Nowe samochody elektryczne marek Citroën, DS, Opel i Peugeot będą wyposażone w akumulatory o pojemności blisko 120 kWh. Będzie to możliwe zarówno dzięki nowym technologiom produkcji jak i nowym platformom Stellantis, na których budowane będą kolejne modele koncernu.
Zobacz: Luksusowy DS7 Crossback – rozpoczynamy długodystansowy test wersji benzynowej
Akumulatory o dużej pojemności trafią do większych modeli, takich jak nowe generacje lub następca Citroëna C5 Aircross, Peugeot e-3008 i e-5008 a także luksusowego DS7 Crossback w wersji elektrycznej. Wraz z nimi koncern zapowiada nowej generacji technologie ładowania, skracające czas potrzebny na „zatankowanie” samochodu prądem do kilkunastu minut.
Zobacz: Elektryczny DS3 Crossback
Nowe modele elektryczne powinny pojawiać się już od 2024 roku, wraz z wprowadzaniem szerszej gamy samochodów elektrycznych. Mniejsze modele, crossovery i kompakty otrzymają akumulatory o pojemności do 82 kWh. Dzisiaj osobowe modele Stellantis korzystają z rozwiązań o pojemności do 50 kWh (przy czym 5 kWh jest rezerwą techniczną dla zachowania kondycji akumulatora), jednak to ma się szybko zmienić.
Zobacz: Hybrydowy DS7 Crossback o mocy 300 KM
Dzisiaj Stellantis oferuje już hybrydowe modele ładowalne. Pozwalają one przejechać do 50 kilometrów na samym prądzie, co jest dobrym rozwiązaniem do miasta. Kilkukrotnie mieliśmy okazje testować takie samochody i o ile ktoś dysponuje gniazdkiem w domu lub w pracy, to jazda hybrydą może okazać się najbardziej ekonomiczną opcją jazdy w mieście, szczególnie w przypadku dużych i masywnych samochodów.
Jednak producenci przyszłość widzą głównie w napędach elektrycznych i takie będą rozwijane w najbliższych latach najszybciej. Napędy termiczne powoli będą przechodzić do lamusa. A za rogiem czeka nas już rewolucja wodorowa.
Najnowsze komentarze