Bardzo dobre wieści płyną do nas z Renault. Okazuje się, że Polacy pokochali Arkanę a nasz kraj jest jednym z liderów sprzedaży tego modelu. Renault Arkana to niezwykle udany SUV coupé, który kształtem nadwozia nawiązuje do samochodów klasy premium. Liczba jego posiadaczy codziennie w naszym kraju codziennie rośnie.
Renault bardzo mocno stawia na Arkanę, ponieważ polscy klienci pokochali ten model – dowiadujemy się nieoficjalnie od importera. Modne linie nadwozia, dobry stosunek jakości do ceny i sensownie skrojone pakiety wyposażenia powodują, że na ten model decydują się kolejni klienci. Arkana ma wiele plusów, oferuje silniki benzynowe o mocach 140 i 160 KM oraz oszczędne hybrydy, które znajdą zastosowanie głównie w mieście.
Arkanę testowaliśmy kilkukrotnie, doceniając jej wygląd, dynamikę czy komfort. Zauważyliśmy też kilka drobnych minusów (np. wnętrze węższe niż w przypadku Kadjara), ale nie przesłaniają one całościowego, bardzo dobrego odbioru tego samochodu.
Nasze testy Arkany – warto przeczytać:
- Hybrydowe Renault Arkana na drogach ekspresowych – jak to jeździ, ile pali, co z dynamiką?
- Ile naprawdę pali Renault Arkana w warunkach zimowych?
- Renault Arkana – samochód dłuższy i ładniejszy od Kadjara
My po kilku testach Arkany dla osób jeżdżących dużo po mieście wybralibyśmy wersję hybrydową, natomiast do dłuższych tras zdecydowanie benzynę. Kwestia mocy silnika, 140 vs 160 KM to sprawa indywidualna, z naszego punktu widzenia mocy nigdy dość.
Renault Akrana ma też swoją grupę na Facebooku. Społeczność Renault Arkana Polska liczy sobie już ponad 600 członków a codziennie przybywa nowych osób. To dobrze rokuje dla popularności tego modelu na naszych drogach. Producent planuje też mocniejsze napędy oraz rozwój oferty wyposażeniowej o nowe opcje, szczególnie związane z elektroniką i wspomaganie jazdy.
Renault Arkana zaczyna się w polskim konfiguratorze marki od 113.900 zł.
Najnowsze komentarze