Nowa zelektryfikowana skrzynia e-DCT zagości niedługo w samochodach marek Citroën, DS, Opel i Peugeot. Będzie produkowana w zakładach grupy w miejscowości Metz w północno-wschodniej Francji.
Trzy lata temu koncern PSA podpisał umowę o powołaniu wspólnego przedsięwzięcia z belgijską grupą Punch Powertrain. Ta ostatnia firma zaprojektowała i opracowała dwusprzęgłową skrzynię biegów e-DCT, która będzie montowana w przyszłych hybrydach oraz hybrydach typu plug-in francuskiej grupy.
Zobacz: Stellantis inwestuje w nowe skrzynie biegów
Teraz fabryka Stellantis w Metz, specjalizująca się w produkcji skrzyń biegów, przygotowuje się do wprowadzenia nowych skrzyń do produkcji. Skrzynia e-DCT ma być lżejsza, cichsza i szybsza od tych poprzednio stosowanych przez koncern. Trwają już przygotowania do uruchomienia produkcji, która na skalę przemysłową ma wystartować we wrześniu 2022 roku.
Zobacz: Peugeot z nowymi skrzyniami biegów.
Fabryka w Metz zamierza produkować blisko 600.000 egzemplarzy rocznie nowych skrzyń. Będą one wytwarzane w dwóch wersjach:
- miękka hybryda 48V, powiązana z trzycylindrowym silnikiem 1.2 PureTech. Od 2023 roku ta jednostka będzie stanowić podstawowe wyposażenie prawie wszystkich samochodów hybrydowych koncernu Stellantis,
- hybryda ładowalna PHEV 320V, która będzie powiązana z silnikiem 1.6 PureTECH i przeznaczona jest do hybryd typu plug-in. Od 2024 roku w silnik ten będą wyposażane m.in. kompaktowe SUV-y, takie jak Citroën C5 Aircross II, Peugeot 3008 i 5008 oraz Opel Grandland.
Zobacz: Stellantis – strona korporacyjna
źródło: Metz Actuelle
Najnowsze komentarze