W kalendarzu premier Stellantis znajduje się pozycja podpisana jako nowy crossover segmentu C, ale producent póki co utrzymuje wszelkie szczegóły w tajemnicy. Pojazd powstanie na platformie nowego Peugeot 308 i skorzysta z układów hybrydowych typu plug-in. Niektóre media sugerują jednak, że w nazwie modelu nie będzie trójki z przodu, ale czwórka. Jeśli informacja się potwierdzi, w ofercie pojawi się 408 lub 4008.
Zdjęcia tajemniczego muła testowego opublikował niedawno portal L’argus (zdjęcia znajdziecie tutaj). Fałszywe nadwozie Peugeot 308 SW z podwyższonym zawieszeniem nie zdradza jednak zbyt wiele, ale spróbujemy rozwikłać zagadkę. Czy to nowy Peugeot 308 RXH, 408 a może 4008?
Wygląd samochodu może wprowadzić obserwatorów w błąd, ale właśnie o to chodziło producentowi, który nie chce jeszcze ujawniać stylistyki modelu. Zdjęcia prezentują kombi z cechami crossovera, jednak marka spod znaku lwa nie ma w planach Peugeot 308 RXH, prędzej 308 Cross. Strategia na lata 2022-2023 obejmuje bowiem debiut crossovera segmentu C. Napęd zostanie przeniesiony z 308-ki dlatego gama silników obejmie zarówno jednostki benzynowe, diesle, jak i układy hybrydowe z wtyczką.
Zobacz test: Nowy Peugeot 308 1.6 Hybrid 225 rusza na podbój rynku! 1500 km za nami
Portal motoryzacyjny L’argus sugeruje, że może chodzić nie o 308, ale 408, który zmieściłby się w przestrzeń pomiędzy 308 a 508 lub nawet zastąpiłby 508. Aktualnie Peugeot oferuje sedana o nazwie 408 na rynku chińskim. Pojazd jest już w sprzedaży od 2014 roku, dlatego przydałby się następca, który przyciągnąłby do salonów większe grono klientów.
Jeśli nowym modelem Peugeota będzie crossover, to 408 przestaje pasować do systemu marki, w którym wszystkie samochody o podwyższonym zawieszeniu mają czterocyfrową nomenklaturę z dwoma zerami po środku. Idąc tym tropem, dochodzimy do 4008, który ulokowałby się w wolne miejsce pomiędzy 3008 i 5008. Nowy Peugeot mógłby mieć sylwetkę SUV-a coupe, która zyskuje coraz większą popularność w Europie i konkurowałby z m.in. Renault Arkana. Produkcja modelu rozpocznie się w październiku w fabryce w Miluzie, która przygotowuje się już do rozpoczęcia montażu.
Źródło: L’argus, Motorionline, Stellantis
Najnowsze komentarze