• Najnowsze

Nowe Kangoo Z.E.: bardziej autonomiczne, szybsze i łatwiejsze w ładowaniu

2017-11-07

Nowy Citroën C4 1.5 BlueHDi – pierwsza jazda w Polsce!

2021-01-24

Jest już polski konfigurator nowej Dacii Sandero!

2021-01-23

Dacia Sandero III to świetny samochód! Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 02/2021

2021-01-23

Renault Zoe: jakie aplikacje mobilne dla samochodu elektrycznego?

2021-01-23
Dacia Sandero Stepway

Test: Nowa Dacia Sandero Stepway TCe 90 2021. Dopracowana w (prawie) w każdym calu

2021-01-23

Nowy salon marek Peugeot i Opel w Kielcach

2021-01-22

Alfa Romeo, DS Automobiles i Lancia wśród marek premium Stellantis

2021-01-22

Citroën tworzy Muzeum Innowacji i Komfortu z okazji premiery nowego C4

2021-01-22

Renault Duster – już 450.000 egzemplarzy sprzedanych w Rosji

2021-01-22

Kawa lub frytki za kierownicą? To niebezpieczne

2021-01-22
niedziela, 24 stycznia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Nowe Kangoo Z.E.: bardziej autonomiczne, szybsze i łatwiejsze w ładowaniu

Krzysztof Gregorczyk Krzysztof Gregorczyk
2017-11-07
w Renault, Wiadomości
Czas czytania22min czytania
20 0
1
17
UDOSTĘPNIEŃ
58
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Nowy Citroën C4 1.5 BlueHDi – pierwsza jazda w Polsce!

Jest już polski konfigurator nowej Dacii Sandero!

Renault Zoe: jakie aplikacje mobilne dla samochodu elektrycznego?

Renault Pro+, specjalizujące się w ofercie samochodów dostosowanych do indywidualnych potrzeb klientów biznesowych, zaprezentowało Nowe Kangoo Z.E. To nowa elektryczna furgonetka, posiadająca wiele innowacyjnych rozwiązań, która jest odpowiedzią na oczekiwania klientów oraz wyzwania w zakresie ochrony środowiska. W Polsce samochód jest już dostępny w cenie od 116.900 zł.

Nowe Kangoo Z.E.: bardziej autonomiczne, szybsze i łatwiejsze w ładowaniu – cennik

Nowe Kangoo Z.E. oferuje zwiększony o ponad 50% zasięg – 270 km zgodnie z normą NEDC(1) (200 km w rzeczywistych warunkach użytkowania w lecie) zamiast obecnych 170 km. Nowy akumulator trakcyjny połączony z nowym silnikiem i nową pompą ciepła pozwalają uzyskać najlepszy zasięg wśród lekkich elektrycznych samochodów dostawczych dostępnych na rynku.

Nowe Kangoo Z.E. ładuje się szybciej i łatwiej. Nowy, dwukrotnie mocniejszy układ ładowania umożliwia pełne naładowanie akumulatora w ciągu około 6 godzin, czyli krócej niż przez jedną noc oraz zwiększenie zasięgu o 35 km w ciągu 1 godziny ładowania. W ten sposób pomaga w optymalizacji dnia pracy. Nowe usługi mobilne – Z.E. Trip i Z.E. Pass – upraszczają ładowanie w ogólnodostępnych terminalach ładowania w Europie i ułatwiają klientom codzienną eksploatację elektrycznych samochodów dostawczych (usługi dostępne w zależności od rynku).

Kangoo Z.E. od momentu wprowadzenia na rynek w październiku 2011 roku sprzedało się w liczbie ponad 25.000 sztuk.

Nowe Kangoo Z.E., produkowane we Francji, jest sprzedawane w Europie od połowy 2017 roku.

Renault Pro+ niezmiennie spełnia oczekiwania klientów biznesowych i jest liderem na rynku pojazdów elektrycznych w Europie z 29,5% udziałów w rynku na koniec maja 2017 roku. Wraz z Nowym Kangoo Z.E. firma Renault Pro+ oferuje większy zasięg na tym szybko rozwijającym się rynku (+16% na koniec maja 2017 roku), a także coraz bardziej zindywidualizowane rozwiązania – Ashwani Gupta, SVP, dyrektor pionu pojazdów użytkowych Renault-Nissan

Renault, lider na europejskim rynku w 100% elektrycznych samochodów, stale ulepsza swoje pojazdy elektryczne, chcąc zapewnić klientom coraz większy zasięg i łatwość ładowania. Innowacje technologiczne zastosowane w Nowym Kangoo Z.E., takie jak nowy akumulator trakcyjny o wysokiej gęstości energetycznej połączony z nowym silnikiem, pompa ciepła oraz nowy, dwukrotnie mocniejszy układ ładowania zwiększają o ponad 50% zasięg oraz zapewniają prostsze i szybsze ładowanie – Gilles Normand, wiceprezes, dyrektor pionu pojazdów elektrycznych

  • NEDC: New European Driving Cycle, europejska norma pomiaru emisji spalin i zużycia paliwa/energii
Większy o ponad 50% zasięg – 270 km NEDC

Nowe Kangoo Z.E. oferuje cztery główne innowacje: nowy akumulator trakcyjny, nowy silnik, nowy układ ładowania i pompę ciepła zintegrowaną z układem klimatyzacji.

Dzięki tym innowacjom Nowe Kangoo Z.E. zapewnia największą dostępną autonomię spośród lekkich elektrycznych samochodów dostawczych: 270 km NEDC zamiast obecnych 170 km. W rzeczywistych warunkach użytkowania w trybie dostawczym(*) jednorazowe ładowanie zapewnia autonomię od 120 km do 200 km w zależności od ukształtowania terenu, temperatury zewnętrznej, wiatru, stylu jazdy itp., w miejsce dotychczasowej autonomii wynoszącej od 80 km do 125 km.

(*) Tryb dostawczy: rzeczywisty tryb jazdy dostawcy profesjonalnego, poruszającego się drogami podmiejskimi i drogami szybkiego ruchu, na przykład przejazd 107 km w 2 h 25 min ze średnią prędkością 45 km/h i postojem pojazdu wynoszącym 14% czasu pracy.

Nowe Kangoo Z.E. zachowuje atuty, dzięki którym Kangoo Z.E. odniosło sukces

Kangoo Z.E. jest pionierem i liderem w Europie na rynku furgonetek z napędem elektrycznym dzięki ponad 25.000 sprzedanych egzemplarzy od momentu wprowadzenia na rynek w październiku 2011 roku. Od chwili wejścia na rynek, Kangoo Z.E. otrzymało wiele nagród, takich jak tytuł „International Van of the Year 2012”. Klienci biznesowi, którzy dbają o środowisko naturalne, zachwalają przyjemność z jazdy tym samochodem, jego możliwości ładunkowe i konkurencyjne koszty eksploatacji.

Nowe Kangoo Z.E. oferuje taką samą różnorodność wersji jak Kangoo Z.E. Dostępne są różne typy nadwozia, poziomy wyposażenia i opcje (2 długości 4,28 m i 4,66 m, wersje z dwoma lub pięcioma miejscami siedzącymi, przedłużona kabina, 4 warianty). Nowe Kangoo Z.E. oferuje przestrzeń ładunkową od 3 do 4,6 m³ i ładowność 650 kg. Może być również dostosowane do potrzeb klientów biznesowych, na przykład samochód chłodnia, ambulans lub pick-up.

 

Nowy akumulator trakcyjny o większej gęstości energetycznej

– Nowe Kangoo Z.E. oferuje zwiększoną autonomię dzięki nowemu akumulatorowi „Z.E. 33” o mocy 33 kWh.

– Nowy akumulator, efekt know-how Renault i LG Chem, opiera się na innowacyjnym rozwiązaniu: zwiększeniu gęstości energetycznej. Polega ona na zwiększeniu pojemności akumulatora przy zachowaniu tych samych wymiarów, zachowując w ten sposób przestrzeń użytkową pojazdu. Optymalizacja nie polega na dodaniu dodatkowych modułów, ale na poprawieniu procesów chemicznych w ogniwach akumulatora w celu zwiększenia gęstości energetycznej.

– Ewolucja ta została dokonana bez uszczerbku w zakresie niezawodności i bezpieczeństwa użytkowania, jak również bez obniżenia poziomu ładowności użytkowej.

 

Nowy silnik o wysokiej sprawności energetycznej

– Nowe Kangoo Z.E. ma również nowy silnik o wysokiej sprawności energetycznej i zoptymalizowane elektroniczne zarządzanie akumulatorem. Ograniczają one zużycie energii podczas jazdy przy jednoczesnym zachowaniu poziomu mocy pojazdu.

– Silnik R60 o mocy 44 kW (60 KM) jest w 100% konstrukcją Renault, stworzony na bazie silnika R90 z modelu ZOE.

– Silnik jest produkowany w fabryce Renault w Cléon we Francji, która jest flagowym zakładem Grupy wytwarzającym nowoczesne silniki i skrzynie biegów.

Pompa ciepła: nowość w elektrycznym pojeździe użytkowym

– Nowe Kangoo Z.E. jest wyposażone w prawdziwą nowość w świecie elektrycznych pojazdów użytkowych: pompę ciepła połączoną z układem klimatyzacji, która pozwala zachować autonomię modelu przy niskich temperaturach.

– Pompa poprawia autonomię pojazdu przy niskich temperaturach poprzez ograniczenie stosowania elementów grzejnych, które pobierają dużo energii i zmniejszają autonomię.

– Nowe Kangoo Z.E. jest pierwszym elektrycznym pojazdem użytkowym, który został wyposażony w pompę ciepła.

– System wstępnej regulacji temperatury umożliwia wcześniejsze podgrzanie wnętrza samochodu podczas ładowania lub jego schłodzenie, o ile pojazd jest wyposażony w klimatyzację. Czas uruchomienia systemu jest ustawiany za pomocą przycisków znajdujących się przy kierownicy.

– Nowe Kangoo Z.E. w wersjach polarnych wyposażone jest również w dodatkowe autonomiczne ogrzewanie na olej napędowy, zapewniające komfort użytkowania w trudnych warunkach i gwarantujące autonomię pojazdu przy bardzo niskich temperaturach.

Środowisko, w którym powstają nowe punkty ładowania

Poza rozwiązaniami, które zwiększają zasięg i pozwalają szybciej naładować samochód, Renault wspiera rozwój punktów ładowania u osób prywatnych oraz w miejscach publicznych.

Począwszy od 2013 roku liczba publicznych terminali wzrasta co roku od 30% do 60%. Oczekuje się, że w najbliższych latach wzrost będzie bardziej dynamiczny.

Rozmieszczenie publicznych punktów ładowania odgrywa znaczącą rolę w zmianie skali rynku pojazdów elektrycznych.

Nawet jeśli w przypadku osób fizycznych podstawowe ładowanie odbywa się przede wszystkim w domu, a w przypadku firm w ich siedzibach, to coraz większa liczba publicznych punktów ładowania jest sposobem, który pozwala zwiększyć zasięg pojazdu elektrycznego i źródłem dodatkowego zabezpieczenia dla firm, które wahają się przed wprowadzeniem do swojej floty pojazdów elektrycznych.

Szybsze i łatwiejsze ładowanie

Nowe Kangoo Z.E. ładuje się szybciej i łatwiej dzięki nowemu, dwukrotnie mocniejszemu układowi ładowania i ulepszonej ofercie usług mobilnych*, które ułatwiają klientom codzienną eksploatację elektrycznych pojazdów użytkowych. Nowy, dwukrotnie mocniejszy układ ładowania umożliwia pełne naładowanie akumulatora w ciągu 6 godzin*, czyli krócej niż przez jedną noc oraz zwiększenie zasięgu o 35 km w ciągu jednej godziny ładowania w umiarkowanym klimacie. W ten sposób pomaga w optymalizacji dnia pracy. Nowe usługi mobilne Renault Easy Connect (Z.E. Trip i Z.E. Pass) upraszczają ładowanie w ogólnodostępnych terminalach ładowania w Europie i optymalizują dzień pracy*.

* Usługi dostępne w zależności od rynku.

 

Nowy, dwa razy mocniejszy układ ładowania dla szybszego ładowania

– Nowe Kangoo Z.E. wyposażone jest w układ ładowania nowej generacji o mocy 7 kW przy napięciu jednofazowym 230 V i prądzie o natężeniu 32 A.

– Nowe Kangoo Z.E. ma krótszy czas ładowania i ładuje się całkowicie w ciągu około 6 godzin* za pomocą Terminala WallBox o mocy 7,4 kW, czyli krócej niż przez jedną noc, szybciej niż dotychczas o 1,5 h, przy zwiększonej autonomii o 50%.

– Nowe Kangoo Z.E. zyskuje dodatkowe 35 kilometrów autonomii w czasie jednej godziny ładowania w umiarkowanym klimacie, czyli w przerwie na lunch, w czasie załadunku samochodu przed wyruszeniem w nową trasę.

– Nowe Kangoo Z.E. może dzięki temu jeździć przez cały dzień, a nawet wykonać dwie rundy dostaw, rano i po południu. Optymalizuje to dzień roboczy i obsługę klientów.

– Nowe Kangoo Z.E. wyposażone jest seryjnie w kabel umożliwiający podłączenie do terminala WallBox lub do publicznego punktu ładowania. Ma również kabel do podłączenia do domowego gniazdka klasycznego lub zabezpieczonego (kabel dostępny w standardzie lub w opcji, w zależności od kraju).

* W przypadku krajów i infrastruktur dopuszczających prąd jednofazowy o natężeniu 32 A.

Ładowanie w przyszłości: w kierunku bezprzewodowego ładowania pojazdów elektrycznych?

Renault współpracuje z Qualcomm Technologies i Instytutem Vedecom nad projektem dynamicznego ładowania pojazdów elektrycznych, umożliwiającego naładowanie akumulatorów podczas jazdy. System, który został zaprezentowany 18 maja 2017 roku w Wersalu, pozwala na ładowanie z mocą do 20 kW przy prędkości do 100 km/h.

Na torze testowym dwa Renault Kangoo Z.E. mogą jednocześnie ładować akumulatory jadąc w różnych kierunkach. Pokaz ładowania dynamicznego odbył się na torze testowym o długości 100 metrów, w Satory obok Wersalu, niedaleko Paryża, zbudowanym przez Vedacom w ramach projektu FABRIC*.

Firmy Qualcomm Technologies i Vedecom wbudowały w tor testowy jeden element dynamicznego systemu ładowania pojazdów elektrycznych, natomiast Vedecom i Renault zainstalowały drugi element tego systemu w dwóch Renault Kangoo Z.E. Niebawem Vedecom uruchomi nową fazę testów. Badania ocenią funkcjonowanie i skuteczność przekazywania energii do pojazdów w ramach wielu praktycznych scenariuszy, w tym identyfikacji i autoryzacji dostępu, dopasowania poziomu mocy pomiędzy nawierzchnią a pojazdem, prędkości i prawidłowego ustawienie pojazdu względem toru.

FABRIC jest projektem o wartości 9 mln euro, częściowo finansowanym przez Unię Europejską. Obejmuje technologiczne wykonanie, opłacalność ekonomiczną i równowagę społeczno-ekologiczną bezprzewodowego systemu dynamicznego ładowania pojazdów elektrycznych. FABRIC został zapoczątkowany w styczniu 2014 roku i potrwa do grudnia 2017 roku. Jest prowadzony przez konsorcjum 25 partnerów z dziewięciu krajów europejskich, w tym konstruktorów samochodów, dostawców wyposażenia, usługodawców i organizacje badawcze w dziedzinie infrastruktury motoryzacyjnej, dróg i energii.

Głównym celem FABRIC jest przeprowadzenie analizy możliwości wykonania bezprzewodowego systemu dynamicznego ładowania pojazdów elektrycznych będącego sposobem na rozszerzenie gamy pojazdów elektrycznych.

* FABRIC (FeAsiBility analysis and development of on-Road chargIng solutions for future electric vehiCles) oznacza analizę wykonalności i rozwój rozwiązań ładowania na drodze dla przyszłych pojazdów elektrycznych.

 

Renault Pro+ marka ekspercka dedykowana  zaspokojeniu wszystkich potrzeb klienta 

Nowe Kangoo Z.E. wykorzystuje również specjalistyczną wiedzę ekspertów marki Renault Pro+, lidera elektrycznych pojazdów użytkowych w Europie. Renault Pro+ oferuje każdemu swojemu klientowi biznesowemu indywidualne rozwiązania.

 

Cały know-how lidera w dziedzinie elektrycznych pojazdów użytkowych

Renault Pro+ jest liderem na rynku elektrycznych pojazdów użytkowych w Europie, z 34,5% udziałów w tym rynku w 2016 roku. Renault Pro+ oferuje unikatową na świecie gamę elektrycznych pojazdów użytkowych, z modelami Twizy Cargo, Nowe ZOE Société, Nowe Kangoo Z.E. i Master Z.E.

Dzięki Nowemu Kangoo Z.E., Renault Pro+ rozszerza ofertę dostosowaną do klientów, proponując jednocześnie przyjemność z jazdy oraz nowe wyposażenie dostosowane do potrzeb klientów biznesowych.

Zwiększona przyjemność z jazdy dla klientów biznesowych

– Za kierownicą samochodu elektrycznego Renault jazda jest przede wszystkim zaskakującym połączeniem dynamiki i spokoju. Dynamika możliwa dzięki zdecydowanym przyspieszeniom już przy niskich obrotach i poziomowi dostępnego momentu obrotowego jest szczególnie doceniana w sytuacjach jazdy z ładunkiem. Spokój zapewnia cicha praca silnika i brak wibracji.

– Nowe Kangoo Z.E. jest samochodem dynamicznym, zwrotnym i dostosowanym do potrzeb każdego zawodu dzięki wielu dostępnym konfiguracjom i opcjom.

– Silnik elektryczny R60 w ułamku sekundy dostarcza maksymalny moment obrotowy 225 Nm, umożliwiający zdecydowane przyspieszenia już przy niskich obrotach.

– Przyspieszenie jest płynne, doskonale liniowe, bez szarpnięć. Kierowca ma wrażenie, jakby jechał pojazdem z najlepszą na rynku automatyczną skrzynią biegów. Cenią to szczególnie kierowcy, których zawód wymaga spędzania większości dnia w samochodzie.

– Nowe Kangoo Z.E. zachęca w sposób naturalny do spokojniejszej i bardziej relaksującej jazdy, między innymi dzięki cichej pracy silnika i braku wibracji.

– Nowe Kangoo Z.E. proponuje również udogodnienia zapewniające dobre samopoczucie. Należy do nich m.in. wstępna regulacja temperatury, która sprawia, że we wnętrzu panuje w odpowiednia temperatura, gdy kierowca wsiada do samochodu, a jednocześnie nie ogranicza to autonomii pojazdu.

Nowe elementy wyposażenia ułatwiające codzienną pracę klientów biznesowych
– Replikacja na ekranie smartfonu

Poprzez system Renault R-Link Evolution i Android Auto™ (zależnie od kraju, dostępność na jesieni 2017 roku) klienci biznesowi będą mogli w trakcie jazdy łatwo korzystać ze swoich kompatybilnych aplikacji Android na dużym wbudowanym ekranie R-LINK, synchronizując po prostu swój smartfon.

– Stały tryb Ekojazdy

Umożliwia stałą jazdę w trybie ECO w przeciwieństwie do standardowego trybu ECO aktywowanego za pomocą przycisku przy hamulcu ręcznym. Funkcja zwiększa w ten sposób o 10% autonomię Nowego Kangoo Z.E.

– Oświetlenie LED w przestrzeni załadunkowej

Oświetlenie ze wzmocnionym natężeniem światła silnie oświetla przestrzeń załadunkową i jest szczególnie przydatne dla profesjonalistów pracujących w nocy.

– Lusterko wsteczne Wide View pokazujące tzw. martwy punkt

Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów biznesowych lusterko wsteczne Wide View, dostępne w modelach Trafic i Master, będzie również dostępne w Nowym Kangoo Z.E. i Kangoo Express. Lusterko jest bardzo przydatne zwłaszcza na skrzyżowaniach. Umieszczone w osłonie przeciwsłonecznej pasażera pokazuje tzw. martwy punkt i jest prawdziwym atutem w zakresie bezpieczeństwa. Lusterko zwiększa pole widzenia z boku na prawą stronę zabudowanego pojazdu i pozwala na wjazd na skrzyżowanie z lepiej widoczną sytuacją na drodze.

Indywidualnie dostosowane rozwiązania
– Sieć dla klientów biznesowych

Renault Pro+ to również wyspecjalizowana sieć 650 centrów – zgodnie z danymi na koniec 2016 roku – rozmieszczona w 41 krajach. Sieć sprzedaży i obsługi posprzedażnej spełnia rygorystyczne wymogi i obsługuje klientów biznesowych.

Sieć dysponuje niezbędną wiedzą w dziedzinie pojazdów elektrycznych. Zespoły są przeszkolone i przygotowane do obsługi elektrycznych pojazdów użytkowych, z uwzględnieniem aktywności zawodowej klientów.

– Indywidualnie dopasowane rozwiązania

Renault Pro+ przystosowuje pojazdy do specyficznych potrzeb każdego klienta, dysponując siecią 400 autoryzowanych warsztatów w 29 krajach.

Nowe Kangoo Z.E. doskonale ilustruje tę potrzebę poprzez największą na rynku ofertę wersji i adaptacji. Nowe Kangoo Z.E. Chłodnia, Nowe Kangoo Z.E. pick-up/wywrotka lub Nowe Kangoo Maxi Z.E. 6 m3 to przykłady niestandardowych rozwiązań.

Nowe Kangoo Maxi Z.E. 6 m³: doskonały przykład indywidualnie dopasowanej oferty ekspertów marki Renault Pro+

Nowe Kangoo Maxi Z.E. 6 m³ pokazuje cały know-how ekspertów marki Renault Pro+ w umiejętności dopasowania do potrzeb klientów. Jest doskonałym samochodem przeznaczonym do dostarczania przesyłek w środowisku miejskim.

Zwiększona objętość

Nowe Kangoo Maxi Z.E. 6 m3 oferuje dodatkowe 2 m3 w porównaniu z Nowym Kangoo Maxi Z.E. Jest to przestrzeń ładunkowa idealnie dopasowana do codziennych dostaw w mieście.

Zwrotność w warunkach miejskich

Samochód jest łatwy w manewrowaniu dzięki promieniowi skrętu i całkowitej długości. Całkowita długość umożliwia szybki rozładunek na pasie jezdni lub na miejscu przewidzianym do rozładunku. Ponadto całkowita wysokość poniżej 2 m pozwala na wjazd na parking podziemny. Drzwi ułatwiają rozładunek bokiem lub tyłem.

Renault, europejski lider w dziedzinie pojazdów elektrycznych
  • W Europie zostało wprowadzonych do ruchu już prawie 120.000 pojazdów elektrycznych Renault. We Francji liczba przekracza 50.000 egzemplarzy.
  • Renault jest konstruktorem, który sprzedaje największą liczbę pojazdów elektrycznych w Europie od 2010 roku.
  • Ponad 1/4 sprzedawanych w Europie samochodów elektrycznych to pojazdy marki Renault.
  • We Francji, która zajmuje pierwsze miejsce na europejskim rynku pod względem liczby sprzedawanych pojazdów elektrycznych, ponad jeden na dwa sprzedawane samochody elektryczne to Renault.
  • Renault ZOE jest samochodem elektrycznym najczęściej sprzedawanym w Europie.
  • Renault Kangoo Z.E. jest elektrycznym samochodem użytkowym najlepiej sprzedającym się w Europie od 6 lat.

Alians Renault-Nissan jest światowym liderem na rynku samochodów elektrycznych. Ponad połowa sprzedanych pojazdów na świecie to pojazdy Aliansu.

 

Renault Pro+, główny gracz na rynku pojazdów użytkowych

Renault powołało pod koniec 2015 roku markę Renault Pro+, ekspertów, którzy wspierają klientów biznesowych na całym świecie, dopasowując przeznaczone dla nich produkty i usługi. Celem Renault Pro+ jest uproszczenie życia klienta. W tym celu Renault Pro+ wciąż poszerza ofertę indywidualnie dopasowanych rozwiązań i lepiej zaspokaja potrzeby każdego z klientów.

  • Szeroka gama samochodów dostawczych, od furgonetki po duży furgon
    • Kangoo dostępne w 65 różnych wersjach
    • Trafic dostępny w 270 wersjach
    • Master dostępny w 350 wersjach
  • Udana ofensywa na rynku pick-upów dzięki wprowadzeniu w 2015 roku na rynki Ameryki Łacińskiej modelu Duster Oroch i wejściu na rynek w 2016 roku modelu Duster Oroch jest półtonowym pick-upem, który już jest liderem w swoim segmencie, natomiast Alaskan to pick-up o ładowności jednej tony, mający światowe ambicje. Alaskan zostanie wprowadzony na rynek europejski pod koniec 2017 roku.
  • Lider na rynku elektrycznych samochodów użytkowych w Europie z 34,5% udziałem w rynku w 2016 roku, z unikatową na świecie gamą elektrycznych pojazdów użytkowych obejmującą modele Twizy Cargo, Nowe ZOE Société, Nowe Kangoo Z.E. i Master Z.E. dostępny na koniec 2017 roku.
  • Wyspecjalizowana sieć sprzedaży i obsługi posprzedażnej. Zgodnie z danymi na koniec 2016 roku Renault Pro+ to 650 centrów rozmieszczonych w 41 krajach, spełniających bardzo wysokie standardy i przeznaczonych do obsługi klientów biznesowych.
  • Sieć 400 autoryzowanych warsztatów w 29 krajach, przystosowujących pojazdy do specyficznych potrzeb każdego klienta.
  • Biuro konstrukcyjne wyspecjalizowane w pojazdach użytkowych, z siedzibą w Villiers-Saint–Frédéric we Francji.
  • Zakłady produkcyjne na trzech kontynentach: w Europie z trzema lokalizacjami we Francji, w Ameryce Łacińskiej w Argentynie i Brazylii oraz w Afryce w Maroku.
  • Pojazdy użytkowe sprzedawane w ponad 110 krajach, z kluczowymi rynkami w Europie, Brazylii, Argentynie, Maroku, Turcji, Australii i w Rumunii.
  • Historyczny rekord światowej sprzedaży w 2016 roku: 434.000 pojazdów (+12,1% w stosunku do roku 2015).

Współpraca z Renault Sport Formula One Team: Renault Pro+ dostarcza wszystkie niezbędnie samochody na potrzeby logistyczne zespołu.

 

Nowe Kangoo Z.E. produkowane w zakładzie Renault w Maubeuge: uznane know-how i najwyższa jakość

Fabryka Renault w Maubeuge (MCA, Maubeuge Construction Automobile) to:

  • Zakład produkcji nadwozi i montażu z kompletnym procesem produkcyjnym: tłocznia, montaż nadwozi, lakiernia i montaż końcowy.
  • Elastyczna linia produkcyjna, spełniająca standardy Aliansu Renault-Nissan.
  • Produkcja modelu Kangoo w wersji pasażerskiej i użytkowej od 2007 roku, modelu Kangoo Z.E. (samochód elektryczny) od 2011 roku, Mercedesa Citan od 2012 roku (w ramach nawiązanego w 2010 roku partnerstwa pomiędzy Renault-Nissan i marką Daimler).
  • Całkowita produkcja w 2016 roku: 162.254 pojazdy.
  • Produkcja Kangoo i Citan w 2016 roku: 157.745 pojazdów z silnikiem termicznym.
  • Produkcja Kangoo Z.E. w 2016 roku: 4.509 pojazdów elektrycznych.
  • Eksport 60% produkcji do ponad trzydziestu krajów.
  • Zatrudnienie 2.220 pracowników.
  • Powierzchnia: prawie 84 ha, w tym 23 ha budynków.
  • Zgodność z normami ISO 9001 (jakość), ISO 14001 (ochrona środowiska), certyfikat HPR (Highly Protected Risk) wysokiego stopnia ochrony przeciwpożarowej.
Zarządzanie różnorodnością na potrzeby indywidualnie dopasowanych rozwiązań

Zakład charakteryzuje się dużą różnorodnością produkcji i bardzo rozbudowaną gamą produktów, która obejmuje 4 rodziny pojazdów. Wszystkie powstają na tej samej linii produkcyjnej. Kangoo jest dostępne w wersji kombivan przeznaczonej dla klientów indywidualnych (Kangoo osobowe i Grand Kangoo osobowe), jak również w wersji użytkowej, przeznaczonej dla klientów biznesowych. Kangoo w wersji dostawczej jest dostępne w trzech długościach nadwozia (3,89 m – Kangoo Express Compact, 4,28 m – Kangoo Express i 4,66 m – Kangoo Express Maxi). Kangoo Z.E. jest dostępne w dwóch długościach nadwozia (4,28 m – Kangoo Z.E. i 4,66 m – Kangoo Z.E. Maxi). Mercedes Citan, zbudowany na platformie Kangoo, również powstaje na tej samej linii produkcyjnej.

Na terenie zakładu działa też filia Renault Tech zajmująca się personalizacją samochodów oraz wykonująca zabudowy i indywidualne adaptacje na specjalne zamówienie, np. dla klientów flotowych bądź przedstawicieli rzemiosła.

Cel: zero usterek

Alians Renault-Nissan opracował strategię, której jednym z celów jest osiągnięcie zerowego poziomu usterek w należących do niego zakładach produkcyjnych i zdobycie w ten sposób trwałego zadowolenia klientów. Strategia opiera się na wspólnym dla Renault i Nissana systemie zarządzania produkcją Alliance Production Way, który wykorzystuje najlepsze kryteria wyników w zakresie produkcji, opracowane w fabrykach Renault i Nissana.

Główny podmiot gospodarczy w regionie Val de Sambre

Uruchomiony w 1971 roku przez Société des Usines Chausson (SUC) zakład w Maubeuge obejmował początkowo dwa wydziały: tłocznię i montaż nadwozi. W 1978 roku stał się w 100% spółką zależną Renault. W 1993 roku Grupa podjęła decyzję o ulokowaniu wyłącznie w tym zakładzie produkcji modelu Kangoo. Przy zatrudnieniu wynoszącym 2.220 pracowników, MCA jest największym prywatnym pracodawcą w regionie Sambre-Avesnois.

 

 

źródło: Renault Polska

Galeria

Newsletter

0 0 głos
Ocena artykułu
Tagi: 107Dusterelektryczny RenaultKangoo Z.E.MasterRenaultzoe
Udostepnij7Tweet4Udostepnij1
Poprzedni

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 45/2017

Następny

Citroen to nieuleczalna choroba (Retro Motor Show Poznań 2017)

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Karetka na bazie DS Break

Citroen to nieuleczalna choroba (Retro Motor Show Poznań 2017)

Reklama Peugeota 208 zakazana w Wielkiej Brytanii

Sprzedaż Grupy PSA w Chinach

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Maj 2021
Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Piotr o Test: Nowa Dacia Sandero Stepway TCe 90 2021. Dopracowana w (prawie) w każdym calu
    • Dexfy o Nowy Citroën C4 1.5 BlueHDi – pierwsza jazda w Polsce!
    • Wz o Jest już polski konfigurator nowej Dacii Sandero!
    • jarzak o Nowy Citroën C4 1.5 HDi EAT8 już w Polsce. Można go obejrzeć w salonie w Toruniu!
    • Roman o Renault Zoe: jakie aplikacje mobilne dla samochodu elektrycznego?
    • jelonek28 o Jest już polski konfigurator nowej Dacii Sandero!
    • Prawda o Peugeot planuje gamę samochodów o sportowym zacięciu
    • Gnom o Trudny początek roku. Większość marek notuje bardzo duże spadki sprzedaży
    • Tomasz o Alfa Romeo, DS Automobiles i Lancia wśród marek premium Stellantis
    • Tomasz o Alfa Romeo, DS Automobiles i Lancia wśród marek premium Stellantis


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Nowy Citroën C4 1.5 BlueHDi – pierwsza jazda w Polsce!
    • Jest już polski konfigurator nowej Dacii Sandero!
    • Dacia Sandero III to świetny samochód! Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 02/2021
    • Renault Zoe: jakie aplikacje mobilne dla samochodu elektrycznego?
    • Test: Nowa Dacia Sandero Stepway TCe 90 2021. Dopracowana w (prawie) w każdym calu
    • Nowy salon marek Peugeot i Opel w Kielcach
    • Alfa Romeo, DS Automobiles i Lancia wśród marek premium Stellantis
    • Citroën tworzy Muzeum Innowacji i Komfortu z okazji premiery nowego C4
    • Renault Duster – już 450.000 egzemplarzy sprzedanych w Rosji
    • Kawa lub frytki za kierownicą? To niebezpieczne


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    1
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.