Nowe Renault Megane R.S. Trophy-R zostało wybrane Sportowym Samochodem Roku przez magazyn Echappement. Od chwili, kiedy rozpoczęto organizowanie tego konkursu, czyli od roku 1982, usportowiony model Renault otrzymał to wyróżnienie już siedem razy. Trzykrotnie wcześniej były to poprzednie generacje modelu Megane R.S. – w latach 2007, 2008 i 2014.
Siedem konkurujących samochodów zostało przetestowanych przez dziennikarzy z magazynu Echappement i dwóch kierowców rajdowych na prawie 2.000 kilometrów bardzo wymagających dróg w regionach Vercors i Ardèche we Francji, w tym na kilku odcinkach specjalnych znanych z Rajdu Monte-Carlo. Wszak tytuł Sportowego Samochodu Roku zobowiązuje, nie można było więc testować tych aut podczas wyjazdów na zakupy.
Tytuł Sportowego Samochodu Roku został przyznany przez jurorów-czytelników magazynu, którzy oddali ponad 4.250 głosów, a także przez wspomnianych kierowców rajdowych i dziennikarzy z zespołu redakcyjnego Echappement. Renault Megane R.S. Trophy-R uzyskało najwięcej głosów w każdej z trzech grup jurorów, wyprzedzając Forda Focusa ST Pack i Toyotę Suprę GR, które również znalazły się na podium tegorocznego głosowania. Bez wątpienia ten triumf Nowego Renault Megane R.S. Trophy-R jest wielką nagrodą dla całego zespołu Renault Sport Cars.
„Jesteśmy bardzo dumni w Renault Sport z faktu, że Echappement wybrał Megane R.S. Trophy-R jako samochód sportowy roku. Projekt ten został przeprowadzony tak, jakby był projektem samochodu wyścigowego, w którym wykorzystano wszystkie umiejętności naszych inżynierów do wyprodukowania wyjątkowego pojazdu, który już prawie się wyprzedał” – powiedział Patrice Ratti, dyrektor zarządzający w Renault Sport Cars.
Jako rekordzista okrążenia wśród modeli z napędem na przednie koła na torach Nürburgring (Niemcy) i Spa-Francorchamps (Belgia), Renault Mégane R.S. Trophy-R pokazało swoją wartość, zarówno pod względem osiągów z czasem, jak i szumu, jaki wywołał w międzynarodowej prasie i wśród fanów samochodów sportowych.
Nowe Renault Megane R.S. Trophy-R trafiło także na polski rynek w liczbie dwunastu egzemplarzy. Cena wynosiła 240.000 zł. Warto zapoznać się z informacjami na temat tego samochodu.
Łącznie Renault wyprodukowało jedynie 500 egzemplarzy tego samochodu.
Dodajmy przy okazji, że w ubiegłym roku ten sam tytuł zdobyło Alpine A110.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze