Fabryki Stellantis, produkujące samochody marek Citroën, DS Automobiles, Opel oraz Peugeot, nadal odczuwają poważne skutki niedoboru układów elektronicznych. Mniej samochodów oznacza też spadającą liczbę rejestracji. Największy problem pojawił się w Hiszpanii.
Vigo, Hiszpania:
Fabryka w Vigo ogłosiła likwidację zmiany na drugiej linii zakładu, gdzie produkowane są m.in. Citroën Berlingo i Peugeot Rifter oraz Partner. 750 pracowników będzie musiało zostać przydzielonych do innych zmian a 600 osób zatrudnionych tymczasowo będzie miało rozwiązane umowy z powodu braku pracy. Fabryka nie spodziewa się poprawy do pierwszego kwartału 2022 roku.
Saragossa, Hiszpania:
Od 4 października fabryka w Saragossie zakończy pracę nocnej zmiany na linii produkcyjnej Opla Corsy z powodu niedoboru części. Dyrekcja zakładu zaproponowała 30% z 650 pracowników, których to dotyczy, włączenie się do produkcji w zakładzie w Madrycie, gdzie produkowany jest cieszący się ogromną popularnością nowy Citroën C4. Dzięki temu rozwiązaniu 200 pracowników będzie mogło kontynuować pracę do czasu, gdy dostawy podzespołów elektronicznych pozwolą na wznowienie produkcji w możliwie normalnym trybie. Zakład w Saragossie oferuje również swoim pracownikom możliwość pracy we francuskich zakładach w Poissy i Hordain.
Rennes, Francja
Od 13 września produkcja w fabryce została podzielona na dwie części, tj. 200 samochodów dziennie zamiast 400 przy jednym zespole produkcyjnym. Decyzja ta nie pozostaje bez wpływu na zatrudnienie, ponieważ umowy dla 150 pracowników tymczasowych zostaną wstrzymane.
Miluza, Francja
15 września będzie miało miejsce wstrzymanie produkcji. 2.300 pracowników na montażu końcowym nie będzie pracować.
Sochaux, Francja
Dyrekcja fabryki ogłosiła zawieszenie pracy nocnego zespołu produkcyjnego do odwołania z powodu braku części. Nie są wykluczone kolejne zmiany.
źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze