavia nie istnieje przy tym Peugeocie i wie to każdy. Do tego Peugeota pod względem wyglądu może się porównać tylko Volvo serii 60, a wcześniej Alfa Romeo 159. Jedyne czego temu Peugeotowi brak, to silników benzynowych na miarę jego zadziornego wyglądu, czyli to samo na co chorowała Alfa 159, z tym, że we włoskim samochodzie to jakoś z tym jeszcze było, ale do 156 jej daleko, a tutaj jest lipa. Taka Octavia może mieć większy i mocniejszy silnik benzynowy niż auto z segmentu d z Francji. Kpina, ale dotyczy to wszystkich aut z PSA. Pod… Czytaj więcej »

Marcin (ten wiecie który)
Gość
Marcin (ten wiecie który)

Akurat ten model octavii jest najlepiej zaprojektowanym modelem skody od co najmniej lat 60-tych ubiegłego wieku i swoim designem jest nieco lepszy od obecnego 508. Prawda jest taka, że w ciągu kilku najbliższych lat auta kompaktowe zabiją sprzedaż podstawowego segmentu d. Nawet passat nie da im rady.

Adamo
Gość
Adamo

Skoda jest ładna fakt, jest to estetycznie zaprojektowany samochód, który może się podobać, ale jednak do stylistyki 508 dużo jej brakuje. Skoda (jak zresztą wszystkie modele w tej marce) nie wnosi nic nowego, brakuje jej smaczków i detali, choćby sam grill – pospolity jak w fabii, w 508 nawet grill został tak zaprojektowany, że nie można posądzać go o jakieś podpatrywanie konkurencji. To jest właśnie ta różnica, skoda jest pospolita choć ładna , a 508 jest nie tylko ładny, ale również zdecydowanie wyróżniający się (na plus) z szarego tłumu ładnych samochodów. Stylistyka 508, z całą pewnością, nie jest powielaniem masowości… Czytaj więcej »

Michał508
Gość
Michał508

Przód Skody jest okropny – wygląda jakby projektanci z Czech zapatrzyli się na BMW 7 po lifcie. Jeszcze większy grill w następnej generacji, najlepiej kosztem reflektorów. Tył natomiast niczym w aktualnym Superbie. Ogólnie bok wyszedł całkiem dobrze, tył nieźle i … jak będę miał odpowiednią kwotę, to i tak kupuję Peugeota 508, bo jest obłędnie piękny.

Andrzej1
Gość
Andrzej1

Pisaliście że Skoda ma być jak Dacia a jest bardziej prestiżowa niż Peugeot. Brawo!

Taaa
Gość
Taaa

Ciekawe. Parę miesięcy temu 508 równali do aut segmentu D premium. Audi etc… Rzeczywistość powiedziała sprawdzam i okazuje się że trzeba zeskalowsc ambicje. Tylko problem jest taki że 508 tej skodzie może rurę wąchać … I nie mówię tutaj nawet o wersji RS która pewnie będzie mieć dobrze ponad 200 koni i rozpędzać auto w okolicy 6s.

Kuba
Gość
Kuba

No właśnie, pisaliście że Skoda będzie budżetową marką, jak Dacia.

W takim razie czekam na te wszystkie opcje ze Skody w nowym MCV!!

Vernim
Gość
Vernim

W Skodzie nie ma prawdziwego drewna ani noktowizora, a Superb nawet na wypasie w skórze ma gołą blachę w środku na ramkach okiennych drzwi, przy słupkach B.

Yeo
Gość
Yeo

A dacia w skórze nie ma prawdziwej skóry…

Vernin
Gość
Vernin

Tyle, że ja powyższe zdanie napisałem w odniesieniu do ,,Skoda jest bardziej prestiżowa niż Peugeot”. Dacia póki co jest bardziej budżetową marką niż Skoda.

Piotrlb
Gość
Piotrlb

Warto by było dodać, że 508 cenowo jest bardzo daleko od Skody. Generalnie można zestawiać 508 z czymkolwiek, ale rzeczywistości nie oszukajà. Auto mocno przeszacowane w swojej klasie, z dużà ilościà wad. Styl ponad wszystko tak, Ale jak to mòwià ” z ładnej miski się nie najesz”. Miało być pięknie a Niemcy znowu gòrà.

Slawo
Gość
Slawo

Rodzina nie ma wyboru w takiej parze, skazani są na Skode. Na szczęście mogą wybrać przestronne 3008, tak wiem SUV, których „nie lubimy”, ale jako jeden z nielicznych SUV, prowadzi się bardzo dobrze. P.S. gdzie do cholery jest Megane po lifcie, premiera za premierą, a Renault w lesie :( 308 też już powinna być nowa.

Daro
Gość
Daro

Mi się bardziej ta skoda podoba

Mao
Gość
Mao

Chyba juz lepiej porownywac 508 z superbem skoro model ten aspiruje do segmentu D. Cenowo to zupełnie inne półki, ale francuska trwałość musi kosztować.

gosc
Gość
gosc

przeciez na ta skodzine sie patrzec nie da.Jaki byl kicz i szkarada taki pozostal.

funyo
Gość
funyo

Porównanie mocno na niekorzyść francuza – o wyglądzie się nie dyskutuje, bo jest kwestią mocno subiektywną (co widać po komentarzach), natomiast oceniając wartości mierzalne, Skoda wygrywa właściwie w każdej kategorii.
O jakości nie ma co na razie rozmawiać, bo nie wiemy jaka będzie w Skodzie.
Jeśli ten artykuł miał zniechęcić do czeskiego auta, to ewidentny strzał w kolano…

yeti
Gość
yeti

Osobiście nie postawiłbym na żadnego z nich. Jak dla mnie lepsze jest hybrydowe camry z silnikiem 2,5 i 218KM w ukłądzie. Spala 5l na setkę co jest świetnym wynikiem. Z ładowania z gniazdka i tak nie miałbym jak korzystać więc nie jest mi to potrzebne

Lutek
Gość
Lutek

5 litrów na 100 to pali toyota yaris w hybrydzie.

Piotr001
Gość
Piotr001

Pozdrowienia dla krypto z Toyoty! Subtelność szafy gdańskiej- gratuluje!

Darek
Gość
Darek

samochód obdarzony tyloma tytułami i nagrodami, stoi w salonach z 25% rabatem….i stoi nadal. Ładny jest bezdyskusyjnie, ale cóż…

Rrr
Gość
Rrr

Silniki PiurTech też dostawały nagrody.

Tymek
Gość
Tymek

Wg zamieszczonych opinii demonizowane w 508 są silniki (benzynowy 1.6 jako wystarczający) oraz ilość miejsca z tyłu. Coś jednak jest na rzeczy doskonałości tego modelu, skoro lektura otomoto wskazuje JUŻ na liczne i spore promocje nowego Peugeota 508, którego niestety trudno spotkać na naszych ulicach. Pierwszy 508SW GT+ jaki mi się wyświetlił jest przeceniony z kwoty 228 450 zł na 171 900 zł. Myślę, że sprzedający to dealer bez łezki puści go poniżej 169 900 byle nie zostać z autem po nowym roku! Jak na świeży debiut i RABAT (którego miało już nie być w celu budowania prestiżu i wizerunku… Czytaj więcej »

Rrr
Gość
Rrr

W Francji citroen i peugeot jest postrzegany jako u nas fiat, no może Peugot jest trochę wyżej

Matteos
Gość
Matteos

Dla mnie jeśli chodzi o styl to oba auta nie mają szans z AR Giulią.

Damian
Gość
Damian

Szkoda że w Europie nie ma 308 w sedanie. Skoro ta Szkoda z segmentu C dobrze się sprzedaje to mniejszy sedan od PSA też mógłby mieć branie. Mi na przykład ten z Chin bardzo się podoba. 301 przemilczę bo to tańsze auto.

Heo
Gość
Heo

Skoda to liftback, teraz juz nikt w Europie nie kupuje sedanow w nizszych segmentach