Spoticar, używane samochody
Wiadomości

Samochody używane Spoticar z nową kampanią w Polsce. „Myśl odważnie. Działaj rozważnie”

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-20
miasto budzi sie 2024 3 Wiadomości
Wiadomości

Dokąd zmierza motoryzacja, jeśli jakość staje się opcjonalna?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
citroen mehari ikona ktora wciaz inspiruje ma 57 lat 1 Wiadomości
Wiadomości

Citroën Mehari, ikona, która wciąż inspiruje, ma 57 lat

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-23
Citroen Visa Plein Air
Wiadomości

Citroën Visa Plein Air, czyli jeden z zaledwie 3000 wyprodukowanych egzemplarzy na sprzedaż

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-23
Opel Frontera
Wiadomości

Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22
ds 7 1 Wiadomości
Testy

Ile pali nowy luksusowy SUV DS 7 z silnikiem 1.5 BlueHDi 130 KM? Zaskakująco mało!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-23
dacia duster journey 1 Wiadomości
Wiadomości

Nowa Dacia Duster Journey+ 2025 Full Hybrid. Co ma na wyposażeniu i ile kosztuje?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Nowe Renault 17 z bliska. Spełnienie marzeń o sportowym coupe

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2024-10-28
w Wiadomości, Renault
Czas czytania 5 minut
4.2k
A A
9
Renault 17 2024, R17

Kolejne klasyczne Renault w nowoczesnej formie? Ktoś mógłby rzec, że francuska marka przesadza z ciągłymi powrotami do korzeni, ale przyglądając się z bliska modelowi Renault 17 chciałoby się widzieć takich samochodów więcej. Restomod, który powstał przy współpracy z projektantem Ora Ïto to niemal ideał łączący historię z przyszłością. Oglądaliśmy samochód na żywo podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Paryżu.

Renault 17 to jedno z najbardziej stylowych aut francuskiej motoryzacji lat 70, które zadebiutowało w 1971 roku wspólnie z drugim, nieco odmiennym coupe – R15. To dopiero czasy. Nie dość, że producent przewidział w ofercie miejsce na czyste emocje, to jeszcze w dodatku dwóch postaciach. Renault 17 powstał na tej samej platformie co R12-tka, ale był skierowany do miłośników elegancji i szybszej jazdy.

Nowe Renault Twingo łączy nowoczesność i nostalgię. Widzieliśmy „żabę” na żywo w Paryżu

17-tka to dzisiaj rzadki i poszukiwany klasyk, który przyciąga kolekcjonerów dzięki jedynej w swoim rodzaju estetyce. W latach w latach 1971–1979 wyprodukowano zaledwie ok. 92 tys. sztuk tego modelu, dlatego nie jest łatwo znaleźć pojazdy w oryginalnym stanie. A gdyby tak przywrócić do życia samochód z przeszłości? W ostatnich latach producenci lubią korzystać z tego pomysłu. W 2018 roku Peugeot odnowił 504 Coupe konceptem e-Legend a trzy lata później Opel zaprezentował elektryczny restomod na bazie Manty. Marka Renault postanowiła opracować własne coupe. Nowoczesna wersja R17-ki, która powstała przy współpracy z projektantem Ora Ïto została zaprezentowana podczas targów w Paryżu. Efekt końcowy wygląda jak spełnienie marzeń. Renault 17 electric restomod x Ora Ito Paris Motor Show 4 Wiadomości

Renault 17: elegancja i prostota

Renault zaprojektowało 17-tkę z myślą o przywołaniu wspomnień. Liczyła się elegancja oraz jak najlepsze oddanie charakteru coupe z lat 70. Restomod powstał na samonośnym nadwoziu 17-tki, z zachowaniem oryginalnych elementów drzwi i okien, ale został poszerzony o 17 cm w celu poprawy przyczepności. W samochodzie zastosowano nowy projekt nadkoli oraz reflektorów, które choć charakteryzują się prostotą, tak jak w oryginale, wprowadzają do projektu dozę nowoczesności.

Podwójne lampy przyjęły kształt prostokątów o zaokrąglonych rogach, z kolei w tylnej części zastosowano pas świetlny, który współgra z poziomymi liniami znajdującymi się poniżej. Elegancji dodaje lakier Brąz Galactic, opracowany specjalnie z myślą o 17-tce. Nadwozie wykonane jest w całości z włókna węglowego, co pozwoliło na ograniczenie masy pojazdu do 1,4 tony.Renault 17 electric restomod x Ora Ito Paris Motor Show 8 Wiadomości

Przestrzeń, w której prezentowany był model podczas targów w Paryżu wyglądała niczym gablota muzeum, co podkreślało wyjątkowy charakter auta i przyciągało odwiedzających paryski salon samochodowy.

Silnik elektryczny o mocy 270 KM

W mocniejszej odmianie Renault 17 oferowany był z silnikiem 1.6 o mocy 108 KM, który pozwalał na osiągnięcie prędkości maksymalnej około 180 km/h. Restomod opracowany przy współpracy z Ora Ïto to samochód elektryczny napędzany silnikiem o mocy 270 KM umieszczonym w tylnej części pojazdu.Renault 17 electric restomod x Ora Ito Paris Motor Show 15 Wiadomości

Układ kabiny pozostał zbliżony do klasycznej R17-tki. Fotele zaprojektowano w oparciu o wyposażenie oryginalnego samochodu, ale zostały pokryte nowymi materiałami łączącymi beże i brązy. W samochodzie nie mogło zabraknąć nowoczesnych zdobyczy technologii. Na konsolę centralną trafił ekran z interfejsem Renault a za kierownicę cztery ekrany, które wzorowano na licznikach modelu 17. Tarcze podobnie jak reflektory wykonano w schemacie z zaokrąglonymi rogami. Zarówno design, jak i kolorystyka wnętrza przywołują klimat lat 70-tych.

Promocja marki w oparciu o historię

Renault nie zapomina o swojej historii i pokazuje, to nie tylko za pomocą pięknych samochodów koncepcyjnych. Do europejskiej oferty dołączyła już nowoczesna wersja R5, wkrótce będzie można zamówić elektryczne R4 E-Tech a w przygotowaniu na rok 2025 jest nowe Twingo, którego design ma być inspirowany I generacją tego modelu. Restomod pokazuje, że marka nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa w procesie wskrzeszania swoich samochodów sprzed lat.

Samochód stanowi część serii projektów zapoczątkowanych w 2021, która przypomina o dziedzictwie przy współpracy z artystami z różnych dziedzin designu. Pierwszym konceptem był SUITE N°4 na bazie Renault 4. W kolejnym roku marka zaprezentowała prototyp 5 Diamant a w ubiegłym Twingo zaprojektowane przez holenderską artystkę Sabine Marcelis. Niestety producent zapowiada, że Renault 17 nie trafi nigdy do produkcji, jest za to ciekawym sposobem na przywołanie historii i jednocześnie promocję marki.

Ile kosztuje nowe Renault Espace? Cena w polskim salonie, wersje, wyposażenie

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Renault 17 electric restomod x Ora Ito Paris Motor Show 15 WiadomościRenault 17 2024, R17Renault 17 electric restomod x Ora Ito Paris Motor Show 1 WiadomościRenault 17 electric restomod x Ora Ito Paris Motor Show 9 WiadomościRenault 17 electric restomod x Ora Ito Paris Motor Show 8 WiadomościRenault 17 electric restomod x Ora Ito Paris Motor Show 7 WiadomościRenault 17 electric restomod x Ora Ito Paris Motor Show 6 WiadomościRenault 17 electric restomod x Ora Ito Paris Motor Show 5 WiadomościRenault 17 electric restomod x Ora Ito Paris Motor Show 14 WiadomościRenault 17 electric restomod x Ora Ito Paris Motor Show 13 WiadomościRenault 17 electric restomod x Ora Ito Paris Motor Show 12 WiadomościRenault 17 electric restomod x Ora Ito Paris Motor Show 11 WiadomościRenault 17 electric restomod x Ora Ito Paris Motor Show 10 WiadomościRenault 17 electric restomod x Ora Ito Paris Motor Show 16 WiadomościRenault 17 electric restomod x Ora Ito Paris Motor Show 4 Wiadomości
4.5 2 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

luca de meo Wiadomości

Luca de Meo: Europa potrzebuje takiego rozwiązania jak „Airbus auta elektrycznego”

2025-05-23
Dacia Bigster

Rynek motoryzacyjny w Polsce – pierwsze 20 dni maja 2025 r.

2025-05-23

Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?

2025-05-23

Renault 4 E-Tech zdobywa 4 gwiazdki w testach EuroNCAP

2025-05-23
Tagi: Renaulttargi motoryzacyjneTwingo17samochody elektryczneelektryczne RenaultParis Mondial de l’Automobile5 E-Tech4 E-Tech
Udostepnij1483Tweet927Udostepnij259
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
9 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3521 udostępnienia
    Udostepnij 1408 Tweet 880
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1814 udostępnienia
    Udostepnij 726 Tweet 454
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1414 udostępnienia
    Udostepnij 566 Tweet 354
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3311 udostępnienia
    Udostepnij 1324 Tweet 828

Testy samochodów

peugeot rifter 108 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi 130 KM – praktyczny, komfortowy i… oszczędny? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-04-08
peugeot 508 test zdjecia 6 Wiadomości
Testy

Test: Peugot 508 SW 2.2 HDi GT kombi 204 KM – rodzinny samochód, który mało pali i ma wielki bagażnik. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2012-12-24
c5 1 100 2 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Używany Citroën C5 2002 3.0 V6 207 KM – wygodny i komfortowy samochód klasy średniej z magicznym zawieszeniem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2008-03-13
big Wiadomości
Testy

Test: Renault Twingo 1.2 75 KM 2012 – do miasta. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2012-03-26
Citroen C5 X 1.6 180 KM
Testy

Test: Używany Citroën C5 X 1.6 180 KM z przebiegiem 27 tys. km. Komfort priorytetem

autor Małgorzata Kozikowska
2024-04-01

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Problematyczna nazwa

Fabryka Grupy PSA w Trnawie – rekord produkcji

„Citroën C5 X jest dla mnie jak dom. Daje bezpieczeństwo i komfort w czasie siedmiogodzinnych podróży”

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
9
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz