Na rok 2021 Renault zaplanowało premierę nowego crossovera z napędem elektrycznym. Pojazd zapowiadał koncept Megane eVision. Podczas premiery prototypu można było zobaczyć jedynie nadwozie, ale francuski magazyn L’argus zdradził kilka sekretów dotyczących wnętrza nowego konkurenta Volkswagena ID.3.
Podczas prezentacji nowego Renault Megane eVision, dyrektor generalny francuskiej marki, Luca de Meo obiecał, że 90-95% tego, co widzimy w koncepcie zostanie przeniesione do samochodu produkcyjnego. Pozostaje nam zatem tylko 5-10%, których nie znamy. Zmiany w wyglądzie zewnętrznym będą więc bardzo subtelne. Kształty i wymiary pozostaną niezmienione. Crossover będzie krótszy zarówno od kompaktowego Megane, jak i od Renault Captur. Czekamy na samochód o długości 4,21 m i rozstawie osi 2,69 m.
Co się zmieni? Raczej nie spodziewamy się, że Renault pozostawi wysuwane klamki jak w DS 3 Crossback, jedynie z tyłu pozostaną schowane niczym w Clio. Ponadto zamiast kamer po bokach pojazdu francuski producent zastosuje konwencjonalne lusterka. Reflektory Megane eVision, które łączą się z logo marki choć bardzo efektowne, są zbyt futurystyczne dlatego Renault wymieni je na bardziej klasyczny zestaw z technologią Full LED. W seryjnym modelu zobaczymy za to światła do jazdy dziennej w kształcie litery S oraz efekt świetlny wokół znaku rombu.
Zobacz także: Nowy, tani samochód elektryczny od Citroena
Renault na razie nie ujawniło wnętrza Megane eVision, ale szczegóły dotyczące kabiny zdradza francuski portal motoryzacyjny L’argus. Dziennikarzom udało się zajrzeć do częściowo zasłoniętej kabiny podczas premiery prototypu. Okazuje się, że deska rozdzielcza przyjmie kształt litery L zapowiadany przez koncepcyjny Renault Symbioz, który zadebiutował podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2017 roku.
Kierowca będzie miał do dyspozycji ogromny cyfrowy kokpit łączący zegary z dotykowym ekranem systemu multimedialnego. Liczba manualnych przycisków zostanie ograniczona do minimum. Wygląda na to, że nawet klimatyzacja będzie sterowana za pomocą ekranu dotykowego. Według francuskiego magazynu nie będzie dźwigni skrzyni biegów pomiędzy kierowcą a pasażerem ponieważ sterowanie automatem zostanie przeniesione za kierownicę. W ten sposób zwolni się trochę przestrzeni w kabinie.
Podstawą do produkcji Renault Megane eVison będzie najnowsza platforma dla samochodów elektrycznych CMF-EV. Jako napęd producent wykorzysta silnik elektryczny o mocy 217 KM z funkcją „boost”, która na kilka sekund zwiększy moc pojazdu do 378 KM. Do wyboru będą dwa rodzaje akumulatorów o pojemności 40 lub 60 kWh, które pozwolą na pokonanie od 400 do 450 km na jednym ładowaniu.
Elektryczne Megane eVision trafi do salonów na początku 2022 roku a jego produkcją zajmie się zakład w Douai we Francji.
Najnowsze komentarze