renault 4 4 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Renault 4 E-Tech zachwyca brytyjskich dziennikarzy: „Sprawia, że Ford Puma wygląda na przewartościowanego i kiepsko wykończonego”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
Peugeot 308
Wiadomości

Nowy polski cennik Peugeot 308 już jest dostępny. Podwyżka i zmiany w gamie silnikowej

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-14
Dacia Bigster
Wiadomości

Dacia Bigster zapakowana po dach bez stresu. Kilka wskazówek i aplikacja Boot Organiser

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-20
Citroen C5 X
Wiadomości

Citroën tnie ofertę C5 X-a. W cenniku pozostał już tylko jeden silnik

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
dacia jogger extreme 140 czyli z hybryda pod strzechy 08 Wiadomości
Wiadomości

Dacia Jogger kontra Toyota Proace City Verso i Ford Tourneo Connect. Który samochód wygrał?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-15
PureTech 130
Wiadomości

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
renault megane grandcoupe tce 140 30 Wiadomości
Wiadomości

Renault ma zakaz produkcji w Algierii. Z jakiego powodu?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-17

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - Peugeot 408 – francuska odpowiedź na pytanie: „SUV czy coupe?” – „Tak!”
  • Inny Anonimowy - Renault 5 E-Tech electric już od 555 zł brutto miesięcznie. Promocja 2025, dopłaty do kupna samochodu
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Nowe Renault 5 na żywo wygląda znakomicie! Oglądaliśmy samochód w Warszawie

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2024-09-20
w Wiadomości, Renault
Czas czytania 9 minut
725
A A
13
renault 5 2024 4 Wiadomości

Nowy Renault 5 E-Tech 100% electric wyłamuje się z kanonów stylistycznych pozostałych modeli marki. To przywilej kultowego samochodu! Poza elementami typowymi dla retrofuturystycznego designu zobaczymy elementy o silnym ładunku emocjonalnym. Całość jest zarazem nowoczesna i popkulturowa.

Renault przygotowało dużą niespodziankę i sprowadziło do Polski nowe Renault. Mieliśmy okazję obejrzeć ten samochód dzisiaj w Warszawie i trzeba przyznać, że auto robi niesamowite wrażenie. „Ale cudo! Aż szkoda, że nie ma wersji spalinowej” – komentował na gorąco jeden z zaproszonych dziennikarzy i cóż, nie sposób  się z nim nie zgodzić.

Nowe Renault 5
Nowe Renault 5

Nowe Renault 5 odwołuje się nie tylko do oryginalnego modelu z 1972 roku. Design Renault 5 E-Tech 100% electric łączy charakterystyczne elementy trzech modeli: sylwetkę Renault 5
i Supercinq ze stabilnym wyglądem Renault 5 Turbo z poszerzonymi błotnikami. Układ świateł – unikatowy w gamie Renault – obejmuje dwa prostokąty o zaokrąglonych rogach umieszczone w przednim zderzaku, tam gdzie się znajdowały światła przeciwmgłowe Renault 5 Turbo. Podobny wzór prostokąta, który wydaje się unosić w powietrzu, pojawia się na kloszu reflektorów Full LED. I pomimo że nadkola są okrągłe, ogólny wygląd błotników nawiązuje do charakterystycznego kształtu nadkoli Renault 5 z epoki. Kolorowa uszczelka (czarna, czerwona lub w odcieniu Warm Titanium) podkreśla linię dachu. Tylne pionowe światła o głębokim odcieniu czerwieni i popartowe kolory nadwozia to kolejne akcenty, które kojarzą się z oryginalnym Renault 5. Wnoszą na ulice miasta zaraźliwą radość.

Proporcje Renault 5

W ciągu 50 lat proporcje sylwetek samochodów ogromnie się zmieniły. Renault 5 E-Tech 100% electric nadaje ton i ma typowe cechy nowoczesnych aut:

  • duże 18-calowe koła rozmieszczone na krańcach nadwozia, ze skróconym do maksimum zwisem;
  • koła zlicowane z nadwoziem, z szerokim rozstawem (1,55 m z przodu i 1,53 m z tyłu);
  • do tego długość niespełna 4 m (3,92 m).

Renault 5 E-Tech 100% electric imponuje proporcjami, ale jego rozmiary są typowe dla małego i zwrotnego samochodu miejskiego.

  • Długość nadwozia 3,92 m plasuje nowy model między Twingo (o 30 cm krótszym) i Clio (które ma o 13 cm więcej).
  • Zoptymalizowany rozstaw osi (2,54 m) obiecuje sporą ilość miejsca w środku. Dzięki skróceniu zwisów kabina jest tylko o 4 cm krótsza od kabiny Clio.
  • Szerokość 1,77 m przyczynia się do budowania wrażenia stabilności auta, a jednocześnie nie zmniejsza zwrotności tak potrzebnej w mieście.
  • Idealna wysokość (1,50 m) możliwa dzięki umieszczeniu akumulatora pod podłogą sprawia, że jest o 6 cm wyższe od Clio, ale o 5 cm niższe od Twingo.

Zobacz: testy samochodów Renault. Pomiary, opinie, spalanie

Kluczowym elementem proporcji Renault 5 E-Tech 100% electric są imponujące 18-calowe koła, które przyciągają wzrok we wszystkich wersjach modelu. Koła w rozmiarze 195/55 R18 są wyposażone w kołpaki w wersji Evolution, a w wersjach techno i iconic cinq pojawiają się aluminiowe obręcze w tym samym rozmiarze.

  • Kołpaki Disco są zainspirowane kształtem obręczy kół R5 Turbo.
  • Czarne diamentowane obręcze Techno mają taki sam design jak w showcar z 2021 roku. To jedyne obręcze, w których miejsce rombu zajmuje czerwona cyfra „5”.
  • Czarne diamentowane obręcze kół Chrono w najwyższej wersji iconic cinq przypominają tarczę zegarka z kreseczkami wyznaczającymi godziny, z których tylko godzina piąta jest napisana cyfrą – to zabawne nawiązanie do nazwy modelu, gdy położenie centralnego logo znajdzie się w pionie.
Nowe Renault 5
Nowe Renault 5

Kolory popart

W momencie wprowadzenia do sprzedaży nowy model będzie dostępny w pięciu kolorach nadwozia, w tym dwóch absolutnie kultowych: Żółty Pop i Zielony Pop. Oba zostały bezpośrednio zainspirowane dwoma kultowymi kolorami z lat 70., które w pamięci zbiorowej ściśle kojarzą się z Renault 5. Oprócz popartowego wyglądu są zaawansowane technologicznie. Dają efekt połyskujących drobin lakieru. Efekt jest widoczny, tylko gdy patrzymy z bliska w dobrym świetle. Z daleka lakier wygląda na niemetalizowany. Kolorem debiutu proponowanym bez dopłaty będzie Zielony Pop.

renault 5 2024 zdjeci 11 Wiadomości
Renault 5

Trzy pozostałe kolory reprezentują klasykę kolorów marki Renault: biały perłowy, czarny etoilé
i niebieski nocturne. W wersji najwyższej iconic cinq oraz pośredniej techno jest dostępne również dwukolorowe nadwozie z dachem w kolorze czarny etoilé. Deska rozdzielcza Renault 5 E-Tech 100% electric – harmonijne połączenie charakterystycznych elementów różnych generacji Renault 5 – ma dwupoziomowy układ na wprost pasażera, z poprzecznym elementem dekoracyjnym pokrytym miękkim materiałem i prostokątnym zespołem instrumentów pokładowych o zaokrąglonych brzegach.

renault 5 2024 zdjeci 20 Wiadomości
Renault 5 – tył

W najwyższej wersji iconic cinq na poziomej listwie ozdobnej w błyszczącym kolorze czarny grand brillant, umieszczonej na wprost pasażera nad strefą pokrytą miękkim materiałem, znajduje się napis „Renault 5”. Delikatnie podświetlony, stanowi luksusowy akcent i dodatkowo podkreśla obecność zaawansowanych technologii we wnętrzu auta. Dbałość o estetykę każdego detalu jest również widoczna w linii nawiewów. Zazwyczaj są to standardowe elementy stosowane w całej gamie. Tu mają kształt nawiązujący do układu przednich świateł samochodu.

renault 5 2024 zdjeci 5 Wiadomości
Tylne światła Renault 5 w stylu retro

Podobnie jak w Megane E-Tech electric i Scenicu E-Tech electric, dźwignia zmiany biegów jest umieszczona pod kierownicą, by zwolnić przestrzeń w kabinie. Gałkę e-pop shifter można spersonalizować dzięki ofercie akcesoriów.

Siedzenia i tapicerka Renault 5

Niewiarygodnie nowoczesny design siedzeń czerpie niemniej bezpośrednie inspiracje z foteli kultowego R5 Turbo, z układem dwukolorowej tapicerki przypominającym literę „H”. Przypomina, jak ekstremalnie nowoczesne było w tym względzie Renault w latach 70. i 80.

Jeśli chodzi o tapicerkę, trudno wyobrazić sobie bardziej uniwersalny i ponadpokoleniowy materiał niż dżins! Solidny, oryginalny i ciepły, harmonijnie przyczynia się do stworzenia dobrego nastroju, którym tryska Renault 5 E-Tech 100% electric. Tkanina denim pochodzi w 100% z recyklingu plastikowych butelek na wodę (PET) i pokrywa siedzenia, deskę rozdzielczą i płaty drzwi w pośredniej wersji techno.

Najwyższa wersja, symbol śmiałości i najwyższej jakości, przygotowana specjalnie na premierę modelu, stawia przez najbliższy rok na wyraziste kolory. Fotele w tej wersji są pokryte szarą tkaniną, podkreśloną żółtym melanżem, który tworzy zarys litery „H”. Żółta jest też duża nadrukowana piątka. Również i ta tapicerka pochodzi w 100% z recyklingu tkanin.

 

Nowe Renault 5
Nowe Renault 5

Duży poziomy ekran

Podwójny poziomy ekran Renault 5 E-Tech 100% electric sprawia, że kabina jest ultranowoczesna, technologiczna, a zarazem dająca wiele radości. Pierwszy ekran jest umieszczony na wprost kierowcy – to cyfrowy zespół zegarów o przekątnej 10,1’’ (w wersji podstawowej 7’’), na którym wyświetlane są wszystkie informacje związane z prowadzeniem pojazdu z dostępnymi pięcioma widokami. Centralny ekran multimedialny ma przekątną 10’’ we wszystkich wersjach. Jest on wyposażony w system openR link z wbudowanymi usługami Google w wersjach techno i iconic cinq.

Nowy interfejs multimedialny w stylu pop 

Interfejs graficzny modelu Renault 5 E-Tech 100% electric jest utrzymany w stylu pop, idealnie spójnym z designem nadwozia. Podobnie jak w Rafale E-Tech hybrid i w Scenicu E-Tech 100% electric wykorzystuje on potencjał graficzny rombu z przekątną pod kątem 28°, która przypomina logo „Nouvel’R” Renault. Popartowe kolory i niezwykłe faktury, które również nawiązują do motywu logo, można personalizować w zależności od wybranego trybu jazdy, czy wręcz nastroju i fantazji kierowcy. Kombinacja kolorów (8), intensywności (2) i faktur (4) daje ponad 128 możliwych wariacji, dzięki którym doświadczenie jazdy w kabinie Renault 5 E-Tech 100% electric można spersonalizować w niezwykłym stopniu!

renault 5 2024 zdjeci 17 Wiadomości
Silnik Renault 5

Cyfrowy zespół zegarów o przekątnej 10”, umieszczony na wprost kierowcy, wyświetla prędkość za pomocą kolorowych znaków alfanumerycznych, które zastąpiły tradycyjnie spotykane białe lub czarne liczby. To pierwsze takie rozwiązanie na rynku! Trójwymiarowy obraz samochodu na interfejsie jest nie tylko niezwykle realistyczny, ale świadczy o dbałości o najmniejsze detale. Kierowca z miejsca może poczuć, że jest w swoim samochodzie, bo nawet kolor lakieru jest identyczny.

Praktyczne i pojemne wnętrze eleganckiego samochodu

Pomimo długości 3,92 m, która plasuje je pomiędzy Clio II i Clio III, Renault 5 E-Tech 100% electric oferuje, dzięki platformie AmpR Small z rozstawem osi 2,54 m, przestronne wnętrze o wymiarach zbliżonych do Clio V, zwłaszcza jeśli chodzi o szerokość w środku: 1,38 m z przodu i 1,36 m na tylnej, trzyosobowej kanapie.

W dodatku umieszczenie akumulatora pod podłogą umożliwiło zaprojektowanie dużego bagażnika o pojemności 326 l (277 dm3 VDA). To jeden z najlepszych wyników w segmencie elektrycznych samochodów miejskich, lepszy od niektórych tradycyjnych samochodów spalinowych o większych wymiarach zewnętrznych. Część bagażnika zajmuje schowek o pojemności 27 dm3 VDA przeznaczony na kabel do ładowania. Niezwykle praktyczny bagażnik, łatwo dostępny dzięki wysoko umieszczonej podłodze, można również powiększyć po złożeniu trzymiejscowej kanapy dzielonej w układzie 60/40.

Różne schowki rozmieszczone w całej kabinie mają łączną pojemność 19 l. Można je łatwo dostosować do swoich potrzeb i spersonalizować dzięki akcesoriom drukowanym na drukarce 3D.

Więcej zdjęć Renault 5?

Więcej zdjęć znajdziecie w galerii poniżej!

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

renault 5 2024 4 Wiadomościrenault 5 2024 zdjeci 4 Wiadomościrenault 5 2024 zdjeci 5 Wiadomościrenault 5 2024 zdjeci 6 Wiadomościrenault 5 2024 zdjeci 7 Wiadomościrenault 5 2024 zdjeci 8 Wiadomościrenault 5 2024 zdjeci 9 Wiadomościrenault 5 2024 zdjeci 10 Wiadomościrenault 5 2024 zdjeci 11 Wiadomościrenault 5 2024 zdjeci 18 Wiadomościrenault 5 2024 zdjeci 19 Wiadomościrenault 5 2024 zdjeci 20 Wiadomościrenault 5 2024 zdjeci 23 Wiadomościrenault 5 2024 zdjeci 22 Wiadomościrenault 5 2024 zdjeci 16 Wiadomościrenault 5 2024 3 Wiadomościrenault 5 2024 1 Wiadomościrenault 5 2024 2 Wiadomościrenault 5 2024 zdjeci 2 Wiadomościrenault 5 2024 zdjeci 3 Wiadomościrenault 5 2024 zdjeci 17 Wiadomościrenault 5 2024 zdjeci 1 Wiadomościrenault 5 2024 zdjeci 12 Wiadomościrenault 5 2024 zdjeci 13 Wiadomościrenault 5 2024 zdjeci 14 Wiadomościrenault 5 2024 zdjeci 15 Wiadomościrenault 5 2024 zdjeci 21 Wiadomości
2.4 5 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Nowy Peugeot 208

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19
Nissan Juke 1.6 Hybrid 143

Test: Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 N-Sport, czyli crossover z pomysłem i na sportowo. 1000 km za nami

2025-05-19

250 sztuk Renault Master do transportu pacjentów. Nowe zamówienie firmy EMED

2025-05-19

Polski cennik Renault z roku 2000. Twingo za 29.900 zł, Espace V6 za 191.950 zł

2025-05-19
Tagi: elektryczne Renault5 E-TechRenault
Udostepnij265Tweet166Udostepnij46
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
13 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    4118 udostępnienia
    Udostepnij 1647 Tweet 1030
  • 7 najtańszych nowych samochodów Dacia i Renault z fabryczną instalacją LPG. Cennik maj 2025

    1156 udostępnienia
    Udostepnij 462 Tweet 289
  • Fiat 600 z fabryki w Tychach sprzedaje się coraz lepiej, ale klienci nie chcą elektryka

    350 udostępnienia
    Udostepnij 140 Tweet 88
  • Renault Austral odniósł ogromny sukces. Ponad 200.000 sprzedanych egzemplarzy

    581 udostępnienia
    Udostepnij 232 Tweet 145

Testy samochodów

dacia sandero 2025 ego g lpg 4 Wiadomości
Testy

Test: Nowa Dacia Sandero 1.0 ECO-G LPG 100 KM. Jeździliśmy najpopularniejszym samochodem Europy

autor Małgorzata Kozikowska
2025-04-16
11. Pobudzajacy i slodki. Test Opla Mokki Wiadomości
Testy

Pobudzający i słodki. Test Opla Mokki. Wersja 1.2 130 KM

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-08-30
ds7 crossback 101 Wiadomości
Testy

Test: Blondynka w premium – DS7 Crossback 1.6 PureTech 225 KM – mój pierwszy raz z… DS. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-05-18
05. Komfortowy Citroen C5 Aircross BlueHDi 130 EAT8 Shine Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: komfortowy Citroën C5 Aircross BlueHDi 130 KM EAT8 Shine. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2020-10-14
01. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane GT Line TCe 160 KM. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2019-04-17

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - Peugeot 408 – francuska odpowiedź na pytanie: „SUV czy coupe?” – „Tak!”
  • Inny Anonimowy - Renault 5 E-Tech electric już od 555 zł brutto miesięcznie. Promocja 2025, dopłaty do kupna samochodu
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”

Zobacz też

Używane Renault Clio na pierwszym miejscu rynku wtórnego we Francji. Króluje diesel

Dwie legendy w jednym

Renault wyprodukuje zupełnie nowego kompaktowego SUV-a. Zapowiedziano dużą inwestycję w Brazylii

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
13
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz