poniedziałek, 23 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Nowe Renault Arkana 1.6 E-Tech 145 KM: ile pali hybrydowy SUV?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-01-23
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
3.1k 32
29
Nowe Renault Arkana E-Tech
2.7k
UDOSTĘPNIEŃ
9k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Peugeot 508 I kontra Peugeot 605: który okaże się lepszy?

Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska

Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy

Model Renault Arkana dołączył do oferty francuskiej marki w 2021 roku. Początkowo dostępne były wyłącznie dwa układy mikrohybrydowe o mocy 140 oraz 160 KM, ale jesienią dołączył również napęd E-Tech o mocy prawie 145 KM. Czy technologia zdaje egzamin w praktyce? Tygodniowy test przekonał mnie, że to przyjemny w prowadzeniu i w dodatku oszczędny napęd.

Nowe Renault Arkana E-Tech ma pod maską jednostkę benzynową o pojemności 1598 cm3, która współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi oraz automatyczną przekładnią Multi-mode. Pojazd jest wyposażony w akumulator trakcyjny o pojemności 1,2 kWh, który pozwala na krótkich odcinkach poruszać się bez emisji spalin oraz wpływa na ograniczenie zużycia paliwa. Ładowanie baterii następuje automatycznie w trakcie jazdy. System generuje łącznie 145 KM (a dokładniej 143 KM) mocy. Nie jest to najmocniejsza opcja w gamie modelu, ale i tak nie zawodzi dynamiką w szczególności, gdy na liczniku mamy prędkości miejskie. Napęd elektryczny dodaje jeździe charakteru, ale o wrażeniach za kierownicą powiem więcej w teście, teraz skupmy się na spalaniu.

Zobacz także: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM 2021: 10 rzeczy, które podobają mi się w tym SUVie coupé

WLTP kontra realne warunki jazdy

Powołując się na dane cyklu WLTP, producent deklaruje zużycie paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 4,9-5 l/100 km (ok. litr mniej niż w mikrohybrydzie). Czy wynik jest realny do osiągnięcia? Apetyt samochodu spokojnie utrzymamy na poniżej 5 litrów, ale w aglomeracjach miejskich. Gdy poruszamy się z prędkościami do 50 km/h Arkana E-Tech jest naprawdę oszczędna, zwłaszcza że rozruch następuje bez udziału jednostki spalinowej. W trasie zużycie rośnie, ale nie w sposób drastyczny. Podczas szybszej jazdy SUV Renault potrzebował 6,5-7 l/100 km.

Spalanie zmierzyłam również przy dystrybutorze na odcinku 350 km. 250 km pokonałam ekspresówką, 30 km autostradą a pozostała część trasy to drogi krajowe oraz miasto. Jazda odbywała się zgodnie z przepisami drogowymi, z jedną osobą na pokładzie, w zimowych, ale nie bardzo mroźnych warunkach. Termometr wskazywał -1 stopni Celsjusza. Na stacji benzynowej wlaliśmy do baku 22,99 litra benzyny. Wynik 6,57 l/100 km tylko nieznacznie różnił się od wskazań komputera pokładowego, który deklarował wartość 6,2 l/100 km. Co ciekawe, z niewielkimi wahaniami poziom utrzymał się w ciągu całego testu, delikatnie wzrósł po sesji zdjęciowej. Łącznie pokonałam SUV-em Renault prawie 900 km.

Arkana posiada 50-litrowy zbiornik paliwa, który po zatankowaniu powinien wystarczyć na przejechanie 710 km.

Zobacz test: Renault Megane Grandtour E-Tech – bez ograniczeń

Nowe Renault Arkana E-Tech pojawiło się w naszej redakcji po raz drugi, dlatego skonfrontowałam swój wynik z rezultatem Krzysztofa Gregorczyka i wygląda to tak, jakbyśmy jeździli wspólnie. Arkana w rękach kolegi z redakcji wykazała apetyt na paliwo na poziomie 6,1 l/100 km, gdzie połowa trasy biegła drogami szybkiego ruchu.

  • Samochód: Renault Arkana E-Tech
  • Silnik: benzynowy 1.6, 100 KM
  • Napęd elektryczny (kW, KM): 36 (49), 15 (20)
  • Maksymalny moment obrotowy (Nm): 205 + 50
  • Pojemność akumulatora: 1,2 kWh
  • Pojemność zbiornika paliwa: 50 l
  • Spalanie w cyklu mieszanym (WLTP): 4,9-5 l/100 km
  • Spalanie mierzone przy dystrybutorze (350 km): 6,57 l/100 km
  • Spalanie z komputera pokładowego: 6,2 l/100 km
  • Zasięg na pełnym baku (dane z komputera pokładowego): 710 km
  • Dystans przejechany podczas testu: 892,9 km

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Nowe Renault Arkana E-Tech
2.9 7 głosy
Ocena artykułu
Tagi: ArkanaE-TechRenault
Udostepnij1082Tweet676Udostepnij189
Poprzedni

Samojazd i parochód. Jak w 1896 roku w Polsce wyobrażano sobie przyszłość motoryzacji?

Następny

Nowy Renault Kwid pojawi się wkrótce w Brazylii

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Nowy Renault Kwid pojawi się wkrótce w Brazylii

Silnik Renault 1.9 dCi montowany w modelach Laguna, Scenic i Mégane. Czy warto go kupić?

Nowy Citroen 2CV Electric

Nowy Citroën 2CV Electric. Legendarny model na nowo

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
29 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Bart - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Slawo - Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Fan Panharda - Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Łukasz - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Yaro - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Paweł - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Darek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • wolny człowiek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Arek - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Peugeot 508 I kontra Peugeot 605: który okaże się lepszy?
  • Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy
  • Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Ile kosztuje najtańsza Dacia z klimatyzacją? Sprawdzamy ceny popularnych modeli: Duster, Jogger i Sandero 2022
  • Kolejki w warsztatach zakładających instalacje LPG
  • Czy to nowy Citroën 2CV 2022?
  • Citroën ogłasza plany na swój pierwszy samochód elektryczny dla Indii


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
29
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.