Chat with us, powered by LiveChat

Nowe MÉGANE R.S. TROPHY-R z nowym rekordem na torze w Spa-Francorchamps podczas R.S. Days

3 162

Podczas imprezy R.S. Days na kultowym torze w Spa-Francorchamps MÉGANE R.S. TROPHY-R ustanowiło nowy rekord w kategorii samochodów seryjnych z przednim napędem, po kolejnym, wzorcowym czasie uzyskanym na słynnej Nordschleife na torze Nürburgring. Bicie nowego rekordu wynoszącego 2’48’’338 (czas o ponad 5 s lepszy niż poprzedni rekord) było relacjonowane na żywo na portalach społecznościowych Renault Sport, co jest zupełnie wyjątkowe.

MÉGANE R.S. TROPHY-R jest kolejną wersją samochodu z rodziny zapoczątkowanej 15 lat temu. Podobnie jak jego znamienici poprzednicy ustanawia nowe rekordy na torze w kategorii samochodów seryjnych z przednim napędem. Wyraża nieustające zamiłowanie działu Renault Sport do wyzwań i najwyższych osiągów.

Renault MÉGANE R.S. TROPHY-R wyposażone w ten sam silnik o mocy 300 KM co Mégane R.S. Trophy wyższe osiągi zawdzięcza masie obniżonej aż o 130 kg, dopracowanej aerodynamice oraz bardziej radykalnym zmianom w układzie jezdnym.

Renault MÉGANE R.S. TROPHY-R pojawi się na rynku pod koniec 2019 roku w limitowanej serii 500 egzemplarzy.

Patrice RATTI, dyrektor generalny Renault Sport Cars: Nowe MÉGANE R.S. TROPHY-R pobiło kolejny rekord w swojej kategorii. Tym razem w Spa-Francorchamps, na jednym z najbardziej wymagających torów na świecie. Wyczyn jest tym bardziej piękny, że wydarzył się podczas R.S. Days, na oczach rzeszy miłośników sportu samochodowego. Sportowa jazda w pełnej krasie, bliski kontakt kierowcy z fanami w trakcie zmagań, wspaniałe, wspólne doznania sportowe. Oto cechy, które są siłą napędową w naszej pracy nad nowymi samochodami i charakteryzują nasze relacje z publiczności.

Zgodnie z tradycją Renault Sport nowa generacja MÉGANE R.S. TROPHY-R zawdzięcza swoje osiągi nie tylko mocy. Zastosowano w niej ten sam co w Mégane R.S. Trophy 300-konny silnik, wprowadzony na rynek na początku 2019 roku. Wyścigowe MÉGANE R.S. TROPHY-R stworzył wyselekcjonowany zespół inżynierów, którzy skupili się na trzech założeniach projektu: maksymalnym zmniejszeniu masy (aż o 130 kg w porównaniu do Mégane R.S. Trophy bez opcji), dopracowaniu aerodynamiki i bardziej radykalnym zmianom w układzie jezdnym.

Zamiłowanie Renault Sport do wyczynów, takich jak rekord ustanowiony na torze Nürburgring, prowadzi zespół do nowych wyzwań, jak to na torze w Spa-Francorchamps przed startem prestiżowego wyścigu 24-godzinnego w Spa. Nowe MÉGANE R.S. TROPHY-R ustanowiło tu nowy oficjalny rekord, uzyskując najlepszy czas w kategorii seryjnych samochodów kompaktowych. Rekord na belgijskim torze został pobity 24 lipca 2019 roku o 11:55 podczas imprezy R.S. Days, w obecności wielu fanów.

Za kierownicą MÉGANE R.S. TROPHY-R zasiadł Laurent Hurgon, legitymujący się wieloma rekordami pobitymi na torze Nürburgring, za kierownicą wielu generacji samochodów: Kolejny raz jestem zachwycony i dumny zarazem. Spa-Francorchamps należy do europejskich torów, które lubią kierowcy. Jest bardzo szybki i trudny, a ten samochód jest doskonały do takich warunków. Tutaj można w pełni docenić dopracowanie balansu aerodynamicznego. Wrażenia przy pokonywaniu zakrętów Raidillon, Pouhon i Blanchimont są naprawdę niesamowite. Co za przyjemność!

Poza kibicami bicie rekordu na torze mogli oglądać na żywo w mediach społecznościowych wszyscy fani Renault Sport. Była to wyjątkowa inicjatywa, niemalże bez precedensu.

Impreza R.S. Days odbyła się podczas prywatnych jazd testowych Europejskiej Formuły Renault na torze w Ardenach. To jeden z najpiękniejszych torów wyścigowych na świecie, z serią kultowych zakrętów, jak Raidillon czy Eau Rouge. Była to okazja do poznania lub przypomnienia dawnych i współczesnych modeli samochodów z gamy Renault Sport, a także do spotkania z ekspertami i kierowcami, którzy uczestniczyli w wielu mistrzostwach. Impreza wpisuje się w zasadę from track to road i obejmowała atrakcje dla klientów, które dodatkowo wzbogaciły weekend na wyścigach samochodowych. Na przykład właściciele modeli R.S. mogli wyjechać na tor pomiędzy dwiema sesjami treningowymi. Mogli również spotkać się z Laurentem Hurgonem, który zawsze z przyjemnością dzieli się z uczestnikami imprezy swoją pasją. Ponadto w specjalnej ofercie sprzedaży Renault Sport znalazła się wyjątkowa kolekcja ubrań TROPHY-R dostępna również na stronie www.renaultsport.com

Historia bicia rekordów przez Mégane R.S. trwa od ponad 10 lat, w szczególności na torze Nürburgring. Zapoczątkował ją rekord w kategorii samochodów seryjnych z przednim napędem pobity w 2008 roku. Wówczas Mégane R.S. R26.R pokonało okrążenie na Nordschleife w czasie 8’17’’. Rekord poprawił trzy lata później samochód drugiej generacji Mégane R.S. w wersji Trophy prowadzony przez kierowcę testowego Laurenta Hurgona (8’07’’97). W 2014 roku po raz pierwszy uzyskał on czas poniżej 8 minut (7’54’’36) w wersji Trophy-R modelu Mégane III R.S. Natomiast w Nowym MÉGANE R.S. TROPHY-R uzyskał nowy, wzorcowy czas 07’40’’100 na trasie 20,6 km pętli Nordschleife (07’45’’389 na pełnym okrążeniu liczącym 20,832 km), po walce o kolejny rekord, gdy coraz trudniej jest zyskać każdą sekundę. Dziś Laurent Hurgon pobił nowy rekord, tym razem na torze w Spa-Francorchamps.

MÉGANE R.S. TROPHY-R wejdzie do sprzedaży przed końcem 2019 roku w limitowanej serii 500 egzemplarzy.

Pierwsza publiczna prezentacja MÉGANE R.S. TROPHY-R odbyła się 24 maja 2019 roku podczas otwarcia zawodów GRAND PRIX MONAKO FORMUŁY 1. Wówczas samochód poprowadzili kierowcy Renault F1® Team, Daniel Ricciardo i Nico Hülkenberg.

Przy opracowywaniu Nowego Mégane R.S. TROPHY-R Renault Sport współpracowało z renomowanymi partnerami technicznymi: firmą Akrapovič przy konstrukcji układu wydechowego, Brembo przy hamulcach, Bridgestone – oponach, Öhlins – amortyzatorach i Sabelt – przy fotelach kubełkowych.

Zobacz Mégane R.S. Trophy-R na stronie https://www.renaultsport.com/-megane-rs-trophy-r-300-2019-.html

Renault Sport – firma, która ma sport w genach

Seryjnie produkowane sportowe samochody konstruowane przez Renault Sport wpisują się w 120-letnie doświadczenie Renault w sportach samochodowych i 40 lat startów w Formule 1®. Samochody Renault Sport są wyposażone w technologie pochodzące z samochodów wyczynowych, opracowane przez inżynierów Renault Sport Cars i Renault Sport Racing. Zaangażowanie Renault Sport w sport samochodowy jest widoczne we wszystkich wydarzeniach organizowanych przez markę, takich jak R.S. Days.

Renault

Renault, wiodąca francuska marka na świecie, sprzedaje swoje samochody w 134 krajach w blisko 12.000 punktów sprzedaży. Od 120 lat Renault ułatwia życie swoim klientom. Oferuje samochody o zmysłowej i ciepłej stylistyce, jest liderem w segmencie samochodów elektrycznych i angażuje się w sporty samochodowe. We wszystkich swoich działaniach kieruje się motoryzacyjną pasją.

 

 

źródło: Renault Polska

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
2 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
3 Autorzy komentarzy
Mr BrownAdamBM Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
BM
Gość
BM

Trochę to śmieszne, że Renault stworzyło „pomodzonego”, odchudzonego Megane dostępnego w zawrotnej ilości 500 szt. żeby wygrać z seryjną Honda Type-R, którą można kupić w każdym salonie w Polsce.

Adam
Gość
Adam

I co z tego. Rekord należy do Renault Megan i tyle. Ten samochód musi być i jest seryjnie produkowany bo nie bylby brany pod uwagę w trakcie pobijania kolejnych rekordów. A czy to jest 500 sztuk czy 500tys….hm. Kiedys wartość tego megan z limitu 500sztuk będzie wielka.

Mr Brown
Gość
Mr Brown

Civic Type-R ma silnik 2.0 a nie 1.8 i 316 KM. Zwykłe Megane RS jest może nieznacznie wolniejsze, ale te różnice poza torem są nieodczuwalne, za to różnice w cenie jak najbardziej. Megane RS kosztuje od 124 tysięcy, a ceny Civica Type-R zaczynają się od 153 tysięcy.