Nowe elektryczne Renault Mégane pojawi się na rynku z akumulatorami o co najmniej dwóch pojemnościach. To zapowiedź zmian w ofercie elektryków, które będą zróżnicowane nie tylko wyposażeniem, ale też zasięgami.
Zobacz: Renault Mégane eVision. Elektryczny kompakt czy crossover?
Samochody elektryczne będą coraz szerzej obecne w ofercie producentów i w ciągu kilku lat mogą stanowić nawet połowę oferty. Wraz z rozwojem tej technologii powinny nieco spadać ceny, wrośnie też zróżnicowanie na poziomie poszczególnych modeli. Dzisiaj w ofercie Renault, podobnie jak i francuskiej konkurencji spod znaku Citroëna i Peugeot, nie ma większego różnicowania pojemności. Wraz z rozwojem oferty elektrycznej się to zmieni.
Zobacz: Renault Zoe – maluch, którym przejechaliśmy całą Polskę
Podstawowa wersja w gamie elektrycznego Mégane będzie miała akumulatory o pojemności 60 kWh, pozwalające prawdopodobnie na przejechanie do 450 kilometrów zgodnie z normą WLTP. Większe akumulatory, o pojemności 90 kWh, będą oferowały zasięg ponad 600 km. Zróżnicowanie wersji i pojemności ma pomóc w lepszym dostosowaniu do wymogów klientów, z których część korzysta z samochodu głównie w mieście, są jednak tacy, którzy jeżdżą w dalsze trasy.
Zobacz: Renault eVision na nowej platformie
Budowa samochodu elektrycznego jest prostsza, niż w przypadki wersji spalinowej, odpada bowiem kosztowny i skomplikowany silnik. Do tego potrzeba odpowiedniej liczby dostawców, którzy pokryliby potencjalne zapotrzebowanie na pakiety do samochodów. Dlatego w przyszłym tygodniu Renault ogłosi podpisanie umów z europejskimi firmami, które dostarczają akumulatory. Pakiety 60 i 90 kWh mają powstawać w Europie.
https://www.youtube.com/watch?v=4GBplq_JNXs
źródło: Renault, Autoevolution
Najnowsze komentarze