Renault Clio 6 to przykład, że czasem innowacja nie polega na wymyślaniu wszystkiego od zera, lecz na mądrym wykorzystaniu tego, co już istnieje. Francuski producent dokonał czegoś, co w realiach branży motoryzacyjnej wydaje się niemal niemożliwe: stworzył nową generację swojego bestsellera, wydając prawie o połowę mniej niż zwykle kosztuje taki projekt.
Nowe Renault Clio bazuje na tej samej platformie CMF-B, którą znamy z Clio 5, ale została ona gruntownie zmodernizowana. W samochodzie zintegrowano elementy pochodzące z nowszych konstrukcji, takich jak Renault 5 oraz Captura po liftingu. Dlatego nowy model zyskał bardziej zaawansowaną architekturę elektroniczną i nowy system rozrywki w pełni zintegrowany z Google
W wersji hybrydowej E-Tech, stanowiącej kluczową propozycję w gamie, zastosowano znany już akumulator o pojemności 1,4 kWh, w którym nowością jest jednak układ chłodzenia – zintegrowany z klimatyzacją. To z pozoru drobna zmiana, ale znacząco poprawia stabilność temperaturową akumulatora, co przełoży się na lepszą trwałość i efektywność układu napędowego w trudnych warunkach pogodowych.
Pod względem wizualnym Clio 6 przeszło widoczną metamorfozę, choć jej struktura pozostała niemal identyczna jak w Clio 5. Przednia część, słupki A i przednia szyba zostały przeniesione bez zmian, natomiast od słupka C dach opada teraz niżej, tworząc bardziej dynamiczną sylwetkę i poprawiając aerodynamikę.
Kabina Clio 6 to mieszanka nowych pomysłów i znanych komponentów. Nowa kierownica pochodzi z modeli Mégane, Austral, Scénic i Rafale, a fotele – choć mają nowy kształt – bazują na stalowych ramach znanych z poprzednika. Wnętrze jest bardziej cyfrowe, bardziej zindywidualizowane, ale niekoniecznie bardziej luksusowe.
Zobacz wszystko o nowym Renault Clio 6
Nowa skrzynia biegów – dwusprzęgłowa EDC DW23, nie jest konstrukcją opracowaną przez Renault, lecz przez firmę Magna, a wcześniej trafiła już do modeli w Ameryce Południowej, takich jak Renault Kardian. Dla wersji europejskich przekładnia będzie montowana we Włoszech. To kolejny przykład globalnego myślenia o kosztach: gotowe rozwiązania, ta sama jakość, niższy rachunek. Do tego skrzynia zdążyła już „wygrzać się” w realnych warunkach. Uniknięto więc testowania jej na użytkownikach, co zdarza się w innych koncernach.
Renault Clio 6 trafi do sprzedaży w pierwszym kwartale 2026 roku. Na razie nie ma polskiej ceny, poznamy ją wkrótce – w salonach marki trwają jednak liczne promocje, które mają pomóc przygotować się na nowy model.










