sobota, 25 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Renault - testy i opinie

Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM 2021: 10 rzeczy, które podobają mi się w tym SUVie coupé

Arkana jest piękna, wygodna i w środku całkiem duża. W pięknym niebieskim kolorze cieszy oko.

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-06-11
w Renault - testy i opinie, Testy
Czas czytania 9 minut
2.5k 161
49
2.3k
UDOSTĘPNIEŃ
7.7k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Nowy Peugeot 308 SW Hybrid – pierwsza jazda. Opinie, spalanie, dynamika. Kombi dla rodziny i dla biznesu

Renault Koleos 4×4 185 KM dCi – bardzo oszczędny SUV. Opinie po 1,5 tysiąca kilometrów, ile pali naprawdę?

Test: Peugeot 308 SW III PureTech 130 EAT8 GT – wyraziste i funkcjonalne kombi

Nowe Renault Arkana z benzynowym silnikiem przejechało w naszej redakcji blisko dwa tysiące kilometrów po wszystkiego rodzaju drogach, jakie można spotkać w Polsce. Samochód wyposażony został w dynamiczny i oszczędny silnik o mocy 140 KM, współpracujący z automatyczną skrzynią biegów.

Samochód bardzo nam się spodobał i jeździł m.in. w północno-wschodniej Polsce. Testujący go redaktorzy Francuskie.pl podkreślali, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji i jest świeżym powiewem wśród znanych już nadwozi typu SUV czy crossover. Zapewnia przy tym sporo pozytywnych wrażeń z jazdy, co oczywiście nie znaczy, że nie ma swoich drobnych wad. Ale całościowy bilans jest wyjątkowo na plus.

Zobacz: Renault Arkana już od 119.900 zł. Pełne wyposażenie już w standardzie.

1. Wygląd Renault Arkana

Wygląd to niewątpliwie najmocniejsza strona nowego Renault. Chociaż jego sylwetkę znamy z innych rynków, gdzie był oferowany od jakiegoś czasu (na innej platformie i z innym wnętrzem), to jednak co innego widzieć auto na zdjęciach a co innego widzieć go na żywo. Sylwetka jest nowoczesna, muskularna, mocna i pięknie narysowana. Przy nadwoziu typu coupé trudno uniknąć porównań z innymi markami. Arkana nawiązuje wyglądem do aut premium, szczególne podobieństwo wykazując do aut marki BMW. Dla wielu osób może to być zaleta, tyle że Renault zaprojektowało swoje nadwozie subtelniej.

Linia boczna Arkany ma bardzo zgrabne proporcje, nie ma tu elementów za dużych czy za małych. Tył jest wydłużony, poprowadzony miękkimi liniami, dobrze komponując się z resztą nadwozia. Sylwetka sprawia wrażenie dynamicznej a przetłoczenia dodają jej lekkości. O ile przód to klasyczne Renault, jakie znamy z innych modeli, to już tył zasługuje na docenienie. Projektanci się bardzo postarali. Linia bagażnika unosi się wysoko a charakterystyczne światła dzielą tą potężną ścianę metalu, zmieniając nieco jej charakter. Dzięki małemu spojlerowi mamy też akcent sportowy.

Piękna, nowoczesna, świetnie się prezentuje – Renault Arkana wielu z nas zachwyciła swoim wyglądem

2. Wyciszenie

Wyciszenie w Renault Arkanie jest na wysokim poziomie. Jadąc z normalnymi prędkościami, dozwolonymi w Polsce, trudno mieć jakieś zastrzeżenia do poziomu hałasu. Z jednym wyjątkiem, bardzo dynamiczna jazda  z ciągłym dociskaniem gazu do podłogi i wskakiwaniem na maksymalne obroty powoduje, że do środka przedostaje się dźwięk silnika, który mi osobiście się nie podobał – nie tyle poziom głośności co samo brzmienie. Ale przy normalnej jeździe tego wrażenia nie ma. Wręcz przeciwnie, można jechać spokojnie z wyłączonym radiem i cieszyć się cichym wnętrzem. Arkana tu dodatkowo zyskuje, bo przesiadałem się do niej z elektryka.

Opływowe nadwozie nie generuje też zbyt wielu szumów przy szybkiej jeździe autostradowej. Wyciszenie oceniam wysoko.

3. Przestronność i wygoda wnętrza

Arkana ma spory rozstaw osi, wynoszący 2720 mm. To widać i czuć we wnętrzu, które jest wyjątkowo przestronne. Na samo poczucie przestrzeni wpływ mają długa tylna klapa i łukowaty dach SUV coupe, który zapewnia dużo miejsca nad głową. Wysoki kierowca i wysocy pasażerowie bez problemu zajmą miejsce w samochodzie. Szerokość na wysokości podłokietników pośrodku drzwi, zarówno z przodu jak z i tyłu wynosi ponad 1450 mm (pomiary własne), co przy całkowitej szerokości 1802 mm (bez lusterek), umożliwia komfortową jazdę czterem dorosłym a i w piątkę nie można narzekać. Arkana jest szersza od Clio, które w tym samym miejscu ma około 1380 mm szerokości i nieco węższa od Kadjara, który oferuje 1500 mm szerokości z przodu.

Renault Arkana oferuje i z przodu i z tyłu dużo miejsca na nogi, także pod fotelami. A jeśli chodzi o przednie fotele, to mają wyjątkowo spory zakres regulacji wysokości. Siedzi się wygodnie, długie trasy nie męczą. Miękkość wydaje się odpowiednia. Ciężko tu znaleźć jakieś minusy.

Wnętrze jest też przyjemne wizualnie. Kierowca ma do dyspozycji cyfrowe zegary i pionowy wyświetlacz, system Multisense zapewnia możliwość dopasowania koloru oświetlenia a wszystko jest łatwe oraz intuicyjne w obsłudze.

4. Praca aktywnego tempomatu i systemu utrzymania pasa, także w korkach

Jeśli jest coś, co może ułatwić życie kierowcy to w Arkanie będzie to aktywny tempomat, który działa od zera kilometrów na godzinę i umożliwia bezproblemową jazdę w korkach. Działa to w ten sposób, że po uruchomieniu tempomatu samochód utrzymuje zadaną odległość od jadącego przed nami, sam przyspieszając i zwalniając, nawet przy prędkościach miejskich. Renault dopracowało wreszcie ten system i w Arkanie można po mieście jeździć nie dotykając hamulca i gazu. Auto jedzie samo, natomiast w momencie gdy się zatrzyma, ruszenie trzeba wymusić dotykając guzik + na kierownicy lub lekko naciskając pedał gazu. Z kolei system utrzymania pasa ruchu trzyma dość dokładnie Arkanę pośrodku pasa choćby na autostradzie czy krajówce, pod warunkiem oczywiście, że namalowane są pasy.

Ta wygoda jest wręcz rozleniwiająca i chociaż trzeba trzymać kierownicę (inaczej system piszczy jak wściekły i wyświetla komunikaty na desce rozdzielczej) i można tak jeździć cały czas. W zasadzie brakuje tylko możliwości puszczenia kierownicy, by była to jazda na swój sposób autonomiczna.

5. Potężny, praktyczny bagażnik

Arkana ma ponad 500-litrowy bagażnik, który jest długi, z bardzo praktyczną podwójną podłogą. Nie licząc wnęk, jego wymiary to 97×93 cm (ten drugi wymiar w najwęższym miejscu przy podłodze) oraz 97 x 80 cm (mierzone przy półce, na wysokości górnej krawędzi kanapy tylnej). Głębokość bagażnika do dzielącej ją płyty to ponad 40 cm a pod płytą mamy jeszcze dodatkowe 15 cm. Dodatkową przestrzeń zapewniają jeszcze wspomniane wnęki.

Co ważne, bagażnik, mimo sporej klapy coupé, unosi się lekko i bezproblemowo i można go obsługiwać jedną ręką.

6. Niskie zużycie paliwa

Na przestrzeni blisko dwóch tysięcy kilometrów wykonaliśmy kilka testów, związanych ze spalaniem. Arkana, mimo dwusprzęgłowego automatu EDC i turbo okazuje się całkiem oszczędnym samochodem, szczególnie gdy weźmie się pod uwagę wymiary auta:

  • Autostrada przy prędkościach 140+ i w pełni załadowanym aucie: 8,3 litra / 100 km
  • Duże miasto z korkami (Warszawa, Poznań, Gdańsk): 7,8 l/100 km
  • Drogi podmiejskie przy dynamicznej jeździe: 6,3 l/100 km
  • Średnie spalanie z całego testu wg. pomiaru z tankowaniem: 6,9 l/100 km.

7. Jakość dźwięku zestawu BOSE

Jeśli lubicie muzykę dobrej jakości, to wybór BOSE podczas zakupu powinien być obowiązkowy. Zestaw oferuje świetny dźwięk, bardzo dobrze zbudowano m.in. stereofonię. Średnie i wysokie tony są dobre słyszalne, nie męczą uszu a bas jest miękki, sprężysty. System BOSE posiada dwa tryby pracy, standardowy i ze wspomaganym procesorem dźwiękiem dookólnym. Ten zestaw wymaga 3000 zł dopłaty, jednak moim zdaniem będą to dobrze zainwestowane pieniądze, Arkana jest jednym z najlepiej brzmiących aut jakie słyszałem w życiu.

8. Praca zawieszenia

Renault Arkana zadowoli wszystkich tych, którzy nie lubią ani zbyt dużej twardości, która jest tak nieprzyjemna na polskich dziurach a często występuje w autach czeskich, japońskich czy niemieckich, ale także tych, którzy nie chcą auta zbyt miękkiego.

Tutaj osiągnięto swojego rodzaju kompromis. Auto wydaje się nieco twardsze od bardzo komfortowego Zoe, co jednak nie przeszkadza wysoko ocenić komfortu jazdy. Czy to nierówny bruk, droga polna, czy typowa polska droga pozamiejska, dawno już nieremontowana, Akrana izoluje pasażerów od tych wrażeń dość skutecznie.

9. Stabilność w zakrętach

Na oddzielną wzmiankę zasługuje zachowanie w zakrętach, pomimo sporej wysokości Renault Arkana bardzo stabilnie zachowuje się nawet w ostrzejszych zakrętach. Nadwozie nie pochyla się a zawieszenie zapewnia odpowiednią dozę kontroli nad tym, co się dzieje.

10. Poczucie wyróżnienia się

Na koniec suma tych wszystkich wrażeń. Piękny wygląd, sporo przestrzeni  w środku, wygoda, niezły kompromis pomiędzy twardością a miękkością zawieszenia – Arkana tworzy całkiem dobrą całość. Ma swoje wady, bo który samochód ich nie ma, ale całościowy bilans wypada na plus. Ze 140-konnym silnikiem benzynowym jest to sprawne auto do wygodnego przemieszczania się i chociaż nie zapewnia super sportowych wrażeń a skrzynia mogłaby działać nieco szybciej, wydaje mi się, że dla wielu osób może to być ciekawa propozycja. Na pewno sprawdzi się w roli auta rodzinnego, bo oferuje bardzo dużo przestrzeni, będzie też dobrym wyborem dla tych, którzy chcą się na drodze wyróżnić. Producent obiecuje rozbudowę oferty silnikowej, co dobrze wróży całej linii. I na koniec: największym atutem Arkany jest modny wygląd – SUV coupé prezentuje się po prostu świetnie i przyciąga wzrok innych kierowców oraz przechodniów.

Podsumowanie i koszty

Renault Arkana kosztuje 119.900 zł w podstawowej wersji.

Wyposażenie w wersji Intense (koszt 125.300 zł), którą testowaliśmy zawiera w sobie wszystko to, co niezbędne kierowcy. Dodatkowo, ponad standard, mieliśmy:

  • lakier niebieski zanzibar – 2300 zł
  • pakiet Bose – 3000 zł
  • pakiet zimowy (podgrzewane fotele i kierownica) – 1200 zł
  • pakiet Easy Parking – 1500 zł
  • dach w kolorze czarnym – 1500 zł
  • EASY PILOT – asystent jazdy w korku i na autostradzie – 2500 zł

Wersja, którą testowaliśmy, kosztuje 134.900 zł.

Dziękujemy firmie Renault Polska za udostępnienie auta do testów.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Renault ArkanaNowe Renault Arkana 2022 - cennik kwiecień
3.3 15 głosy
Ocena artykułu
Tagi: ArkanaRenault
Udostepnij918Tweet574Udostepnij161
Poprzedni

Nowa Dacia Spring przyciąga klientów ceną. Już 16.000 zamówień

Następny

Citroën kontra Renault: historia zaciekłej rywalizacji

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Citroën kontra Renault: historia zaciekłej rywalizacji

Citroen C5 X

Nowy Citroën C5 X - ruszyła produkcja modelu w Chinach

2. runda Pucharu Dacia Duster Motrio Cup 2021 – kto dalej skoczy?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
49 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Ins - Citroën śmieje się z Elona Muska w najnowszej reklamie. „Jest przynajmniej jedna rzecz, której nie możesz sobie kupić”
  • Ins - Citroën śmieje się z Elona Muska w najnowszej reklamie. „Jest przynajmniej jedna rzecz, której nie możesz sobie kupić”
  • Szymon - Citroën śmieje się z Elona Muska w najnowszej reklamie. „Jest przynajmniej jedna rzecz, której nie możesz sobie kupić”
  • maniek - Silnik 2.5d / dT S8U – prawie niezniszczalny wół roboczy
  • Grzegorz - Orlen obniża ceny na swoich stacjach, ale tylko dla wybranych klientów
  • Roman - Orlen obniża ceny na swoich stacjach, ale tylko dla wybranych klientów
  • Tom - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid
  • Krzysiek - Renault Megane II niczym nówka z salonu. Tylko 258 kilometrów przebiegu
  • Piotr001 - Jak nadrobić 10 lat zacofania i zdążyć do 2035 roku?
  • Krzysiek - Citroën śmieje się z Elona Muska w najnowszej reklamie. „Jest przynajmniej jedna rzecz, której nie możesz sobie kupić”


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Polak na praktykach w fabryce Renault: 9-10 godzin pracy dziennie, zwalniają bez odszkodowania
  • Silnik 2.5d / dT S8U – prawie niezniszczalny wół roboczy
  • Wakacyjna Playlista Renault Trucks Polska
  • Nowa Dacia Duster kontra Land Rover Defender. Który model lepiej poradzi sobie w terenie?
  • Citroën śmieje się z Elona Muska w najnowszej reklamie. „Jest przynajmniej jedna rzecz, której nie możesz sobie kupić”
  • Jak nadrobić 10 lat zacofania i zdążyć do 2035 roku?
  • Renault Megane II niczym nówka z salonu. Tylko 258 kilometrów przebiegu
  • Orlen obniża ceny na swoich stacjach, ale tylko dla wybranych klientów
  • Renault Arkana po teście długodystansowym. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 07/2022
  • Co to jest samochód, dlaczego arkusze ujęte są w chomąty oraz inne ciekawostki o autach z przedwojennej Polski


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
49
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.