piątek, 1 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Nowe narzędzie w systemie Optifleet służące wsparciu racjonalnej techniki jazdy i eco-drivingu

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2016-08-14
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
43 3
0
39
UDOSTĘPNIEŃ
131
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Kiedy minie kryzys na rynku półprzewodników? Szef marki Citroën, Vincent Cobée, zna odpowiedź

Peugeot i Citroën podnoszą ceny w Australii. Podwyżka nawet o 6%

Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka

Renault Trucks rozszerza swoją ofertę Optifleet o nowe narzędzie oferujące wsparcie jazdy racjonalnej dla kierowców transportu dalekobieżnego. Pozwala kontrolować i indywidualnie oceniać umiejętności oraz sposób korzystania z ciężarówki. Całość oparta jest na algorytmie bazującym na 20-letnim doświadczeniu Renault Trucks w szkoleniach z jazdy racjonalnej.

Na końcowy wynik zużycia paliwa ma wpływ wiele parametrów, które są niezależne od zachowań kierowcy, na przykład: ładunek, przebieg trasy, natężenie ruchu. Renault Trucks opracowało nowe narzędzie, które szacuje styl jazdy opierając się na obiektywnych kryteriach i parametrach. Jest zintegrowane w module „Check” systemu telematycznego Optifleet i pozwala lepiej analizować umiejętności kierowców obniżając tym samym koszty.

Dzięki przejrzystemu interfejsowi użytkownika można przedyskutować wyniki i zaoferować szkolenie ekonomicznej jazdy tym, którzy potrzebują wsparcia. Francuska firma Inter-Légumes testuje nowy system w rzeczywistych warunkach pracy na 55 pojazdach Renault Trucks T. „Ta nowa funkcja Optifleet czyni komunikację z kierowcami i ich kontrolę zdecydowanie łatwiejszą. To znacznie więcej, niż prezentacja suchego wyniku zużycia paliwa. Wyraźnie wskazuje, czy kierowca dokłada wszelkich starań by pojazd był maksymalnie wydajny, pozwalając jednocześnie na przedyskutowanie wyników w oparciu o obiektywne parametry” – wyjaśnia Christophe Boulicaut, wewnętrzny instruktor w Inter-Légumes. – „Ponadto mogę łatwo sprawdzić wyniki każdego kierowcy – to tylko kilka kliknięć – i zidentyfikować obszary wymagające szkolenia i reakcji. Co miesiąc publikuję klasyfikację kierowców i nagradzam najlepszych”.

Raporty przedstawiają wyniki korzystając z wielu ocen cząstkowych, kolorów (zielony, pomarańczowy lub czerwony), klasyfikacji generalnej oraz zmian trendu w czasie. Osoby zarządzające flotą mogą pobierać je w formacie PDF np. co tydzień lub co miesiąc a także wyświetlać na smartfonach.

Jak wspomniano wcześniej, algorytm wykorzystuje 20 lat doświadczeń Renault Trucks w prowadzeniu szkoleń jazdy racjonalnej. Co ważne, kryteria nie odnoszą się do wielkości zużycia paliwa, ale do czynników, na które ma wpływ kierowca niezależnie od przewożonego ładunku, trasy czy warunków ruchu. To pozwala obiektywnie i sprawiedliwie oceniać technikę jazdy opierając się wyłącznie na umiejętnościach prowadzącego pojazd.

System dokonuje oceny stylu jazdy opierając się na trzech głównych kryteriach:
– przewidywanie (ruch bezwładny pojazdu i używanie układu hamulcowego)
– właściwe wykorzystywanie charakterystyki pojazdu (czas pracy w zielonej strefie obrotomierza i skrzynia Optidriver w trybie „auto”)
– czas pracy na biegu jałowym

Dodatkowo system przyznaje punkt ujemny za aktywację z trybu “Power” (kick-down) oraz za wchodzenie w zakres niebezpiecznej prędkości obrotowej silnika.

Opisywany raport jest częścią modułu „Check” telematyki Optifleet i jest zupełnie gratis dla wszystkich posiadających odpowiednią subskrypcję. Wcześniej uruchomione abonamenty na moduł „Check” będą automatycznie zaktualizowane i wzbogacone o system punktacji kierowców.

Dzięki nowej funkcji Optifleet, Renault Trucks czyni kolejny krok w kierunku rozwoju rozwiązań pozwalających na redukcję kosztów swoich klientów i wsparciu kierowców w doskonaleniu nawyków ekonomicznej jazdy samochodem ciężarowym. Łatwy i czytelny interfejs graficzny pozwala na przeprowadzenie szybkiej i skutecznej kontroli służącej obniżaniu zużycia paliwa. Przedsiębiorstwa transportowe staną się dzięki temu jeszcze bardziej wydajne i zyskowne.

 

 

źródło: Renault Trucks Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: OptifleetRenaultRenault Trucks
Udostepnij16Tweet10Udostepnij3
Poprzedni

Taurus Basic – nowe bagażniki rowerowe na hak

Następny

Można już składać zamówienia na Nowe Renault MÉGANE Grandtour w polskich salonach

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Można już składać zamówienia na Nowe Renault MÉGANE Grandtour w polskich salonach

Czy padnie rekord cenowy za Peugeota 205?

Rajd Rzeszowski: Świetne tempo i wielki pech Grzegorza Musza i Damiana Zygmunta

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Dominik - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Vtr - Luksusowy DS 6 od DS Automobiles potwierdzony. Kiedy zobaczymy nowy model?
  • Vtr - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Anonimowo - Silnik benzynowy 2.0i TCT XU10 J2TE – inny niż wszystkie
  • Bartek - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Anonimowo - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Anonimowo - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Łukasz - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Irbis78 - Przegląd rynku wtórnego: Benzynowe auto klasy średniej do 40 tysięcy złotych. Renault Talisman, Peugeot 508 i Citroën C5
  • Jakub - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Kiedy minie kryzys na rynku półprzewodników? Szef marki Citroën, Vincent Cobée, zna odpowiedź
  • Peugeot i Citroën podnoszą ceny w Australii. Podwyżka nawet o 6%
  • Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka
  • Nowy Peugeot 308 1.2 130 KM EAT 8 zdobył dwie gwiazdki w testach Green NCAP
  • Andrzej Korpak, dyrektor zakładu Stellantis Gliwice z nagrodą Menedżer Roku
  • Silnik benzynowy 2.0i TCT XU10 J2TE – inny niż wszystkie
  • Dacia prezentuje mini-serial z inspirującymi historiami
  • Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.