Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo Stelvio – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Nowe modele samochodów, odbudowa relacji z dealerami, zmiany personalne. Ujawniamy szczegóły strategii Stellantis dla polskiego rynku

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2025-02-15
w Wiadomości, Stellantis
Czas czytania 5 minut
1.2k
A A
21
peugeot salon krakowska 1 Wiadomości

Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Opel, Fiat, Alfa Romeo, Jeep i Leapmotor mają sprzedawać więcej. To główny cel dla naszego rynku. Koncern chce to osiągnąć poprzez wzmocnienie roli dealerów i odbudowę sieci sprzedaży, skuteczne wprowadzenie nowych modeli czy modyfikację strategii cenowej. Ambitnie, szczególnie, że koncern nadal oficjalnie nie ma nowego szefa na Polskę. Plan ma jednak szanse powodzenia.

Nie ma co ukrywać, że rok 2024 okazał się dla Stellantis wyjątkowo trudny. Koncern zanotował spadek sprzedaży samochodów i trudno było to przykryć hurraoptymistycznymi komunikatamim, pokazującymi wybrane fragmenty rzeczywistości. Rok 2025 będzie również bardzo trudny, bo konkurencja rośnie i mocno brakuje nowej wizji rozwoju działalności w Polsce.

Peugeot 408 – reklama

Szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać różnych rezultatów

„Szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać różnych rezultatów” – powiedział kiedyś Albert Einstein. – powiedział kiedyś Albert Einstein. Ten znany cytat jak ulał pasuje do sytuacji Stellantis, koncern ma poważne kłopoty z przejściem w Polsce do ofensywy. Pierwsze zmiany już są, to przede wszystkim obniżenie cen, ale dużo ważniejsze zmiany potrzebne są wewnątrz.

Bezkrólewie w Polsce

Nie ma co jednak ukrywać, że dzisiaj główny problem to bezkrólewie – brak skutecznego zarządzania i zmian w wielu obszarach, niezbędnych, aby pójść dalej. Grzegorza Zalewskiego ma zastąpić Wojciech Tomaszkiewicz, który kilkanaście lat pracował w PSA, awansując ze stanowiska menadżera strefy aż do dyrektora zarządzającego marki Citroën i Peugeot na Czechy, Słowację i Węgry. Brak dyrektora na Polskę nie sprzyja zmianom.

Błędy, problemy, brak skuteczności 

Nowy dyrektor zarządzający chce przeprowadzić istotne zmiany, w tym osobowe. I chyba nie ma wyjścia, bo w wielu obszarach Stellantis ma poważne problemy – od pozycjonowania produktów, poprzez źle zaadresowane kampanii marketingowych bo fatalną komunikację. „Po owocach ich poznacie”, ale owoców brak – komentują dealerzy.

Premiery receptą na spadek sprzedaży

Stellantis nie zamierza pozostawać w tyle a Jean-Philippe Imparato chciałby znaczącego wzrostu udziałów w rynku. Firma liczy na to, że dzięki serii nowych premier uda się odzyskać klientów rynkowe i skuteczniej konkurować z m.in. Renault, które zabiera klientów jednego po drugim. Cios przyszedł nawet w segmencie premium, na rynku europejskim modelem Rafale w wersji 300 KM 4×4 ma zamiast skutecznie konkurować z DS 7 i wychodzi to na razie nieźle! W Polsce Duster, Jogger, Clio i Captur skutecznie odbierają nabywców wielu markom Stellantis.

Kluczowe premiery

Aby wzmocnić swoją pozycję, Stellantis planuje wprowadzenie aż kilka kluczowych modeli, które mają pomóc w odwróceniu niekorzystnego trendu. Wśród nich znajdują się:

  • Nowy Citroën C3 Aircross – kierowany do rodzin, bowiem oferuje nawet 7 miejsc i znakomity stosunek ceny do możliwości, na być konkurencją dla rynku SUV,
  • Opel Grandland i Opel Frontera,
  • Fiat Grande Panda,
  • W segmencie premium m.in. nowy model DS oznaczony jako DS N°8,
  • Leapmotor T03 – miejskie autko elektryczne, konkurujące z Dacią Sandero,

Pomóc mają też nowe warunki gwarancji, nawet ośmioletniej, nowy program przeglądów czy usługi dodane. Na ile to zostanie wprowadzone? Zobaczymy – jak na razie Stellantis ma poważne problemy z przepływem informacji i realizacją nawet prostych wydawałoby się projektów, takich jak Stellantis Support.

Większe zaangażowanie dealerów

Poza nowymi modelami, Stellantis zamierza postawić na lepszą współpracę z siecią dealerów, aby zwiększyć swoją konkurencyjność. Koncern chce zmienić napięte stosunki panujące w sieci i odwrócić tendencję odchodzenia od współpracy. To prawdopodobnie ostatni moment, bo spora część polskich dealerów szuka sobie innych zajęć a współpracę z markami Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Opel, Fiat, Alfa Romeo, Jeep i Leapmotor trudno – według nich – traktować w kategoriach dobrego biznesu.

To ma się teraz zmienić.

Odbudowa relacji – klienci, media

Przed Stellantis jeszcze dwa poważne wyzwania: odbudowa zaufania klientów oraz naprawa relacji z mediami. To wszystko jest w koncernie na niskim albo bardzo poziomie i samo wymuszanie na dealerach uzyskiwania wysokich ocen w ankietach satysfakcji tego nie zmieni.

Rok 2025 nie będzie lepszy? 

Krótkoterminowe cele wzrostu sprzedaży to jedno – ale długoterminowa strategia odbudowy obecności to zupełnie coś innego. Rok 2025 będzie dla klientów oznaczał wiele atrakcyjnych okazji cenowych a jednocześnie ciekawe oferty. Wiele jest do zrobienia w obszarze aut osobowych, warto jednak zauważyć, że kluczowym rynkiem w Polsce są firmy – a więc floty i samochody dostawcze. Jest też cały sektor samorządowy. Pracy przed nowym dyrektorem zarządzającym w naszym kraju cała masa.

A jeśli sobie nie poradzi? Cóż, jednym ze scenariuszy, który był już omawiany w centrali, jest likwidacja spółki Stellantis Polska i oddanie rynku prywatnemu podmiotowi.

Perspektywy jednak są

Pomysły w Stellantis są rozsądne. Pierwsze jaskółki zmian, czyli aktualizacja cenników, zdążyły już się pojawić. Będziemy z dużą ciekawością obserwować to co się dzieje, bo walka o klienta dla nas, jako dla nabywców, będzie korzystna – to niższe ceny, lepsze oferty. I to duży plus.


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.3 3 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Fiat Grande Punto debiutował w 2005 i stylem miał nawiązywać do perełek włoskiego designu, w tym do ... reflektorów stosowanych w Masterati

Spowiedź sprzedawcy marki Fiat: Dałem z siebie wszystko… i nie sprzedałem absolutnie nic

2025-11-16
alfa romeo giulia Wiadomości

Alfa Romeo Giulia podwójnie triumfuje w Niemczech

2025-11-16

Stellantis Vigo czeka na odbicie rynku aut elektrycznych. Fabryka wykorzystuje 1/3 swoich mocy produkcyjnych

2025-11-16

Najtańszy nowy Leapmotor C10 na polskim rynku w wersji REEV. Elektryk z generatorem

2025-11-16
Tagi: Stellantis
Udostepnij403Tweet252Udostepnij71
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
21 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • peugeot 407 2004 1280 80589c0441359c4e80589a8d30d444fa8f Wiadomości

    Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem

    3575 udostępnienia
    Udostepnij 1430 Tweet 894
  • To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025

    3626 udostępnienia
    Udostepnij 1450 Tweet 907
  • Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!

    2465 udostępnienia
    Udostepnij 986 Tweet 616
  • To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    5291 udostępnienia
    Udostepnij 2116 Tweet 1323

Testy samochodów

0557 04 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Citroën C4 Picasso 2.0 HDi 136 KM 2007 – wygodny rodzinny samochód z oszczędnym dieslem i automatem MCP. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-10-15
Jeep Grand Cherokee 4xe Summit Reserve 381 KM 001 Wiadomości
Testy

Test: Jeep Grand Cherokee 4xe Summit Reserve 381 KM

autor Krzysztof Gregorczyk
2024-03-01
013. Renault Grand Scenic Bose Edition w teście francuskie.pl Wiadomości
Testy

Test: Renault Grand Scenic Bose Edition – rodzinny samochód z dobrym audio. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-06-05
Nowy Citroën C4 Cactus PureTech 110 z automatem 06 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 Cactus PureTech 110 z automatem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-08-11
019. Alpine A110 – niekończąca się przyjemność Wiadomości
Testy

Test: Alpine A110 1.8 TCe 252 KM – niekończąca się przyjemność. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-10-22

Najnowsze komentarze

  • Hmmm - Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!
  • Anonimowo - Śpi w swoim Fiacie 500 w każdy weekend. I mówi, że to najlepsza decyzja w życiu
  • Anonimowo - Spowiedź sprzedawcy marki Fiat: Dałem z siebie wszystko… i nie sprzedałem absolutnie nic
  • RRR - Test: Nowy Renault Austral Full Hybrid 200 KM oraz Espace Full Hybrid 200 KM. Aż 1100 km zasięgu
  • Rafał - Czy nowe Renault Twingo 2026 naprawdę przekona klientów? Pułapki mody retro
  • Anonim - To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025
  • Kulson - Francuscy dziennikarze przetestowali DS N°8 na autostradzie. Czy naprawdę przejedzie ponad 500 km?

Zobacz też

Citroën dołącza do grona producentów wspierających język kataloński

Renault Master zdobywa kolejną nagrodę

Nowa Dacia Bigster już u dealerów. Kiedy rozpoczną się jazdy próbne?

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
21
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz