Fabryka Santa Isabel de Córdoba w Argentynie rozpocznie w przyszłym roku produkcję trzech nowych modeli – Logana, Sandero i Sandero Stepway. Oczywiście będą one produkowane pod marką Renault, a nie Dacia, bo rumuńska marka nie jest praktycznie znana w Ameryce Łacińskiej.
Dużo ostatnio piszemy o globalnych planach, bądź wydarzeniach związanych z francuską motoryzacją. Co chwilę skaczemy a to do Iranu, a to do Chin, czy innych krajów Azji Południowo-Wschodniej, a to do Turkmenistanu, a to do Algierii, czy Tunezji. Widać wyraźnie, że po chwilowej zadyszce Francuzi łapią wiatr w żagle!
Dziś wracamy na kontynent południowoamerykański. Tam wprawdzie w ostatnim czasie sprzedaż samochodów trochę wyhamowała, ale tym bardziej warto na tych perspektywicznych rynkach poczynić inwestycje. Z takiego założenia wychodzą władze Renault, która zainwestuje w nadchodzących miesiącach równowartość 100 milionów dolarów w przygotowanie produkcji wspomnianych trzech modeli w fabryce, która działa już od 60 lat! W tym czasie bramy fabryki opuściło ok. 2.930.000 samochodów – produkowano do tej pory 23 różne modele.
Aktualnie ten zakład opuszczają Renault Clio, Kangoo i Fluence. Na dwie zmiany pracuje tam 1.800 pracowników. Fabryka przejdzie modernizację, a inwestycję podzielono na pięć obszarów i nie wszystkie pieniądze zostaną wpompowane w ten zakład.
Jednym z elementów, który będzie doinwestowany, jest rozwój dostawców. Renault wspomoże lokalnych kooperantów w zakresie rozwoju ich bazy technologicznej. Dzięki temu elementy dotychczas importowane będą mogły być wytwarzane w Argentynie. Tak będzie taniej i łatwiej logistycznie. Przewiduje się wytwarzanie lokalnie elementów karoserii, foteli zderzaków, układów wydechowych itp.
Drugi element podlegający inwestycji, to oczywiście adaptacja i modernizacja urządzeń w fabryce Renault.
Trzecia gałąź rozwoju, to centrum badawcze. Inwestycje przewidywane są w zakresie inżynierii i badań oraz opracowania procesów produkcyjnych najbardziej optymalnych dla postawionych na przyszły rok zadań.
Sporo pieniędzy pójdzie także na różnego rodzaju szkolenia.
Ostatni element procesu inwestycyjnego, to modernizacja lakierni – pojawią się nowe roboty do nakładania farb i mas uszczelniających.
„Argentyna jest kluczowym punktem w strategii rozwoju przemysłowego i wzrostu obrotów handlowych Grupy Renault w Ameryce Południowej. Naszym celem jest ciągła rozbudowa i umacnianie pozycji naszej marki w tym kraju” – powiedział Thierry Koskas, prezes i dyrektor generalny Renault Argentina.
KG
Najnowsze komentarze