Na polskiej stronie marki Renault pojawił się konfigurator modelu Arkana i postanowiliśmy skomponować nowego SUV-a w wersji dla oszczędnych. Najtańszy model wcale nie jest przysłowiowym „golasem”. Wyposażenie samochodu jest bardziej niż przyzwoite.
Nowe Renault Arkana, które wprowadza do stylistyki SUV-a sportowy charakter jest już dostępne na polskim rynku. W ofercie znalazły się trzy wersje wyposażenia: Zen, Intens i R.S. Line. Aby rozpocząć przygodę z Arkaną musimy dysponować kwotą przynajmniej 111.900 zł. Wersja Zen, bez żadnych opcji dodatkowych, jak pewnie się domyślacie, nie jest samochodem marzeń, ale marka Renault i tak oferuje wiele.
W podstawie zamówimy SUV-a Renault wykończonego w arktycznej bieli. Jeśli lubimy kolory, musimy oczywiście dopłacić. Ciekawy lakier Niebieski Zanzibar wyceniono na 2300 zł a dla miłośników intensywniejszych odcieni dostępny jest czerwony Flamme, który kosztuje 2500 zł. Wersja Zen obejmuje również reflektory przednie Full LED oraz 17-calowe felgi aluminiowe o wzorze Bahamas.
Na początku cennika znalazł się napęd mikrohybrydowy, który łączy silnik benzynowy 1.3 TCe o mocy 140 KM z rozrusznikiem-alternatorem i akumulatorem 12V umieszczonym pod siedzeniem pasażera. Silnik przekazuje napęd na przednie koła za pomocą automatycznej, dwusprzęgłowej przekładni EDC. Arkany nie zamówimy ze skrzynią manualną.
O komfort w kabinie najtańszego wariantu Renault Arkana dba automatyczna klimatyzacja. Pojazd oferuje kartę Hands-Free, elektrycznie sterowane i składane lusterka, elektryczny hamulec postojowy, a nawet system wspomagania parkowania przodem i tyłem wraz z kamerą cofania. Za kierownicą nowego modelu zobaczymy zegary analogowe i tylko niewielki ekran komputera pokładowego. Renault nie pozostawia jednak klientów bez nowoczesnych multimediów i proponuje 7-calowy wyświetlacz dotykowy z systemem Easy Link, który jest kompatybilny z systemami Android Auto i Apple Car Play na naszych smartfonach.
Na koniec, mamy krótką, ale konkretną listę systemów wspomagających bezpieczeństwo, na której znalazł się system kontroli bezpiecznej odległości, system rozpoznawania znaków drogowych, aktywny system wspomagania nagłego hamowania oraz system utrzymywania pasa ruchu.