Peugeot zmienia identyfikacje wizualną i po wielu latach sylwetki lwa w logo wraca w pewien sposób do korzeni. Nowe logo to pokazana z profilu lwia głowa. Jak dokładnie będzie wyglądać? Tego dowiemy się już za kilka dni. Ale to nie koniec zmian.
Historia Peugeot zaczęła się ponad 210 lat temu. Niewielkie przedsiębiorstwo rodzinne z Francji szybko przekształciło się w dużą firmę, która zaczęła na rynek dostarczać m.in. rowery. Jeszcze w XIX wieku w Warszawie powstał pierwszy salon. Jednak prawdziwy przełom przyszedł wraz z erą motoryzacji. Historia Peugeot obfitowała w wiele ważnych i przełomowych momentów. Pierwszy samochód marki był trójkołowcem z napędem parowym a pierwsze spalinowe Peugeoty pojawiły się w 1891 roku. Zresztą pierwsza podróż samochodem w Polsce odbyła się właśnie na Peugeot, wyczynu tego dokonał Stanisław Grodzki, wielki miłośnik automobilizmu i nowych technologii.
Od początku w logo firmy był lew. Początkowo stał na strzale i pokazany był bokiem. Później ewoluował. Piękna, dynamiczna figura lwa pojawiła się na przykład w roku 1910. Logo zbliżone do tego, które poznamy za kilka dni, pojawiło się w roku 1960. Była to głowa lwa na tarczy.
25 lutego Peugeot zaprezentuje nową identyfikację wizualną. Obejmie ona logo, kolorystykę i całą masę wzorów używanych w codziennej pracy korporacji. Pierwszym samochodem, który będzie wykorzystywał nowe logo będzie nowy Peugeot 308. To podkreśla jak wielką wagę koncern przykłada do premiery tego modelu.
źródło: Peugeot
Najnowsze komentarze